{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

Mit styrt: Hvad skifter de på biken? {{forumTopicSubject}}

Som nogle ved, måtte jeg i asfalten midt på ugen, da en ældre mand kørte lige ud for an mig.. Men men.. Nu til biken, som holder på værksted i byen.

Instrumenterne er trykket ind, og glasset i speedometeret er smadret. Skifter de så hele molevitten, eller hva? Jeg er nemlig i tvivl om, om man kan skifte glasset seperat?

Ligeledes har udstødningen fået et skrub ved samlingen mellem potte og forrør. Her har forrør også fået et lille skrub, men er det nok til at de også bliver skiftet?

Og hvad med kåben - den har fået ridser de fleste steder, men enkelte skjolde har vist ikke (tror jeg).. Skifter de så det hele for at undgå evt. farveforskelle?

Et eller andet sted går jeg ud fra, at jeg skal have erstattet alt, der har fået skrub osv?

Simon, der ikke kan vente på at få sin baby tilbage!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mit styrt: Hvad skifter de på biken?
  • #1   21. apr 2007 Der ska vel en taksator ind i det, og det er helt op til dem hva der ska skiftes.

Men normalt når Instrumenterne er trykket helt ind og glasset er smadret, bliver det hele skiftet til nyt, idet dele hver for sig + arbejdstimer kommer tit over original prisen for et komplet nye Instrumentering.

Det er helt op til "hans" forsikring og taksator der ska blive enige om hva der bliver skiftet eller ej.

• #2   21. apr 2007 Flipper godt nok en skrå, hvis de ikke vil skifte ALT, der har taget skade!

• #3   21. apr 2007 Og ja, taksator kommer mandag..

• #4   21. apr 2007 De skal skifte alle de ting der er ødelagt. Du skal bare selv være opmærksom om det bliver gjort. Ved du nogenlunde hvornår du får din maskine igen?

• #5   21. apr 2007 Prøv at se i dine forsikringsbetingelser (hvis du har disse - ellers prøve at se på deres hjemmeside)

Ved at min bilforsikring ikke dækker evt. farveforskelle ...(GF-forsikring)

• #6   21. apr 2007 Nej, slet ikke.. Men efter hvad de sagde på værkstedet, kunne det godt gå rimelig hurtigt, når det med taksatoren først var klaret! Skal derned mandag og se på den liste, der bliver lavet over, hvad der skal skiftes! Er sgu lidt spændt..

• #7   21. apr 2007 Michael: Der er ikke mig, der er den ansvarlige, så det er bilistens forsikring, der skal dække! Går ud fra, at de dermed også dækker 100%!

• #8   21. apr 2007 Om det er din egen eller hans forsikring så kan de ikke garantere evt. farve forskelle. Det kan være meget svært at ramme den rigtige farve, specielt hvis den org. lak har et par år på bagen.

• #9   21. apr 2007 Det er jo også derfor jeg lidt går ud fra, at de skifter hele møget, hvis der skulle være sådan noget? smiley

• #10   21. apr 2007 Jeg tror helt ærligt kun at de skifter de plastik dele der i stykker. Men det kan jo også være at det bliver godt nok. Er der ikke andre her der har prøvet noget af det samme???

• #11   21. apr 2007 Så må jeg jo komme efter dem, hvis det et tilfældet.. Det øger jo ikke ligefrem salgværdien, hvis man kan se en farveforskel!

• #12   21. apr 2007 Mener det er deres pligt at lave den i samme stand som før.. Og hvis der ikke var farve-forskelle før skal der heller ikke være bagefter...

• #13   21. apr 2007 Søren C: Netop også det jeg læner mig op ad! Det er jo ikke min skyld, at jeg måtte i asfalten!

Desuden lader det ikke til, at de vil betale fuld pris for det, af mit udstyr, der skal skiftes.. Kan det være sandt?

• #14   21. apr 2007 Dit udstyr er jo næsten nyt ikk? Så de må betale.
    (bemærk næste nyt ikk!!!)

• #15   21. apr 2007 Det er hjelm og støvler.. Har snakket med dem, og muligvis skulle jeg sende kvitteringer og sådna noget crap.. Så de fik bare ny pris på de ting! smiley

• #16   21. apr 2007 Jeg kan bare ikke se, hvorfor jeg evt. skulle lide under ikke at få penge til at kunne købe præcis det jeg havde før! Det er sgu da komplet latterligt..

• #17   21. apr 2007 Ja det kan godt være sandt at de ikke vil betale fuld pris for alt dit udstyr, jeg har set det så mange gange på kune cykler, at enten vil "kundens" forsikring ikke betale for alt, ellers også sætter taksator priserne fuldstændig åndsvage så de penge de mener det vil kost ikke dækker mekanikeres regninger for nyt udstyr.

