{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skal til at ha min første cykel
  • #1   20. apr 2007 Marc

    Jeg ved ikke hvor gammel du er, men det er pænt hidsige cykler du kigger på for en begynder.

    Dels er der risikomomentet - det tager lidt tid at lære at køre MC, og dels er der et aspekt omkring forsikringspriser.

    Det er i hvert fald lige en tanke værd smiley


  • #2   20. apr 2007 ja jeg er klar over det ikke er de stille cykler jeg har kigget på. er forsynet med en del omtanke, og er god til at beherske min kørsel.

  • #3   20. apr 2007 Jamen jeg besad også en god portion omtanke og evne til at beherske min kørsel da jeg var 20, men hvis jeg ikke havde skildt mig af med min VFR750 dengang, havde jeg nok ikke været i stand til at skrive denne beskeb...

    Der e rnu ikke rigtig nogle fejl på nogen af dem. Det du kan frygte mest er den elendige service fra Suzuki's side (indlægget om det er vidst slettet igen).
    Husk lige at finde ud af hvad de koster for dig i forsikring...


  • #4   20. apr 2007 bestemt nogle hidsige cykler. Prøv lige at skriv hvor gammel du er og hvad trafik-erfaring du har.

    At starte ud med 1000cc er godt noget af et ...spring og det samme gælder en R-model med 750cc...



  • #5   20. apr 2007 Er du til 2 cyl. er der jo kun en mulighed, hvis ikke - så tag gsxr.
    Er du til 4 cyl. er der jo kun en mulighed, hvis ikke - så tag sv.
    Er du til ræs. er der jo kun en mulighed, hvis ikke - så tag gsxr.
    Er du til Sportytouring. er der jo kun en mulighed, hvis ikke - så tag sv.
    Osv.
    Osv.
    Det eneste rigtige, prøv et par cykler og find ud af hvad du er til! der efter kommer svaret næsten af sig selv.


  • #6   20. apr 2007 oki... er 23 år. har ikke det store erfaring hvad angår cykler, men har altid haft hurtige biler, og er ikke kørt galt endnu. syv ni tretten... forsikringen er ikke så gal... 15000 med fuld kasko for gsxr, og 9000 for en sv 1000 med fuld kasko


  • #7   20. apr 2007 der er en verden til forskel på at køre hurtige biler og hidsige MC-er smiley

  • #8   20. apr 2007 ja det er helt rigtigt, og jeg er da også lidt nervøs. har hørt man kan tage en masse kørekurser hvor man lære at blive dus med sin cykel.

  • #9   20. apr 2007 Du er MEGET mere udsat på en mc end i bil.... og der skal ikke meget til at du ryger på røven, og det behøver ikke være din egen skyld!!! Uanset hvad du vælger, så tænkt dig om når du kører smiley

    Hvilket forsikringsselskab er det. Det lyder da interessant smiley Fornuftige priser smiley


  • #10   20. apr 2007 Kan jo også være de skal drosles til 25kw så er de jo knapt så heftige ....
    men ville helt sikkert være tosset at sende en begynder ud på noget som en dreven chaffør ville have sit hyr med at tæmme , Marc kom over puberteten før du ser på MC med mere end 12 hk smiley bare et råd

    SV1000 og GsXR skal der noget til før du får trukket ud i overhalingssporet , hvis du når derud inden uheldet indhenter dig som begynder


  • #11   20. apr 2007 det er en helt ny ordning som if forsikring har i samarbejde med suzuki. ja det er som nystartet min pris er givet.

  • #12   20. apr 2007 Marc, det er dig der i sidste ende skal vælge til eller fra. Det er kun råd du får hér.

    Begge cykler er fede og kører godt, men som carsten skriver, er det også to meget forskellige cykler.


  • #13   20. apr 2007 No Offence men bil og mc er bare ikke det samme
    og hvis du er nervøs og usikker ... så er den da helt sikker


  • #14   20. apr 2007 he he kristian... ser ikke på cyklerne fordi de er hurtige.. kun fordi de er meget lækre i mine øjne...

  • #15   20. apr 2007 Det er kæmpe forskel på hurtige biler og hurtige motorcykler, bare så du ved det.
    Min onkelmorfar-cykel med 50hk er foreksempel hurtigere i lyskrydsræs end selv den hurtigste GTI'er. Du kan sagtens få meget sjov og sikkert mere sjov ud af for eksempel en sv650 istedet for 1000'eren, da den er meget nemmere at håndtere. Den er lettere, hvilket gør mere svingvillig og motoren trækker ikke helt så voldsomt. I bivejsræs er den lille SV potentielt hurtigere end den store - 18kg gør en stor forskel i sving.


