1.966 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

OBS.......... OBS..........

Undervejs hjem fra påskefrokost,i min bil,møder jeg en MC.
Ikke noget mærkeligt i det!
Men,motorcyklistens placering,mener jeg var fuldstændig total forkert.
Vedkomne lå længere ind mod rabatten,end mod midten af vejen. Så evt biler fra siden, måske kunne forveksle denne MC,med en scooter,eller lignende.
Jeg vil jo mene,at den rigtige placering må være tættere på midten af vejen,så man ihvertfald giver andre trafikanter signal om at det IKKE er en scooter som kommer.
Har mødt mange igennem de år jeg har kørt MC,hvor jeg mener deres placering er forkert. Her mener jeg landevej og hovedvej.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  OBS..........
  • #1   1. apr 2018 Hold så langt til højre som muligt er et nyt hit, eller også kan det være en der har Paranoia for stiplet linjer

• #2   1. apr 2018 Ja det er fandme uhyggeligt smiley

• #3   1. apr 2018 ja ja ok men ikke desto skal man holde til højre hvor i højre vejbane kan jo så diskuteres

• #4   1. apr 2018 Man skal undgå midten pga mulige olietab. Det lærte jeg da jeg tog kortet i 2011. Så højre eller venstre for midten.

• #5   1. apr 2018 Ja Mikael,så kommer du derind hvor du kan forveksles med en scooter. Synes jeg ikke er så smart.

• #7   1. apr 2018 enig men om vi gør det eller ej er det nu det loven siger , ja jeg ligger nu heller ikke der jeg ligger tlidt til højre for midt linien og sikre mig en evt bil foran ser mig

• #8   1. apr 2018 Man bør placere sig nøjagtig som sad man i bil.

• Svend B
    Svend B Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #9   1. apr 2018 Ligger altid i bilernes venstre hjulspor, for at ikke bliver forvekslet med scooter og knallert, giver også bedre mulighed for at undvige og i loven forstand fylder en MC lige så meget som en bil!

• #11   1. apr 2018 Det helt mærkelige i denne historie er det faktum at lille John fører sin vogn gennem trafiken efter at have været udsat for et tilfælde af påske frokost !!

• #12   1. apr 2018 smiley

• #14   2. apr 2018 Ja aldrig helt ind til højre lærte vi også! Og er man flere afsted så kør forskudt.. men den med olien giver jo ikke mening i det virkelige liv, hvorfor skulle olien vælge at løbe ind på midten af vejen? Skulle den gøre noget vil den da løbe ud til siden smiley

• #15   2. apr 2018 Her fra teoribogen..

profilbillede
  • #16   2. apr 2018

profilbillede
  • #17   2. apr 2018 Jeg lærte, og har altid praktiseret at placere mig i venstre hjulspor. Finder det som trådstarter også noget mærkværdigt, at vedkommende som han har observeret kører i højre hjulspor som en 45 eller 30 knallert ville gøre. Det kan da hurtigt snyde en bilist til at tro der kommer en 45 knallert, så jeg kan sagtens køre ud foran...?! Og mht. Til at placere sig konsekvent på midten, så er det i dette område bilernes motor sidder, og derfor også her der spildes motorolie over tid. Desuden ligger der ofte også meget skidt og småsten på midten af vejen, da bilernes hjul aldrig kører dér.

• #18   2. apr 2018 #17
    Hvad med Harley folket de køre som andre mc`ister og smider olie som en kina grill,så det nok ikke så meget med olie,men mere frit syn

• #19   2. apr 2018 ja ja men nu siger jeg nu også bare hvad loven skriver ikke hvad der står i teoribog mm, om man så forholder sig til loven eller ej eller hvad man gør eller hvad der er bedst eller sikkerest er op til folk selv men loven siger
    Placering på kørebanen:

Færdselslovens § 15, citat: kørende skal under hensyntagen til anden færdsel og forholdene i øvrigt holde så langt til højre som muligt.

Denne regel gælder alle, der kører på vejen fra cykler til store lastbiler.

