{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.503 visninger | Oprettet:

Henrik S
Henrik S
Tilmeldt:
13. sep 2017
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 27

Valg af ny MC - mangler lidt inputs..... {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Har solgt min nuværende MC, og jagten er begyndt på en ny. Jeg skal selvfølgelig ud og prøve at kører på dem, men kunne godt bruge lidt inputs om dem, hvis i har gode eller dårlige erfaringer med dem.

Jeg har kig på følgende:

https://www.123mc.dk/brugt/mc/honda/cbr-600-f/til-salg/152181

Syntes denne er meget interesant, da den er fra 07, har nok den power jeg finder tilpas..... (hvis man altså kan få nok..... )

https://www.123mc.dk/brugt/mc/honda/cbr-600-f/til-salg/152181

Denne er lidt ældre, men tilgengæld også billigere

https://www.123mc.dk/brugt/mc/suzuki/sv-1000-s/til-salg/147777

Denne er også 07 og har lige lidt mere power??? men er prismæssig billigere end honda'en

https://www.123mc.dk/brugt/mc/bmw/r-1100-s/til-salg/149290

Syntes sports BMW'erne er fede, men er i tvivl om den har nok power, og så er det ved at være en ældre sag

https://www.123mc.dk/brugt/mc/bmw/r-1100-s/til-salg/149290

Denne har både power og er fra 07, men også den dyreste, hvilket også prismæssigt er mit nuværende max.

Er mest til en sports maskine med lidt spræl, som bare skal bruges til kørsel når vejret tillader det, så der er ingen hverdags til arbejde kørsel.

Håber i kan hjælper med lidt erfaring med de forskellige cykler.... smiley

Mvh Henrik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af ny MC - mangler lidt inputs.....
  • #1   21. mar 2018 Du er fra Nordjylland og du kikker motorcykler i Odense ? smiley

  • #2   21. mar 2018 Hondaen syntes jeg er dødsyg, BMW'en syntes jeg er for gammel, så jeg ville vælge SV'eren, den er godt ikke fra 2007, men 2003 eller 2004, for i 2005 fik de sort stel, og det har denne jo ikke. Det er dog stadig en rigtig fed maskine, og du får virkelig meget cykel for pengene. Og jeg lover dig at man bliver afhængig af V2 lyden og bundtrækket smiley Vi ses forhåbentlig på SVrider på Facebook hvor vi hygger, og der altid er hjælp og gode råd til os SV ejere smiley

  • #3   21. mar 2018
    Bemærk SV'eren er en 2004 model.


  • #4   21. mar 2018 "Nok power" = hvor meget power skal du bruge? Hvad skal du kunne?

    Uden den oplysning er det jo umuligt at svære på, om der er nok smiley


  • #6   21. mar 2018 I privat handel kan du få lidt mere for pengene, her er en fra 2007, og med de helt rigtige potter, som er møgdyre hvis du selv skal ud og købe. Og sådan et sæt Akrapovic carbonpotter lyder altså bare godt på en SV'er smiley https://www.123mc.dk/brugt/mc/suzuki/sv-1000-s/til-salg/142115

  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 27
    #8   21. mar 2018 Tak, for jeres inputs og hjælp smiley

    # 1: Ja, bor i Nordjylland, og har forsøgt at besøge lidt forhandlere, men kun et sted kom der en og snakkede MC med mig...... Ved ikke om jeg ligner en, der ikke vil købe..... Så har tyget til 123mc , og ovenstående er hvad jeg tænkte måske kunne være spændende.

    #2: Hælder nok til det du siger, honda'en er lidt mainstreame og BMW'en er ikke ny længere. Det var også opbringelig SV'er jeg søgte på, men faldt så over de andre også. Angående V2 virker det meget lokkende, og den har også 120 HK, og sikkeret et fint moment. Lyden ser jeg frem til at hører.

    #4: Power..... Den jeg lige har solgt havde godt og vel 100hk, og tænker lidt mere ville være fint, dog uden det behøver at være over 150 hk. Ved ikke helt om det svare på det.... Og ved det endtlig nok først selv, når jeg har prøvet dem.

    #5: Har kigget lidt forskellige VFR, men syntes ikke helt de ligner noget, jeg syntes ser fede ud. Sorry, da jeg er sikker på de er rigtig fine maskiner.

    #6: Kan kun give dig ret, og i mange rigtig andre sammenhænge, køber jeg kun privat, men føler ikke, jeg er helt nok erfaren nok, til at vurder cyklen teknisk, hvis jeg skulle ud og kigge på den. Den er iøvrig rigtig fed, den du linker til.