  • #16   20. apr 2007 Men ja.... to fede maskiner... Nogle kan lyde 2-cylindrede, andre kan ikke.... Prøv dem begge, og mærk hvad du føler dig bedst tilpas på smiley

  • #17   20. apr 2007 Ja lige nøjagtigt , så få et billede af en gsxr og sv og få noget der er til at tumle uden du sætter livet på spil

  • #18   20. apr 2007 ja frank... det er et stort valg, og jeg ved det heller ikke helt om det skal være de store maskiner.. synes bare de er meget atraktive

  • #19   20. apr 2007 "ser ikke på cyklerne fordi de er hurtige.. kun fordi de er meget lækre i mine øjne..."
    En sv650 er identisk i udseende med en sv1000 pånær de dobbelte potter og undertray, som begge kan eftermonteres, hvis man lyster.


  • #20   20. apr 2007 Hvis det er designet du kan lide, hvad så med at starte med "noget mindre"??

    GSX-600R
    SV650

    (...med frygt for at lyde som en morfar....... forstår godt du vil have "de hurtige maskiner", men du bliver nødt til at tænke lidt på sikkerheden :o) )


  • #21   20. apr 2007 Nemlig Jeppe smiley

  • #22   20. apr 2007 he he kristian... du en hård mand, men du har jo statistikken helt på din side..


  • #23   20. apr 2007 ja det er de to potter der er tiltalende.. kan de også laves på en 650 sv


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.649
    #24   20. apr 2007 Jeg er godt nok 30 nu, men min første cykel var en FZR1000 da jeg var 21 - og sidste efterår købte jeg en SV1000 N - og jeg ved ikke om det er S eller R eller N modellen du har kigget på...? Forskellen er hvor meget kåbe og hvor racer præget den er....
    I al min tid som MC'ist har jeg måske 5.000 km's erfaring fordelt over knap 10 år.
    Nu har jeg så kørt lige over 5500 km mere - og der har jeg lært utroligt meget, og blevet MEGET fortrolig med min cykel.

    Der er kun EN ting der bestemmer hvor hurtigt du kører - og det er din højre hånd.
    Jeg vil vove den påstand at en SV1000 vil være mindre farlig at køre på for en nybegynder, da den altså er meget mere momentpræget end den er "hidsig" som f.eks en Gixxer, som jo ER en sportscykel.
    Begge cykler er gode, stabile og præget af kvalitet og gennemtænkte løsninger, så det er kun dig selv som er den afgørende faktor for hvor farligt det er.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.649
    #25   20. apr 2007 Og ja - en SV650 er både billigere og mere harmonisk end en 1000, samt den absolut IKKE er bagerst når vejene begynder at svinge.
    SV1000 er altså mere en bisse - men jeg vejer 108 kilo og er vant til noget mere power, og jeg fik desuden et godt tilbud.


  • #26   20. apr 2007 tak sajmon... besidder efer min egen mening, en rigtig god potion omtanke, så jeg vil være god til at styre min højre hånd... Mit liv og min kæreste er langt vigtigere end fart og hovedløs kørsel.. det er en sv 1000 med fuldkåbe, det er den med fuldkåbe.


  • #27   20. apr 2007 Kender en grøntsag der startede som 40 årig på en busa ...
    der fås så meget gejl og rigeligt med cykler med fed stil med færre heste pr. kg man kan jo altid skifte cykel og gear ... hvis man vil gi mere gas


  • #28   20. apr 2007 Du skal tage ud og prøve dem begge to.. også vælge den der siger dig mest!

    Man ved godt selv om man kan styre sig på en stor motorcykel!
    Jeg er selv startet på en gsxr 1000 og har ikke fortrudt det! Den køre jo ikke hurtigere end du selv bestemmer!

    /Kristian


  • #29   20. apr 2007 Har endnu i min mc tid hørt meget men det drejer sig ikke kun om højre hånd ...
    man har nok lidt tendens til uanset alder osv. at overvurdere sine egne evner sådan er det vel bare ....
    der er flere faktorer der spiller ind og det er sjældent mcen der er skyld i uheldene , nærmere bilister der lige overser og undervurderer mcen eller tror det var en knallert


  • #30   20. apr 2007 Du kan saktens få to potter på en sv650 bare spørg dig frem de ved en del på www.svrider.dk kanon godt forum.
    Jeg vil også fraråde at starte på så volsomme maskiner, men du kan da prøve en, og så vil du nok give mig ret i at de er vanvittig hurtige, en hurtig bil står stille i forhold til.
    Jeg synes også du skal prøve en sv650 den er rigtig sjov.


