1.839 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

simon L
simon L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

mc forsikring kasko og ansvar i somer perioden og kun ansvar i vinter mc forsikring kasko og ansvar i somer perioden og kun ansvar i vinter

Hej

nogle der har erfaring med at opsige / pause deres kasko forsikring i vinter perioden hvor motorcyklen afligeveld er under opbevaring ?

er det overhovedet en mulighed at pause / opsige en forsikring for sådan en kort periode ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mc forsikring kasko og ansvar i somer perioden og kun ansvar i vinter
  • #1   17. apr 2018 Ring til din forsikring og hør dem.

Forstår ikke helt hvad du spørger om? Altså sommerforsikring gælder fra 1. marts til 30. november - her mellem skal du have helårsforsikring hvis du vil køre. Ved ikke hvorfor du gerne vil have ansvar om vinteren hvis du alligevel ikke kører, hvorfor ikke kasko i stedet, hvis den nu skulle blive stjålet?

• simon L
    simon L Tilmeldt:
    apr 2018

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   17. apr 2018 tænker bare at det ikke er nødvendigt at have kaso eller for den sags skyld ansvar på mc om vinteren mens den er under opbevaring.

så derfor spørg jeg om i tror det er muligt at stoppe / pause forsikringen i vinter perioden

• #3   17. apr 2018 Du skal bare have det som kaldes en "sommerforsikring" eller "halvårsforsikring". Det er også det mest normale her i Danmark.

Og spørg din forsikring om du betaler for kasko i vinterhalvåret.

• #4   17. apr 2018 Det, som de fleste selskaber kører med, er kasko uden kørselsdækning om vinteren. Dvs. at der er stadig kasko på tyveri, brand osv. om vinteren. Mig bekendt, kan man ikke "pause" sin forsikring om vinteren. Jeg tror i øvrigt heller ikke, at der ville være nogen nævneværdig besparelse at hente. Jeg ville da heller ikke løbe den risiko.

• #5   17. apr 2018 Pausen er indbygget i de flest MC forsikringer i dag.
    Opsigelse kræver af du afregistrerer og så syner og indregistrerer igen til foråret, da du ikke må have plader på hvis du ingen forsikring har.

Hvilket selskab har du din forsikring i?
    Det lyder lidt som om du ikke har læst betingelserne.

• Essob
    Essob Tilmeldt:
    maj 2010

Emner: 6 Svar: 188
    #6   17. apr 2018 Det er din egen kasko der skal dække ved vinter opbevaring smiley

• #7   17. apr 2018 Har godt nok kun ansvar på, hos GF.
    Her er der helårs dækning, og når jeg ikke gider køre mere, melder jeg den på stilstand, det koster et symbolsk beløb men så betaler jeg ikke forsikring under stilstand. Når man vil køre igen ringer man bare og dagen efter kan man så køre igen.

Kommentér på:
mc forsikring kasko og ansvar i somer perioden og kun ansvar i vinter

Annonce