Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Cleaning 205 kr.
  • Rensning af ovn og emhætte 1.799 kr.
  • Klipning af små hække 1.000 kr.
  • Hækkklipning en ydersiden og toppen 1.600 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Ophæng af billeder - slagbor 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda cb450 s
  • #1   27. apr 2007 Tjaeee, det er en 2 cylindret luftkølet motor med 3 ventiler pr. cylinder. Pænt med moment i forhold til dens størrelse, og ganske kvik.
    Forgaflen er selvfølgelig lidt blød i det, men med friske progressive fjedre og nye begdæmpere som nok også er slidt, kan den køre frisk i sving. Den har køreegenskaber meget lig en GS 500, men er bare fysisk større.
    Af negative ting er der ikke så meget at sige. Hvis den er passer med service og behandlet ordentligt er der intet at frygte. Motoren er god for mange km.

/
    Jesper

• #2   27. apr 2007 jamen det kan jeg da... dette er "copy paste fra noget jeg sendte til en anden men håber det kan bruges:

Jamen så er der lidt tid til overs =) Når men jeg kan da starte med at svare på de spørgsmål du direkte har stillet.

- Er den dyr i reservedele så’n en ældre Honda? (Er studerende som dig, med en SU og fritidsjob)

Nej absolut ikke. Det er ikke den mest "kendte" cykel og der er ikke voldsomt mange af dem rundt omkring i landet, men da det er en Honda udmærker den sig ved at bestå af utroligt mange standart komponenter som er fælles for rigtig mange cykler omkring den årgang. Personligt har jeg haft meget gavn af den "bog/hæfte" der hedder MC-Nøglen. Her er alt hvad du har brug for til at lave små og lidt større reparationer, og hvis den lige skal gejles lidt med nye blinklys, sidespejle eller noget helt andet. Jeg har selv brugt den til at finde forskellige smådele jeg lige har stået og manglet. Det er meget billigt og selv til at betale af os som ”studerende og fritidsjob”
    Tror nok http://www.mcbutikken.dk/ er linket til deres hjemmeside, men selve MC-Nøglen kan du finde hos de forhandlere der bruger denne bog og den er gratis.

- Har den tendens til at gå i stykker ofte?
    Jamen hvad kan jeg sige…. Nej det er jo en Honda smiley Når spøg til side, men svaret er stadig nej. Den er bygger over den model der hedder CB400N som motormæssigt næsten er identisk med 450’ern og den er kendt som en cykel der aldrig skal på værksted. Jeg har haft min nu i et lille års tid og det eneste der har været galt som har noget med teknikken at gøre har været min udstødning der har drillet lidt og som jeg måtte få lavet hos en mekker, men den kostede mig ca. 200kr sammenlagt så ingen problemer der. Alt hvad der ellers er skriftet er ting som jeg selv har slået i stykker ”er væltet en enkelt gang” eller bare syntes det kunne se lidt bedre ud med noget andet.
    Når du skal ud og se på en model fx magen til denne så kig lige efter om udstødningen ser godt ud for den model jeg har koster lige 2-3000 fra ny af. Men tror ikke det er værre en næsten alle andre.

- Hvordan er den som startcykel? (Ifølge din mening)
    Jamen jeg har været godt tilfreds alt i alt. Men tror også det kommer meget and på hvad man gerne vil. Personligt havde jeg INGEN erfaring da jeg startede med at tage kortet så ville gerne have noget at øve mig på der ikke havde alt for meget plastik (som er meget dyrt at reparerer) hvis man skulle vælte. Til det er den rigtig god. Den er ikke nær så ”hidsig” som andre modeller er og en racer bliver den aldrig. Den har det bedst når man sætter den i 6. Gear og så bare kører 80-100 ud af landevejen, men tro ikke at man ikke kan få noget sjov ud af den for den vej jeg har til skole går til dels over nogle små veje ude på landet og når man lige har fået fri fra skole og bare trænger til at slappe af med noget andet er der ikke noget bedre end lige at give den 2-3000 rpm mere og så lege lidt i svingene. Den dør meget ud lige så snart den kører ret meget over 100, men indtil da trække den faktisk rigtig godt og en fordel ved denne model i forhold til nogle af racermodellerne er at man når man vil slappe af bare kan skifte et gear op og så går et hele stille og roligt fremad uden man behøver at høre på en motor der kører med 6000rpm kontant. Fra 3-4000 går den fint og skal man så overhale går man bare et gear ned og giver den noget gas. Det skal siges at hvis den skal yde det den kan skal man have den op på over 5000rpm, men det er sku sjældent det er nødvendigt, kun hvis man lige skal lave en hurtig overhaling hvor det kniber med pladsen =)
    Det bedste jeg kan forslå dig er at prøve lidt forskelligt. Jeg var selv ude og prøve 3 forskellige før jeg valgte denne model.

Fordele:
    Nogenlunde design og farve i forhold til andre mc’er med samme alder, god pris, dejlig motor der er til at omgås indtil man får lidt erfaring. Billig at reparere på. Giver god siddekomfort man kan sidder meget oprejst hvilket er meget mere behageligt end at ligge ned som man gør på sportscykler og det bliver man træt af hvis man skal bruge den til transport også. Man kan godt have en bag på så længe man holder sig fra motorvejen.

Ulemper:
    Ikke nær så fed som fx VFR400 eller ZXR400. Er ikke så sporty at kører som man kunne ønske. Ellers har den mest vægten i mod sig da den vejer noget der ligner 190kg og det er en del nå man ikke er vandt til at håndtere motorcykler.

Sikke en masse, når men håber jeg har været til en hjælp. Hvis du vil vide mere kan du bare skrive på mig på mail, msn eller over MCG

Håber dette kan bruges. somsagt basere dette på en jeg tidligere har skrevet til, men er for doven til at skrive det hele om. hvis du vil vide mere kan du tilføje mig som "ven" eller sende besked smiley

Hilsen Niels Håber at se dig der ude...

• #3   27. apr 2007 190kg?.... det må så være i køreklar tilstand, det er ligesom mange andre lign. mc'er.
    Til Honda findes der forresten billige reservedele her:
    www.davidsilverspares.co.uk

• #4   27. apr 2007 Takker for de hurtige svar, er også lidt vild med 70.cyklerne, så en honda 500/550 four står også på min ønskeliste:-)

• #5   27. apr 2007 Ja MC'erne var federe dengang de lignede en MC :o)
    Det kan dog være svært at finde reservedele til dem, dog er det stadig intet problem hos den forhandler jeg linkede til, at skaffe dele til stort set alle Honda'er.
    Kawasaki's 4 cylindret Z modeller kan man dog også stadig få en del til. De har også opnået klasikker/kult status.

• #6   27. apr 2007 Havde faktisk set mig varm på en kawa z650, men jeg synes de er lidt dyre set i forhold til andre maskiner på samme alder, og skal man have sådan en hos en forhandler er det endnu værre.
    Det positive er at jeg lige er startet på kortet, og lige har et hus jeg skal have solgt inden jeg køber noget. Så jeg har lidt tid til at lure lidt på nogle forskellige modeller.
    Det negative er at efter at ville have mc i 15 år, og endelig fået taget sig sammen til at komme i gang kan jeg næsten ikke vente.

Kommentér på:
Honda cb450 s

Annonce