  • #31   20. apr 2007 ja det er et godt emne, og det kan gi en masse forskellige udtalelser.. må tænke mig godt om inden. har bare hørt at en 2 takter hugger, og kan være svær at styre i sving

  • #32   20. apr 2007 Morten du skal ha en kæmpe stor tak for du gad bruger tid på at skrive en så lang og fyldig god komentar. Dine dykninger virker meget seriøse... vil træffe mit valg her snart, måske jeg venter til næste år, for så har jeg dog et år mere på bagen.. takker igen morten, og ha en rigtig god weekend.. vh marc

  • #33   20. apr 2007 Marc, vælg den cykel der tiltaler dig mest. Det lyder til at du har det ligesom mig da jeg skulle vælge cykel.

    Jeg havde i tankerne at jeg skulle have en R6 og KUN en R6 duede i mit hoved. Så jeg købte en R6 uden at se på andre cykler. Købte den uden at prøve den selv da jeg købte den inden jeg var begyndt på styrepap.

    Og ja det er heftige maskiner du kigger på men lyder til du er nogenlunde fornuftigt og det er det vigtigste.....

    En fornuftig person kan starte på den vildeste maskine uden uheld.

    En ufornuftig kan starte på den sløveste maskine og stadig vælte!!

    Kan sige at min R6'er er utrolig nem at køre på og man bliver ret hurtig fortrolig med den.


  • #34   20. apr 2007 Så vælg dog en mindre cykel nu, som de fleste andre også skriver..

    Så har du både et år mere på bagen og et års erfaring i bagagen til at tøjle en større maskine... smiley

    _________
    Jakob


  • #36   20. apr 2007 Strada rammer meget rigtigt i det han skriver....

  • #37   20. apr 2007 Superindlæg generelt ...

    Her er meget at blive klog på for os, som MC-erfaringsmæssigt er på cro-magnon-stadiet, uanset om det er GSX-R, SV eller noget tredie der opfylder den trediedel af bevidstheden, som ikke rummer *** eller mad... smiley


  • #38   20. apr 2007 ja det er rigtig.. frygter også lidt den hurtige fart.. he he. ja der er virkelig kommet mange super gode inlæg

  • #39   20. apr 2007 Stephan: Vidste ikke du også havde lavet det stunt på motorvejen? Forsikringen på Millen skal nok når at falde igen, inden du får nosset dig sammen til at købe sådan en. Til den tid kan du sgu' nok få veteranforsikring på den smiley

  • #40   20. apr 2007 Jeg forstår ikke helt jeres argumenter!

    Alle motorcykler køre altså hurtigt! og køre man i et sving lidt hurtigere end ens styre enskaber tillader så er det altså ligemeget om man køre sv650 r6 eller r1..

    Jeg mener at man selv godt ved om man kan holde nallerne fra at give den gas.. Personeligt føler jeg ikke det er et problem for mig! selvfølgelig giver jeg den noget at leve af når vejene tillader det!

    Men ingen tvivl om at alt over 100hk er rent show off!
    Men hvis alle tænkte sig om ville man køre på en sv650 da man så ville have en realistisk chance for at udnytte krafterne!
    De fleste kan jo kun udnytte deres mc lige ud!! incl mig selv!

    /Kristian


  • #41   20. apr 2007 Kristian: Så har du vidst meget at lære endnu, eller også har du endnu ikke åbnet for hanerne når det gælder svingkørsel....
    Det er ikke kun når det går lige ud man skal have føling med gassen, det skal man også når man har ramt apex i et sving og er på vej ud. Giver man for tidlig gas, eller ikke ligger ordentligt på linien, så kræver det mere talent at rette fejlen på en 140 hestes MC end på en 70 hestes...


  • #43   20. apr 2007 Strade: Ikke ved indgangen nej, men ud af svinget er der forskel på om du lukker for hurtigt op med 70Hk eller med 140Hk.

  • #44   20. apr 2007 Og taler ikke om at komme for hurtigt ind i svinget, men for hurtigt ud.

  • #46   20. apr 2007 Hej Marc, da du ikke har nogle data om dig, hverken på indlæg, eller porfil, vil jeg sige, at hvis du er "ung" og begynder, vil disse valg haæve risikoen for at du lander i statestiken, som gør forsikring dyr for alle anfre ung. (ja jeg har selv kørt mc siden jeg var 18, og kører stadig ikke for pænt....... stadig et lejebarn)

    Men det er 2 voldsomme maskiner, hvilket betyder at en utrænet, sandsynligvis kommer ned at ligge, sorry to say so.