Normalt når vi har forsikring skader inde, gør vi motorcyklen skader op på et stykke papir, alt bliver skrevet op ned til mindste detalte, når taksator så kommer går han cyklen efter skriver ned hva han mener der ska skiftes, derefter får hans vores papir med priser og stumper på, og så vuderer han alt. Mange værksteder gør "tit" det at de sætter priserne højere end de egentlgi er værd, fordi kunden så får nemmer ved og få alt dækket, idet taksator eller forsikringen sjældent er med på original stumpe pris.

F.eks en skadet cykel har skader for 12000 kr i original stumper incl arbejdsløn, taksator siger at det vil kost 8000 kr incl alt. så er det taksator som har det sidste ord og forsikring. Værkstedet kan intet gør.

Det er meget meget vigtigt, at du sammen med det værksted du har får skrevet alt ned, fordi, hvis "alt" bliver lavet, og værksted så overser en ting til f.eks 1000 kr. så hænger du selv på de 1000 kr, dem dækker forsikring ikke med mindre det var skrevet ned fra start af. Der må man selv betalt, eller lade være med og få det lavet. Værkstedet kan heller ikke hænges op på det, idet man selv har en del af ansvaret for at alt bliver lavet når det drejer sig om sådanne sager.

Det er tit kompliceret og rode med taksatorer og forsikringer, forsikringerne vil helt slippe så blilligt som muligt ligemeget hva man har indbetalt af forsikring penge i x antal år, også selvom du ikke slev er skyld i ulykken.

• #18   21. apr 2007 sorry for stavefejl, gik lidt stærkt smiley

• #19   21. apr 2007 Nå ja, men hvis det bliver noget, må de jo snakke med en advokat! I sådan en sag her er jeg fuldstændig ligeglad, for jeg vil have erstattet ALT, der har taget skade.. Og jeg er villig til at gå HELE vejen, hvis det kræver det..

Synes simpelthen det er så langt ude, at man kan blive kørt ned, og så ikke få erstattet alt.. Så står man der med en forslået krop og en regning fra værkstedet, man ikke kan betale.. Er sgu allerede ved at hidse mig op!

• #20   21. apr 2007 Nu ik alt for "tændt" med det samme smiley behøver jo ikke give problemer, det jeg skrev før er i værste tilfælde, men bare håb på taksator er i godt humør og han ved hva han snakker om, så ska det nok gå smiley

BTW hjælper ikke og true med retsag, det enest du får udaf det er at komme til og betale sagens omkostninger.

• #21   21. apr 2007 Rigtig nok.. "Wuuusaaaaahhh" smiley

Ej, håber da også det kommer til at gå smertefrit! smiley Vil bare SÅ gerne ud og køre igen hurtigt!

• #22   21. apr 2007 Egen erfaring : Jeg fik dækket alt tøj, udstyr osv.... og fik en god pris for min mc som blev lidt ridset smiley (se profil)

Tag det roligt Simon, i finder nok en løsning. I første omgang er det jo dit fosikringsselskab der skal kigge på, og vurdere skaden - bagefter gør de krav på pengene hos billistens forsikring, sådan var det hos mig ihvertfald.
    Kan iøvrigt kun anbefale at have en god forsikringsaftale - jeg fik virkelig en god behandling af mit (Tryg) psykologhjælp og alt muligt...

• #23   21. apr 2007 Dennis: Da jeg endnu ikke har fået flyttet motorcyklen over i mit navn, ringede jeg til den forsikring motorcyklen er i - dvs. GF. Fik bare at vide, at jeg skulle ringe til Tryg, som er den forsikring bilisten har. Ved ik om det skyldes, at det kun er en ansvarsforsikring, der er på motorcyklen, men det var i hvert fald, hvad jeg fik at vide.. Ingen tilbud om psykologhjælp til mig eller noget! smiley

• #24   21. apr 2007 Aha, det er helt sikkert fordi du kun er ansvarsforsikret - så gider de sku ikke gøre noget ud af dig smiley

Mig derimod - er forsikret i hovede og røv gennem privatforsikring og arbejdet - så hvis der krummes et hår på mit hovede, bliver det DYRT!

Iøvrigt feeeeeeed kværn du har/havde dig smiley

• #25   21. apr 2007 Hehe, nej det er sgu nok det.. Men regner da med, at Tryg kommer til at stå for betalingen på samme måde, som havde der været kasko på kværnen! smiley Det burde jo ikke gøre nogen forskel, da det jo er bilisten, der er 120 % skyldig i denne sag. Han har jo, som sagt, også meldt det selv, så mon ikke det går..

Kommentér på:
Mit styrt: Hvad skifter de på biken?

Annonce