{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.063 visninger | Oprettet:

Universalt speedometer {{forumTopicSubject}}

Hej folkens. Jeg har en pitbike (thumpstar road ripper 125) som snart skal til syn. Desværre er der den originale motor skiftet ud med en nyere, som ikke har digital udgang til speedometeret.

Min første tanke var at smide en cykelcomputer på i stedet. Desværre har jeg ikke kunnet finde en cykelcomputer med konstant baggrundslys (hvilket er et krav til syn). Jeg er derfor gået på jagt efter en 12V motorcykelspeedometer som kan monteres universalt. Helst med en magnet på forhjulet ligesom på en cykelcomputer. Efter et par timers søgning har jeg fundet hundredevis af universal-speedometre til MC. Desvære ladder det til at de alle benytter motorens elektriske signal smiley
Kan det virkelig passe at man ikke kan få et universalt speedometer til forhjulssensor som bare bruger 12V til baggrundsbelysning? Helst en hel simpel løsning som bare viser hastighed og intet andet. Hvis i har en til et sådan speedometer, eller foslag til en anden løsning, så er jeg lutter øre smiley
På forhånd tak.
Venlig hilsen Søren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Universalt speedometer
  • Henning  C
    Henning C Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 1
    #1   3. apr 2018 Der er da masser med magnet på forhjul eks motogadget
    Eller Daytona instrumenter Kik på min video der er en af slagsen fra Daytona


  • #3   4. apr 2018 Jeg har et speedometor med magnet til forhjulet jeg sælger hvis det var noget, købte ved en fejl to da jeg skulle bestille det, det viser så dog også omdrejninger, blink, langtlys og neutral samt temperatur, men du kan jo bare ignore de funktioner smiley
    Det er magen til dem som sidder på en Honda msx125/ Grom smiley


  • #4   5. apr 2018 Hej Drenge. Tak for svarene.

    @Henning C - Fedt, tak. De ligger i den lidt høje prisklasse, da mit primære mål blot er at få den synet. Den kører alligevel ikke mere end 80, så speedometeret er af minimal betydning så snart den er synet. Men super fedt at de kan fås. Kan ikke forstå jeg ikke har kunnet et eneste før. Jeg tror min største problem har været at der på de fleste (f.eks. dem fra daytona) ikke stå beskrevet hvor de får signalet fra.

    @Brix - Dem fra Sigma har, så vidt jeg kan se, ikke lys i displayet - så den går ikke til syn smiley

    @Mikkel H - Jeg tror desværre ikke den går til syn hvis den pludselig har en masse nye lamper som ikke virker. Derudover leder jeg efter noget så småt som muligt, så man kan se blinklysindikator osv. på den originale kørecomputer nedenunder smiley

    Jeg leder lidt videre.

    Whuuu - det er snart sommer smiley


  • #5   5. apr 2018 De skriver da ellers der er lys?

  • #6   5. apr 2018 Sæt noget tape hen over de lamper der er uden funktion, når du skal til syn.

    Havde en bil der skulle til syn, hvor tågelygterne ikke virkede. Min mekaniker sagde, at hvis de er tapet til, så eksisterer de.


  • #7   5. apr 2018 så eksisterer de ikke

  • #8   5. apr 2018 Man kan ikke se de lamper der ikke er i brug smiley
    de er skjult fuldstændig, og omdrejningstæller er ikke et lovkrav (selv om den vil være relativ nem at montere på din cykel)
    Du kan få det for 300kr plus fragt, inklusiv et ledningsdiagram jeg har lavet, da jeg ikke fik et med smiley


  • #9   5. apr 2018 Hej Mikkel.
    Jeg kunne muligvis godt være fristet af din løsning. Så bytter jeg den nok ud med min nuværende, så blinklys osv bliver overført til din smiley - Men 300kr + fragt er jo det samme som nyprisen smiley Hvor i landet bor du? Hvis jeg evt. selv kan hente det, byder jeg 200kr smiley Mvh. Søren


  • #10   5. apr 2018 @Brix Ja, men så vidt jeg kan se er det kun et par sekunder når man trykker på knappen. Hvis jeg tager fejl er det bestemt en løsning smiley

Kommentér på:
Universalt speedometer

Annonce