    Så hvis du er utrænet, ville jeg helt klart sige at det er et meget lidt fornuftigt valg..

    /Jesper



  • #47   20. apr 2007 ok, mit indlæg var meget længe undervejs, der var 1 svar da jeg begyndte at skrive, men kom så væk fra det (ja ved det. flere timer)

    Der er mange meget fornuftige indlæg, og du virker som om du tænker dig om, og din bemærkning om at du er lidt nervøs, kan jeg godt forstå.

    2 råd, og så holder jeg mund. smiley
    1. Vælg noget billigere,
    2 vælg noget langsommere

    1 fordi, chancen for den kommer ned at ligge er meget stor, ikke bare fordi du vælter ved kørsel, men også noget så simpelt som at den vælter for dig når den skal flyttes.

    Vælg noget langsommere, for du har ingen anelse om hvor hurtig hurtig er......

    hvortit har du hørt dækkene skrige i din bil i et sving???
    Den lyd på mc = AV og i bedste fald mange penge til rep.. (kåber koster spidsen af en jetjager)

    Ikke for at skræmme dig FOR at køre motorcykel tæt på grænsen er at leve. men over er det modsatte for nogle uheldige personer.

    Når alt det ævl er sagt, så husk en ting, som er vigtigst i starten, kør forsigtigt, lær maskinen at kende, og lad være med at prøve at hænge på langsomere mc'er gennem sving bare fordi du ved maskinen kan, det er kun halvdelen, rutine den anden halvdel.

    Nys someren, og lad os se en masse billeder af dit valg, uanset hvad det måtte blive. (fra en der selv har måttet lærer det hele om, fordi jeg i 8 år har kørt på en gs 400l, og lige købt en "sløv" gsx600f. Det er næsten som at lærer at køre igen, for grænserne er nogle helt andre steder, og det er stadig en sløv maskine i forhold til dit valg, men jeg har IKKE din fornuft. Ville slå mig ihjel med dit valg)

    God sommer
    Jesper


  • #48   20. apr 2007 Jesper.. Du læser det jeg skriver på den måde du selv vil forstå det!

    hvis man køre x kmt i et sving så er det altså lige meget hvor stor effekt din motor har!

    Og nej jeg har ikke fyret min af i et sving.. hvilket også ville være noget mærkelig noget at gøre!

    /Kristian


  • #49   20. apr 2007 Kristian S: Næsten. Vi er enige om, at det i apex er ligegyldigt hvilken MC man har, der er det dækket der bestemmer hastigheden. Har i øvrigt an artikkel liggende, der viser en CB750F fra 1968 har samme hastighed i apex som en GSXR1000 årg 2001/2.
    Det er i udgangen af svinget der er forskel på om man lukker op for 70 hypper eller 140. Med mindre man er sådan en kylling at man først drejer på hanen når MC'en igen er i oprejst position smiley
    På de "mindre" landevejs-orienteret MC'er såsom CBF600 og SV650, kan man godt åbne for sluserne efter apex og med nedlægning (ikke fuld hane, men man kan vride den)
    Hvis situationen er sådan, at der "kun" skal bruges 60-65 heste for at komme ud af svinget, sker der det når man åbner hanen helt, at man lukker 68-70 hypper ud.
    Det er til at klarer, for begynder-mcerne viser tydeligt at her er grænsen nået, og der er faktisk en god sikkerheds magen, som man lærer af.
    Lukker man derimod op for Gixxer'ens 140-150 heste bliver man straffet. Man skal være mere end en dygtig begynder for at mærke, at man på en ny racer befinder sig på grænsen. De ligger så klippe stabilt og holder deres linie så skarpt, at man først opdager man nåede grænsen når det er gået galt.
    Med tiden lærer man hvordan en MC reagerer, og man ved derfor bedre hvordan en moderne race-MC opførersig i nærheden og på grænsen.

    Sikke en lang udredning smiley


  • #50   21. apr 2007 lige for at svare på det med de potter så kan du jo se min... hihi... men de fås os i andre former...

    jeg vil så os sige jeg har en hurtig bil eller en g4 turbo jeg ved ik om den er hurtig men jeg sys jeg behærskede den rigtig godt og køre ik særlig hurtig i den men når man sætter sig på en mc så kan man ik lade vær men at rive den af så jeg er rigtig glad for jeg tog en sv 650 i stedet for en R6 som jeg egentlig rigtig ville have haft.... men det skal være op til dig selv men tænk dig om du får sku ik en bytter hvis du dør smiler.....


Kommentér på:
skal til at ha min første cykel

Annonce