1.289 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Brugtpriser Brugtpriser

Er det mig eller er brugtpriserne bare helt ved siden af efter afgiftsænkningen?

Har kun kigget på markedet i en uges tid og har besøgt 4 forhandlere, men har set flere eksempler på op til 10 år gamle cykler der står til samme pris som en ny cykel. Hvad sker der lige for det? Kan man finde brugte cykler til en rimelig pris? smiley

Ellers kunne det tyde på at det må blive en ny cykel for første gang smiley
Har dog ufatteligt svært ved at beslutte mig. P.t. overvejer jeg Ducati Monster 821 vs. Yamaha MT09.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brugtpriser
  • #1   31. mar 2018 Jeg kunne ikke være mere enig med dig. Jeg købte også selv ny af præcis samme årsag.
    Min svoger er meget glad for sin mt09. Motoren er altså en lille perle..

• #3   31. mar 2018 Bare se på K6 og K7 suzuki gsxr ved både 600 750 1000 modellerne.. Overvej lige hvor dyre de er ift. at de er ved at være halv gamle i det..
    Kun i Danmark smiley

• #4   31. mar 2018 Hvem har problemet? Ham der sætter prisen højt eller ham der ik vil betale prisen?

• #5   31. mar 2018 Afgiften er jo ikke sænket på de gamle, så de er jo ikke faldet i pris. Alligevel kommer forhandlerne nok til at sænke priserne. Det kommer til at gøre ond, for nu mister de avance. Dem som har rigtig mange stående kommer til at lide store tab.

• #6   31. mar 2018 #5

Det er lidt en misforståelse, afhængig af hvad du mener - Afgiften er også reduceret på ældre cykler, også ved uændret handelspris. Eksempelvis er afgiften på en brugt cykel med nypris 200.000 og en DK-handelspris på 100.000 faldet fra ca 55,0% af handelsprisen i 2017 til ca. 50,6% af handelsprisen i 2018 ved import, hvilket også burde lægge et nedadgående pres på brugtpriserne i DK (pga stigende import af brugte)

• #7   31. mar 2018 På de brugte cykler forhandlerne har fået i bytte er der ikke sket en ændring i afgiften.
    Importerer man en brugt, ja så skal der betales mindre i afgift.

• #8   31. mar 2018 Brugtpriserne er skæve for tiden.

Det kan godt være folk mener de har sat prisen fornuftig ifht hvad de gav og alderen på cyklen, men når en 10år gammel mc ligger 10.000kr under prisen på en ny, ja så ville jeg ikke være i tvivl om hvad jeg ville købe.

• #9   31. mar 2018 #7

Det er der faktisk egentlig også jo, men den er bare "skjult" indtil den dag, at afgiften evt skal realiseres ( evt skal trækkes ud af DK-cyklen) smiley

Det essentielle er dog konkurrencen fra import-cyklerne, og det prispres det lægger på DK-cyklerne i varierende grad.

• #10   31. mar 2018 Importørerne og forhandlerne udligner ganske enkelt sænkelsen af afgiften og forskellen er ens.

Det samme skete i 1995/96 da Brian Mikkelsen fik MC markedet til at gå i stå i 3 måneder.

• #11   31. mar 2018 Ja det er helt hen i hampen ,kigger på både mt 09 og 07, kan få en spritny 09 til 110000,- folk forlanger op til 110000,- for en 2014 med lidt udstyr på,det samme gælder for 07,80000,- for en fra 2015,en ny 2017 koster 69000,- men de er jo selvfølgelig heller ikke solgt.

• #13   1. apr 2018 Problemet er vel også at de med høje brugt priser kan holde import væk.
    Jeg overvejet fx en KTM 1290r den kostede jo 280 i 2014 og i dag koster en brugt 220, så afgiften skat vil betegne gør det for dyrt.

Realistisk burde den fra 2014 stå til 160-180.

Skat bør ikke vurder markedet ud fra forhandlere, da de gerne har en brugt stående for at få en ny til at se mere attraktiv ud.

Der er mange cykler som ikke ses til salg privat men få forhandlere har et par

• #14   1. apr 2018 Jeg tænker, at den største årsag til, at forhandlerne endnu ikke har sænket prisen på brugte cykler så meget spm afgiftsnedsættelsen er, at de jo har bundet mange kroner i dem "under gamle afgiftsforhold".
    Da afgiften blev nedsat i 2017, blev deres lager og dermed delvist også egenkapitalen reduceret. Det må gøre ondt smiley

Jeg tror også, der kommer til at gå en rum tid, før brugtpriserne har fundet et realistisk leje smiley

MT-09 er en rigtig sjov cykel!

• #15   1. apr 2018 #13

Det var det jeg forsøgte at illustrere med eksemplet i #6, at selv for de cykler, hvor forhandlerne forsøger at holde handelspriserne uændrede, vil afgiften falde ved import i forhold til før afgiftsændringen og import bliver derfor mere gunstig på den enkelte cykel, selv med uændrede handelspriser. Det burde skabe et generelt nedadgående tryk på DK-handelspriserne alt andet lige. Om det så i det enkelte konkrete tilfælde kan svare sig med import vil variere, men relativt set er det blevet billigere at importere - selv med uændrede handelspriser (fordi afgiften nu udgør en mindre del af handelsprisen end før afgiftsændringen).

• #16   1. apr 2018 Ja, det er blevet lidt billigere, men markedet gør bare, at man stadig kommer til at give en del, i min optik, for en nyere brugte cykler.

Det bedste er dem hvor de bruger nedskrivningsskalaen til at finde en brugtpris, det burde jo bare gøre hver gang, hvis den er mere gunstig en markedsprisen

• #17   1. apr 2018 Urealistiske brugtpriser er ikke noget, der er kommet med afgiftssænkingen. Sådan har det været længe smiley

Kommentér på:
Brugtpriser

Annonce