{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.164 visninger | Oprettet:

Afmeldning af plader/forsikring osv? {{forumTopicSubject}}

Hey..

Jeg har d. 22/3 solgt min gamle cykel. Og handlen gik også helt fint, og ingen problemer i det, troede jeg.

Efter der var gået 2½ uge, havde køber stadig ikke omregistreret den, og jeg begyndte at rykke ham hver dag.

Endelig får han taget sig sammen, og det viser sig så at cyklen skal synes inden han kan omregistrere den, vidste jeg ikke den skulle, men han siger han bare vil få den synet.

Problemet er så bare at i de få uger han har haft cyklen er den blevet væltet af en bil der bakkede ind i den. Så den skal først laves før han får den til syn = lang tid.

Jeg fortalte så køber, at jeg ville tage op på motorkontoret og afmelde den.
Jeg tager derop, og den flinke dame giver mig en blanket som jeg skal udfylde, og jeg udfylder den med købers navn og adresse osv.

Jeg får samtidigt udfyldt en blanket på en ny reg. attest til min nye cykel.

Reg. attesten på min nye cykel, kommer 3-4 dage efter, som lovet. Og jeg har fået ordnet forsikringspapir osv. med den, så mit nye forsikringsselvskab har afmeldt min gamle forsikring.

Det resultere i, at jeg får et pænt brev fra CRM at hvis jeg ikke får noget forsikring på cyklen inden 8 dage, kommer de og henter pladerne. Jeg ringer så ind til CRM, og de kan ikke se jeg har været oppe og indlevere en afmelding. Og de siger jeg skal tage op til motorkontoret og snakke med dem.

Jeg tager op til motorkontoret og så bryder helvede løs..
Først er jeg ved at blive sprunget over, og må så lige sige til damen at mit nummer ikke var blevet taget, allerede her virkede hun lidt mobset. Men jeg viser hende så brevet fra CRM, og siger at jeg får en uges tid siden havde indleveret en blanket med afmeldning.

Damen forklare så at de først skal finde pladerne, og jeg siger at de har adresse osv. på køber, og så begynder hun med om jeg regner med at de skal hoppe og danse for mig.. Jeg svare hende at nej det regner jeg ikke med, men synes det er lidt for dårligt når det er en uges tid siden jeg havde indleveret afmeldningen, og jeg samme tid havde bestilt reg. attest. og sagde surt "Ja, det er derfor man ikke sælger et køretøj med nummerplader, og du hænger på det hele hvis der sker noget når han kører på den"

Nå, men det endte med at jeg tog alle mine papir og gik, uden at være blevet klogere.


Men til mit spørgsmål.

Kan det virkelig passe at det kan tage over en uge at få sådan en afmeldning på plads, altså de har alle oplysninger på køber, og jeg bedte bare om første gang jeg var deroppe at få afmeldt pladerne, så jeg ikke hang på den mere.

Jeg kan jo om 7 dages tid, stå med politiet hjemme hos mig, og spørge efter mine plader. Det kan de sikkert godt finde tid til, men til at få en afmeldning på plads, kan de sikkert ikke.

Men kan jeg virkelig hænge på det hele? Jeg har gjort alt for at jeg ikke skulle have cyklen på mine skuldre mere, og har slutseddel hvor køber har skrevet under på at han ville omregisterer inden 3 uger osv.


En lidt lang smøre, men er der andet jeg kan gøre for at jeg ikke hænger på den mere?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afmeldning af plader/forsikring osv?
  • #1   27. apr 2007 Du behøver sådan set ikke foretage dig så meget. Hvis politiet banker på din hoveddør om et par sage, så tag det med et smil, og fortæl dem at den MC er solgt for et par uger siden, og at du har afmeldt den.
    Længere er den ikke.


  • #2   27. apr 2007 Du er desværre ikke den første der har det problem smiley

    Jeg tror desværre ikke der er det helt store at gøre. Jeg emenr du hænger på den. Den eneste måde man kan være 100% sikker på ikke at hænge på problemet er, hvis man omregistrerer den sammen den dag den bliver hentet, eller simpelthen sælger cyklen uden plader...

    Men det lyder til du måske kender ham som har købt den, eller at han i hvert tilfælde ikke er ude på at røvrende dig, så kunne du ikke få ham til at indlevere pladerne og få dem afmeldt? eller måske selv køre ned og hente dem...??


  • #3   27. apr 2007 Jeg kender ikke ham der har købt den, og han bor i Jylland, så har ikke lige mulighed for selv at hente den.

    Har prøvet at ringe til ham igår, men han tog den ikke.

    Så ved ikke om han prøver at røvrende mig, kan måske godt være, men han virkede fin nok.


  • #4   27. apr 2007 ok. Håber du finder en løsning, men ellers må motorkontoret sgu lige tage sig lidt sammen og hjælpe dig.... I værste tilfælde må cyklen jo efterlyses!

    Held og lykke med det smiley


  • #5   27. apr 2007 rigtig kedelig situation smiley

    Men har du slet ikke købers oplysninger?



  • #6   27. apr 2007 DU har udfyldt den blanket du skal, der går bare noget tid før den har været gennem systemet.
    Har selv prøvet det, og der fik jeg afvide at fra jeg afleverede blanketten, til den var afmeldt i mit navn, ville der gå 3 uger.


  • #7   27. apr 2007 Chrome B: Jo, har alle oplysninger, og Politiet har også fået dem.

    Jesper: Det lyder godt, fik jeg bare ikke af vide, da jeg var deroppe. Så må jeg bare vente lidt tid endnu.


  • #8   27. apr 2007 Tag det roligt.

    Når du har en slutseddel med dato for overdragelse er det ikke mere dit ansvar.

    Hvis der opstår skade fra overdragelsen til omreg. dækker din forsikring uden bonustab og selvrisiko for dig.

    Kør en tur og nyd din nye knallert i dei fine vejr


  • #9   27. apr 2007 Som Gert siger:

    Tag den med dybeste sindsro! Der er vel et stykke papir mellem dig og køber, der fastlægger ejerskiftetidspunktet.

    Herefter er alle ansvar vedr. køretøjet købers! Du har afmeldt - CRM's mere eller mindre hensigtsmæssige procedurer er deres problem. Din afmelding hos forsikringen står jo som yderligere dokumentation, så i en skadesammenhæng hæfter du ikke for noget som helst!


  • #10   27. apr 2007 Problemet er jo bare at der ikke er nogen forsikring på cyklen, og den stadig står i mit navn.

    Men jeg må bare tage det som det kommer, indtil de får taget sig sammen.


Kommentér på:
Afmeldning af plader/forsikring osv?

Annonce