    #7: Rigtig fed maskine, min drømme cykel er nok BMW S1000 RR. Men tror jeg i denne omgang kigger på noget mellem 110hk til 130 hk. Vel viden at det ikke siget alt, og måde de levere varen på, betyder mindst lige meget.

    Tusinde tak for jeres svar her, skønt at kunne få hjælp til de tanker man går med. Ville helt sikkert foretrække at handle så lokalt som muligt.

    Mvh


  • #9   21. mar 2018 Jeg, og det er naturligvis individuelt, ville ikke kigge ret meget på hvor mange heste den har - isoleret set.

    Jeg ville vælge ud fra hvor sjov den er at køre på i stedet. Og så er heste jo blot et tal i den sammenligning. Min Z 750 er ikke dobbelt så sjov at køre på som den XT 660 jeg havde. Tværtimod på flere punkter endda.


  • #10   21. mar 2018 jeg har en cbr 1000 rr fra 2004, var det noget ?

  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 27
    #13   21. mar 2018 Spændende indspark smiley

    Og kan nævne jeg faktisk har kigget lidt på sådan en her : http://www.123mc.dk/annonce/mcid-148432

    Den skulle have lidt sjæl ??


  • #14   21. mar 2018 Hvis du kigger efter en SV'er,så kast lige er blik på en TL1000S. Okay lidt ældre maskine. Men vil vove den påstand at TL'eren kører der ikke så mange af,i forhold til en SV. Har selv haft en TL'er,møg hamrende røv over fed kværn.

  • #16   21. mar 2018 Ellers har jeg da en billig 916, ST4 til salg!

  • #18   21. mar 2018 Jeg ville tage BMW'en. Masser af karakter og overraskende gode køreegenskaber.

  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 27
    #19   21. mar 2018 #17: super ide, havde godt kigget lidt på den, og det er tiltrækkende med nyt. Har osse læst godt om MT-09, men den koster noget mere......

    Tror jeg skal prøve den osse, i filmen om MT-07, lyder det som en underholdende cykel.


  • #21   22. mar 2018 Så må du ikke snyde dig selv for en kawasaki z900 den er milevidt frækkere at se på end mt-09 og jeg er forelsket smiley og det samme gælder for kawasaki Z650 i stedet for mt-07

  • #22   22. mar 2018 Af ren og skær nysgerrighed. Hvis din drømmemaskine er en BMW S1000RR (godt valg forresten smiley ), hvorfor kigger du så på de typer af cykler som du linker til? Det er jo alle touring eller sportstouring maskiner.

    Hvis du er forelsket i race og supersport motorcykler, så køb da sådan én? smiley

    Er der noget jeg har misforstået? - forstår bare ikke hvorfor du vil købe en bmw 1100, sv'er eller en cbr-600 F.
    Hvorfor ikke en R6'er fra 05 el. lignende, som har den stil og køreegenskaber du efterspørger?

    vh Mathias smiley


  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 27
    #23   22. mar 2018 Jo, du har ret, BMW S1000R er desværre nok mest indbildt ønske tænkning.......

    Det vigtigst lige nu, er at jeg skal prøve et par stykker, når vejret bliver til noget.

    Tænker jeg skal prøve:

    MT-09
    SV1000S
    CBR- 600 f og RR

    Det er som jeg ser det, 3 forskellige måder at kører på, og her vil jeg finde ud af, hvad jeg passer bedst på.

    Mvh, og tusinde tak for jeres hjælp


  • #24   22. mar 2018 Glem nu ikke Z900. Den er altså et frækt alternativ til MT-09

  • #25   22. mar 2018 Og Z 900 er vel egentlig til en ret god pris.

  • #28   22. mar 2018 #25 afgjort. Hvis jeg ikke lige havde købt en ER6N, så ville jeg være meget fristet smiley

  • #31   27. mar 2018 Hvad med en Triumph ? https://triumph-esbjerg.dk/?page_id=81 De kører virkelig godt og har en rigtig lækkert træk.

  • #32   27. mar 2018 Helt klart cbr 600! smiley

  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 27
    #33   7. apr 2018 Hejsa alle sammen

    Og tak for alle jeres fine inputs ??

    Har været ude at se på flere mc'er, og fik mulighed for at prøve et par stykker.

    Jeg faldt for en Suzuki SV1000S ??

    Punkt 1: var at jeg sidder rigtig godt på den.

    Punkt 2: den har tilpas med power og V2'eren lyder mega fed

    Punkt 3: Sælger og jeg fandt en pris vi begge var godt tilfreds med. Forsikringen er ligeledes og til at betale.

    Endnu engang mange tak for jeres hjælp

    Mvh


Kommentér på:
Valg af ny MC - mangler lidt inputs.....

Annonce