{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Hjælp til valg af motorcykel (A1)
  • #1   16. apr 2018 Kender Den Ikke. Men Den ser skarp ud

  • #2   16. apr 2018 Nogle har vurderet deres offroad som ok til prisen , kender ikke selv til cyklen

  • #3   17. apr 2018 Vil anbefale dig at købe noget ordenligt, helst brugt.

    CBF 125 eller YBR125, helt klart. Måske Kawasaki D-tracker hvis du er til offroad eller en gammel sag som du kan lære at skrue i. Startede selv på en 1980 XT250, kan klart anbefale at starte på noget lignende hvis du har en værktøjskasse og gåpåmod.


  • #4   17. apr 2018 Gensalgsværdien daler en del på 2 år.
    I modsætning til hvis man kæver brugt japansk/europæisk cykel.


  • #5   17. apr 2018 hvad med en honda cbr 125r hvordan er den som begynder cykel?

  • #6   17. apr 2018 Da jeg først begyndte af se på MC for 8 år siden fik jeg meget hjælp af en utrolig flink mand her inde. Her er en af hans beskeder til mig. Håber det kan svare på nogle af dine spørgsmål smiley

    PS. Han nævner senere nogle GS500, CB500 osv. men det er vist ikke relevant nu. Hvis du, M. F., læser dette, så mange tak!



    Før du beslutter dig for hvilken mc du vil vælge, skal du finde ud af hvad dine behov er. Alle mc'er har deres fordele og ulemper og der er ikke nogen der kan opfylde alle behov. Derfor skal du tage stilling til bl.a. disse ting:

    - Max købspris på mc?
    - Max forsikringspremie på mc?
    - Hvor lavt et brændstofforbrug er acceptabelt?
    - Pendler-mc eller søndags/hygge-mc?
    - Komfort eller sport?
    - Ny eller brugt mc?
    - Krav til topfart og accelration?

    m.fl...


    Da jeg skulle vælge min første mc, var det vigtigt for mig at den var billig i drift/vedligholdese samt at den var en i god kvalitet som altid bare virkede. Det var ikke så vigtigt at mc'en var lille, da jeg er af den overbevisning at det er bedre at lave sine fejl på en lille mc, med lav hastighed, end på en stor 1000 ccm'er med 300 km/t.

    Jeg havde min CBR 125 R i hele 2009, og kørte ca. 12.000 km på den i den sæsson. Maskinen er meget troværdig og bringer dig fra A til B uden problemer.
    Maskinens absolut største, og nok eneste, problem, er de få kræfter som mc'en besidder. De begrænser dig til kvik landevejskørsel eller lidt langsom motorvejskørsel. Det er vigtigt at man er opmærksom på at det ikke er en super racer, selvom accelrationen er fin. Hvis dine behov er 200 km/t+, så skal du vælge noget større.
    Hvis du derimod kan leve med en topfart på 120 - 125 km/t og en rejsehastighed på omkring 95-100 km/t, så er den meget fin. Den er ekstremt let af en mc at være, ca 115 kg tør, og den styrer som drøm. På landevejen er den i sit es, og jeg har haft mange dage, hvor jeg er kommet for sent hjem pga. af en svingfyldt solbeskinnet omvej.
    Desuden er den MEGET billig i drift. Benzinøkonomien ligger omkring 33 km/l og forsikring kan gøres billigt hos GF-forsikring. Betalte selv kun 1600kr om året i ansvar uden nogen anciennitet, selvom jeg bor i københavn, hvilket er et dyrt område. Den lille benzintank er ikke noget problem, da den kører over 300 km på en tankfuld.
    Komforten er tilfredstilliende. Kørte selv ca. 90km om dagen til og fra studiet, og det gik fint. Har også haft kæresten bagpå mange gange, og det klare den også. Dog har den selvfølgelig ikke det samme komfortniveau som en stor touringmaskine.
    Jeg har kørt med den i alt slags vejr, også i regnvejr. Selvom det ikke er sjovt, går det fint. Du skal dog være opmærksom på at bagbremsen/baghjulet, af en eller anden årsag, er ekstra følsomt i vådt vejr, hvilket kan medføre at baghjulet kan "slippe" lidt i skarpe kurver mens man bremser. Men det er ikke noget problem.

    Når du skal ud og vælge din mc, synes jeg du skal lave en top 3-liste/top 5-liste over dem der interesserer dig, og så sørge for at prøve dem alle godt og grundigt, så vidt muligt både på byveje, landeveje og motorvej. Det er godt at have noget at sammenligne med, ellers risikere du måske at ende op med den forkerte cykel.

    Hvis du nu stadig synes at CBR 125 R stadig er din favorit, vil jeg ikke anbefale dig at købe den fra ny, da for det første er meget dyr og desuden taber meget værdi de første 5-10.000km. Køb en brugt evt. hos en forhandler, så får du også brugtmc-reklamation med. I det hele taget er det en ganske solid motor, som ikke bare lige går i stykker, så den kan holde mange år hvis man plejer den og overholder service.



Kommentér på:
Hjælp til valg af motorcykel (A1)

Annonce