{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.243 visninger | Oprettet:

Køb: Ducati 821 vs Yamaha MT09 {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er lige på nippet til at købe en ny cykel. Har indsnævret feltet til to cykler:

Ducati 821
vs
Yamaha MT09

Umiddelbart ser jeg følgende fordele/ulemper ved cyklerne:

Ducati 821:

Minus: Dyr i indkøb, korte serviceintervaller og kompliceret ventiljustering (8 værkstedstimer), dyr i service, reservedele som er svære at få hjem, generel kvalitet lavere end japanerne, køreklar vægt på 206 kg (+15 kg ift Yamahaen).

Plus: Flotte runde linjer, Det er en Ducati, lyden, ægte køreglæde, V2, hjertet siger Duc.

MT09

Minus: Flotte linjer, men mere kantet end Duc, det er en V3, mit hjerte siger V2.

Plus: Flot cykel, pris, billigere service, 5 års garanti, der er aldrig fejl på en nyere Yamaha, "billig" i tilbehør/udstyr, sjov at køre på, utrolig letkørt, lav køreklar vægt på 191 kg.

Jeg kunne godt tænke mig at få jeres feedback og at få udfordret mine "holdninger" lidt? smiley

Har Ducati fx. flyttet sig kvalitets/service-mæssigt siden 00'erne?
Hvad mener ejere af MT09, Ducati?
Etc.
Find selv på flere spørgsmål smiley

God ny uge smiley

kh
Anna



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb: Ducati 821 vs Yamaha MT09
  • #1   3. apr 2018 Du blive nød til at prøve dem begge og så se hvad du bedst kan lide. Det duer ikke kun at sammenligne mc på papiret.

  • #3   3. apr 2018 Har altid været vild med Ducati og har selv kørt på en 848. Jeg prøvede en mt09 sp i lørdags og må sige Yamaha'en er vild lækker at kører på og mega behagelig. Ville tag Yamaha, du får også bedre service og flere dygtige mekaniker til Yamaha.

  • #4   3. apr 2018 Yamahaen er en række motor ikke en V motor ...

  • #5   3. apr 2018 Service intervallerne på monster 821 er olie skift ved 12-15000 km og ventil check ved 30000 km, og tænker at hvis du køre til en autoriseret Ducati forhandler, tror jeg ikke der er længere mellem reservedele end der er ved Yamaha fx. Mvh Jesper

  • #6   3. apr 2018 En mc købes med hjertet.
    Købes den med fornuften, så kommer den til at stå stille i garagen.

    Been there....done that.


  • #8   3. apr 2018 ahhh.. de 8 timer er vist det store service, selve ventiljisteringen burde ikke tage mere en max 2-3 timer for en rutineret ducati mekaniker

  • #9   3. apr 2018 #6 100% enig!!!

    Hvis "det fornuftige valg" altid skulle have første prioritet, så skulle vi alle kører på en Honda mc, samt have en Toyota i garagen! For 4-5 mdr. siden stod jeg og skulle vælge i mellem en Yamaha MT09 og en Husqvarna 701SM. Fornuften sagde klart Yamaha - hjertet sagde Husqvarna. Mit ikon viser resultatet... smiley


  • #10   3. apr 2018 #6 kan kun give Jesper ret, hvis din mc ikke skal bruges til pendleri eller touring men bare fornøjelse, så følg dit hjerte. Købte selv Italiensk bil istedet for en Kia, er sikker på det har givet mig flere smil.

  • #11   3. apr 2018 "hjertet siger Duc." - Du har jo allerede valgt. smiley

    Ducati har lige så høj kvalitet/stabilitet som de andre europæiske mærker. Men japanerne er i en liga for sig selv på det punkt.

    Personligt ville jeg uden tvivl vælge MT-09 af de to. Yamahas triple-motor er fantastisk med et træk og motorkultur, der sætter selv min Triumph Street Triple til vægs.


  • #12   3. apr 2018 #9
    hov hov, jeg har da to honda'er i garagen og en Toyota smiley


  • #13   3. apr 2018 Efter Audi købte Ducati i 2012, vil jeg vove og påstå af de nyere Ducatier er blevet en del mere slidstærke, så jeg ville ikke være nervøs for at købe en Ducati smiley

    Som de andre siger.. en motorcykel skal vælges med hjertet


  • #14   3. apr 2018 #4 JA, haha... selvfølgelig er det da en rækkemotor på MT09. V3 giver ikke så meget mening, så er vi vist ude i en stjernemotor? smiley

    Tak for alle de gode råd. Det er godt at høre at der er længere mellem værkstedsbesøgene på de nye Ducatis + Ja, de 8 timer er til det "store service" inkl. ventiljustering.

    Jeg må ud at prøve dem det har i ret i.


  • #16   3. apr 2018 Lad hjernen spørge hjertet... smiley
    Det er en MC ikke en pensionsordning du vælger


  • #18   3. apr 2018 Op på hesten og prøv dem.
    Afhængig af hvad Ducatièn skal bruges til, så er sådan en V2 træls ved lav hastighed i byen.
    yamahaèn går brand godt, men mangler måske lige det der skal til for at man er lidt bange for den.
    Eneste økonomiske minus ved Ducatièn, er afskrivningen som sikkert bliver mindst 50 % mere end den anden.


  • #20   3. apr 2018 Kammerats Multistrada 40.000 km/4år afskrivning 50 %

    Anden kammerat Yamaha FZ1S 70.000km/7år afskrivning 50 %

    Hvis ikke afskrivningen skal være høj på en Ducati, skal du købe den helt rigtige model, lade være med at bruge den og gemme den 20 år.

    Er selv den lykkelige ejer af en Italiener med høj afskrivning


  • #21   4. apr 2018 Preben på kort sigt har du ret, men hvis du ser på lidt længere sigt: for eksempel 848 vs R6 fra tilsvarende tidspunkt, eller 748 vs CBR 600 f3 eller enda monster m600 vs gs 500 så holder Ducati værdien bedre.

  • #23   5. apr 2018 Hvis jeg tager fejl, forstår jeg simpelthen ikke, at der ikke kører flere Ducati smiley


  • #25   5. apr 2018 Preben jeg tror det skyldes at nyprisen stadig er højere end tilsvarende japaner, også fordomme om service mm. særligt på de ældre modeller, men prøv og sammenlign ny prisen på en r6/ gsxr750/ cbr 600 med en ducati 848 også tag brugpriserne lige pt, eller gør det samme med en ældre R1 også en 916 smiley

  • #26   5. apr 2018 Afskrivningen skulle ikke gerne afhænge af prisforskel fra ny, afskrivningen afspejler mcèns værdi og popularitet som brugt.

    Når jeg kigger på GSXR 750 og Ducati 848 på 123mc er det stadig en væsentlig større afskrivning på Ducati % vis.

    Når vi snakker +20 år gamle ikoniske mcèr er det ved at være samler objekter.
    Og 916 er måske en af de smukkeste.

    Jeg mener stadig der er en høj afskrivning på en ny Ducati, det betyder ikke at jeg synes det er et dårligt valg. Tværtimod er jeg villig til at betale det som det koster at have en sjovere/federe MC.


  • #27   5. apr 2018 Japanske maskiner behøver jo ikke være bygget i Japan , selv Honda har fabrik i Italien , men jeg ville så stadig vælge "japaneren"

Kommentér på:
Køb: Ducati 821 vs Yamaha MT09

Annonce