1.062 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Der var en. Der var to. Der var ... Der var en. Der var to. Der var ...

Et eller andet sted, syntes jeg det er en skam, at når der er sket en døds ulykke eller en alvorlig ulykke, så bliver den nævnt her.. Jeg har virkelig ondt af alle parter, der er involveret i disse hændelser.. Men hvad mener I andre med disse indlæg ?
For ved vi ikke alle, at der en hvis risiko ved mc kørsel ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Der var en. Der var to. Der var ...
  • #1   24. apr 2007 jo men det skader nok ikke at huske på det en gag´ng i mellem...

• #2   24. apr 2007 Jo det tror jeg godt alle ved..Jeg har sgu også ondt af dem det går ud over. Men synes ikke man bare skal lade være med at snakke om det. Det ændrer jo ikke noget.

• #3   24. apr 2007 Dem der opretter indlægene gør det vil for at vise sin medfølelse med de efterladte. Det er ihvert fald grunden til at jeg skriver i dem. Nogle gange er der nogen her inde der kender de efterladte eller den afdøde, og kan vise tråden til dem.

• #4   24. apr 2007 jeg er møghamrende træt af at læse de indlæg om en der er blevet slået ihjel osv. det er nu engang risikoen ved at bevæge sig rundt i trafikken. jeg kunne så godt tænke mig at få at vide hvad og hvordan ulykken er sket, jeg nægter pure at tro på at det altid er bilistens skyld.
    dermed ikke sagt at jeg ikke har medfølelse for de skadesramte og deres pårørende, for det har jeg virkelig.
    syntes bare det er for tit det står på og efterhånden gider jeg ikke læse de indlæg, da indholdet for det meste er det samme

• #5   24. apr 2007 Hvis det kan få folk til at tænke sig (endnu mere) om, køre efterforholdene og evner, og måske udvise lidt mere forsigtighed, så mener jeg bestemt det er værd at gøre opmærksom på disse uheld her i forummet.

JLL

• #6   24. apr 2007 jeg læser dem og tænker, igen en som kører ud på vejen og ikke er opmærksom på det ansvar der følger med at køre mc, jeg anerkender fuldt ud at det er mig der er den "bløde" trafikant, ergo må jeg også passe bedre på

• #7   24. apr 2007 Kender fint den risiko der er forbundet med MC-kørsel. Men døden kan have SÅ mange forskellige årsager og hellere udleve ens drømme, end at sidde på en stol til man er 70 og ikke have prøvet en disse.

Når det så er sagt, så kan man jo godt udleve ens drømme, på et nedtrappet niveau, så man ikke sætter ens liv og lemmer på spil, hver gang man sætter sig op på den.

Men efter jeg selv var tæt på at stille træskoene, sidste år, er det godt nok begrænset, hvor sindsygt jeg kører mere, specielt når man har kone og 2 børn.

• #8   24. apr 2007 det så lige pænt OT.

Ja, jeg synes det er fint at der bliver lavet indlæg om disse ting. Selv om de pårørte måske ikke læser det, så er det rart med en reminder om, hvor farligt det egentlig er.

• #9   24. apr 2007 ved Dammen i Haderslev i søndags sad jeg et par timer, i denne tid kom der rigtig mange mc, nogen af dem skulle absolut lade vi andre høre at de kørte stærkt, mellem 130 - 190 i byområde, dem har jeg absolut ingen medlidenhed med hvis det går galt for dem

• #10   24. apr 2007 Ja hold op med at lave de tråde... de er for dumme. Ligesom dem der skriver R.I.P. for så er de som om de er så nogen der viser respekt... helt ærligt!?! Der er sku' da ikke andre end os der læser det, jeg tror ikke rigtigt at de efterladte gør.

• #11   24. apr 2007 morten (cbr 600rr) kbh. .: Jeg forstår ikke helt noget af det sidste du skriver: "personligt ville jeg have det dårligt med en af mine venner/familie blev hængt ud her på siden hvis de omkom på deres bikes." Du kan ikke sige at man hænger nogen ud, da dette er en negativ ordvending. Hvis det er det du mener, så har vi IKKE ondt af personen og hans/hendes efterladte. Det vil jeg da nok påstå ikke er tilfældet

• #12   24. apr 2007 Jesper (Odense): Hvis det viser sig at jeg kender personen som er omkommet her til aften, så har jeg da tænkt mig at vise de efterladte tråden, for at vise at der er mange som har medfølelse med dem.

• #13   24. apr 2007 Mikael (Tønder) P
    ganske rigtigt som du skriver: det er respektløst!

• #14   24. apr 2007 ..... I så tragisk en situation som de efterladte står i-kan intet hjælpe dem-heller ikke en velmenende tråd på Mcg.

• Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 269
    #15   24. apr 2007 Alle dem der er imod denne type indlæg kan jo passende lade være med at læse dem og skrive i dem. Hvis der er nogen herinde der gerne vil vise sin sympati synes jeg ikke det er andres ret at nægte dem det.

• #16   24. apr 2007 Jeg kigger da lige, og tænker satans også.... Nu igen.... Og så kører jeg videre som jeg altid har gjort...
    For mig er det ok at det bliver postet her.... Der er jo ikke læsetvang.... Endnu...

• #17   24. apr 2007 syntes det er ok.... en tråd hvor folk kan vise lidt medfølelse.... og det kan måske også give nogle lidt af tænke over så man ikke glemmer risikoen... og syntes de tråde der har været har folk skrevet med omtanke og reskekt...

• #18   24. apr 2007 Jeg synes egentlig indlæggene er OK.

Bryder man sig ikke om dem, kan man jo se bort fra dem.

Alle der har prøvet at miste- uanset årsagen - ved godt, at det værste er den kejtede tavshed, der opstår omkring dem og deres ulykke. Selv om det gør ondt at blive mindet om tabet, er smerten ved dette ofte bedre end følelsen af at noget bliver undgået.

Ud over dette giver det andre en chance for at udtrykke deres sympati og medfølelse, hvilket for os alle vel er en chance for at slippe af med lidt af den angst, vi selv føler.

Sidst men ikke mindst, det giver os et ophold, hvor vi kan tænke lidt over, hvad vi har, og hvad vi kan miste.

• #19   24. apr 2007 jeg hader alle de indlæg hvor der står at suzuki er en god mc... ergo læser jeg dem ikke!! om folk vil poste en tråd om noget er DERES valg og om vi så vil læse dem er VORES valg... kan i se min mening... lige på dette her område forholder jeg mig neutralt.. tror ikke selv jeg ville poste en tråd her om det.. men jeg har da skrevet i en enkelt eller 2...

• #20   25. apr 2007 Folk må selv om hvad indlæg de skriver, der er som flere har sagt ingen læse-tvang.

Jeg kan da forøvrigt huske en tråd for 1-2 år siden, hvor et familiemedlem til en trafikdræbt var inde og takke for de mange hilsener. Og så bede os andre om at passe på os selv,- så vores kære ikke skulle opleve den ufattelige sorg det var for de efterladte.

• #21   25. apr 2007 motorcykelister dør ikke... de bliver slået ihjel!!
    vend og drej som du vil... det er fakta!

• #22   25. apr 2007 Der har faktisk været indlæg herinde hvor pårørende til en der blev dræbt på MC skrev et indlæg herinde noget tid efter ulykken - så i nogle situationer er der altså pårørende der læser med...

Kommentér på:
Der var en. Der var to. Der var ...

Annonce