• #21   2. apr 2018 smiley det er da en spade der har skrevet den lov

• #22   2. apr 2018 smiley

• #23   2. apr 2018 #14

Fordi biler har motoren i midten af karroseriet, så drypper de sjovt nok på midten af vejen, og der ligger også typisk flere småsten og lignende der, da der ikke kører nogen hjul der.
    Så derfor er det smartest at kører i bilernes hjulspor... men 60% af danskerne kører så langt til venstre i vognbanerne at deres højre hjul er på midten af vejen... så kør hvor du har lyst smiley

• #24   2. apr 2018 Og det er udelukkende motoren der kan dryppe og det gør den altid midt på og aldrig i siden? smiley giver stadig ingen mening! Uanset hvad, hvis der er spildt noget midt på vejen vil det alligevel løbe ud til siden hvor vejen er trykket ned.. smiley

• #25   2. apr 2018 Lastbilers hydralikkoblinger sidder ofte på venstre side smiley

• #27   2. apr 2018 Olien fra dørhængsler er skam også en risiko

• #28   2. apr 2018 Der er mange risikoer ved og drage af på kværnen.........! smiley

• #29   3. apr 2018 Den største risiko er vidst ikke glemte ting og spildt olie på vejen, men nærmere alle de andre trafikanter.. 2 ud af 3 kører virkelig bare som idioter!! -ham foran mig og ham bagved mig! smiley

• #30   4. apr 2018 Alle køretøjer skal køre midt i vejbane. Det gælder også 45 knallerter. Det er alt for farligt at ligge i højre side af vej banen. Bilister ender med at lave dovne overhalinger hvor de ikke placerer sig i næste spor. Det ender med man bliver kørt ned bagfra af folk der sover i trafikken.

• #31   4. apr 2018 Desværre er færdsel loven ikke lovpligtigt at kende selv om man har kørekort, du SKAL køre i højre side regl nr.1 for bilen, regl nr.1 for motorcykler du må overhale når der er plads, genialt. Men tror mig dommeren kender ikke loven.

• #32   4. apr 2018 Jeg fik af vide da jeg tog kortet for 3 år siden at hvis jeg holdte for meget til højre ville køresagkyndig dumpe mig.

• #33   4. apr 2018 Henvis til færdsel regel alle skal køre i højre side, lige gyldigt hvad du kører på, sikkerhed mæssigt kan du slingrer så siger du, hold dig på afstand

• #34   4. apr 2018 Det triste i denne samtale er at det overhovedet er nødvendigt at lægge sig et bestemt sted for at sende et signal om hvem man er for at billisterne kan finde ud af det. Der skal jo ikke mere end et hurtigt kig på nummerpladen til for at man ser hvilket køretøj vi snakker om her.

Jeg kender problemet i nok endnu højere grad da jeg bl.a. kører på en PGO G-Max 220 som jo af udseende er helt som knallert versionen men her som motorcykel med 220cc. Den forvirrer en del og det bør det jo ikke for dem der kommer bagfra hvor man tydeligt kan se nummerpladen.

For en del år siden havde jeg en mindre motorcykel scooter og jeg kørte bag en bus midt i min bane og alligevel kom der en bil op på siden af mig og begyndte at presse mig mod højre for at hun selv havde plads.

• #35   4. apr 2018 At holde Til højre er ved flere vejbaner. Altid i det spor der er længst til højre men du skal placere dig i midten.

• #36   4. apr 2018 Jeg fik at vide, da jeg i 1991 tog kørekort, at hvis jeg ikke kunne holde mig i midten, så var det bedre at holde sig lige til venstre for midten for at gøre sig "så stor" som muligt og ikke blive forvekslet med en knallert.

Så det gør jeg og har aldrig haft problemer med hverken medtrafikanter eller pot-Jens over det.

• #37   4. apr 2018 Kan vi ikke bare blive enige om at så snart frosten er væk så er bilen det også

• #40   5. apr 2018 De bliver stiplede igen hvis du bremser hårdt nok op smiley smiley

Kommentér på:
OBS..........

Annonce