{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det her dyrt for en suzuki gs 750L
  • #1   27. apr 2007 Hej Thomas

    Tillykke med købet. Så vidt jeg kan se på Skats hjemmeside, skal du regne med at bløde ca.10.000kr i registreringsafgift. Så har du givet 17K samlet. Det er jo ikke galt, hvis den er i god stand. Hvis det er noget gammelt lort, er det for meget smiley
    Til sammenligning gav jeg 19.000kr for min mc. Jeg har så lavet meget ved den siden, men jeg syntes jeg fik meget for pengene.

    Mvh
    Morten


  • #2   27. apr 2007 okay, jeg skal hente den i morgen og afslutte handlen der... der ser umiddelbart rigtig flot ud og forhandleren, siger den køre og starter godt.... er der nået jeg skal være opmærksom på...


  • #3   27. apr 2007 Du skal i hvert fald IKKE tage en forhandlers ord for, at den starter og kører godt. Du skal under alle omstændigheder selv ud på en god prøvetur!! Ellers er der en hel masse ting du kan tjekke, men det må du hellere søge lidt på nettet efter (jeg skal prøve at finde dig et link)

    Mvh
    Morten


  • #4   27. apr 2007 Skrevet af Jens Jacob Bager i dk.fritid.motorcykell:

    Her er en generel brugtkøbsvejledning jeg har lavet:


    Du må ikke købe den første MC du kigger på. Det er en TYPISK begynder fejl.
    Man har kortet og pengene. Man finder en pæn MC man kan betale. Den har to
    hjul, nogle cylindere og et sæde. Man er helt vild i bukserne nægter at se
    eventuelle svagheder og advarselstegn. Jeg har selv lavet finten og kender
    flere DFM skrivere der har lavet det samme trick. Jeg vil gerne komme ud og
    hjælpe med at kigge modellen efter på et senere tidspunkt.


    Du skal kigge på flere cykler. Gerne flere forskellige modeller. Du skal
    kende netop den modellernes fordele og ulemper. Så bør man spørge på DFM og
    lede på nettet efter oplysninger om præcist denne model.


    Om en cykel er slidt kan man ikke kun aflæse på km standen. Det er kun et
    fingerpeg. Du kan mærke det når du kører om den er slidt. Det er lidt svært
    at forklare. Det er noget med om cyklen føles "løs" eller "fast". Prøv et
    par cykler af samme model, så kan du måske mærke det.


    Det jeg ville gøre var at kigge på en 10-20 cykler. Finde ud af hvad _DU_
    synes de er værd. Hvad sælger synes de er værd står i DBA og er for sin vis
    ikke interessant.
    Jeg gør således: Kræv cyklen er kold når du kommer. Kontroller den er kold
    før start. Undersøg cyklen grundigt, start cyklen. MC'en SKAL startes med
    choker når den er kold. Fuld choker - ingen gas. Skal den have det
    anderledes trænger den til en karburator justering. Snak lidt med sælger
    mens cyklen varmer op. Det skal den kunne uden at man holder gassen i
    hånden. Når modellen er varm, så tage en kort prøvetur. Så tager man hjem
    laver en lang smiley liste over fejl og mangler undersøger hvad det koster og
    får den i en stand man vil have og så afgive et bud til sælger. Dette bud er
    (selvfølgelig) under hvad den står til i DBA (man er vel krejler smiley ). Hvis
    ikke sælger vil sælge den til den pris, så prøv nogle andre cykler. Når man
    har kigget på en del ved man godt hvilke der er værd at samle på og hvilke
    der er alt for dyre.


    Hints


    Hvad man kigger efter når man går en tur rundt om cyklen:
    Er bremseskiverne slidt. Der må ikke være en kant på skiverne.
    Er der huller i kromen på forgaffelbenene
    Er bremseklodserne slidt op?
    Er bremserne bløde?
    Er der rust?
    Hvordan er lakken på motor, gaffelben.
    Hvordan er kæden?
    Hvordan er standen på kåben. Ridser, revner, manglende ting o.s.v.
    Lækker pakdåserne i forgaflen?
    Er lygterne hele? Der må ikke være den mindste revne.
    Er der huller i olieproppen, bundskruen samt kaliberskruerne? Så har cyklen
    kørt ræs
    Er fælgene pæne og uden store mærker?
    o.s.v.


    Motoren skal spinde uden mislyde overhovedet. Den skal trække rent fra
    3000rpm i 3. gear, ikke hårdt, men uden at hoppe eller lyde mærkeligt i
    motoren. Den skal være "glad" for at komme op på de mange omdrejninger. Den
    må ikke tøve eller på nogen måde ikke tage gassen godt.


    Spørg hvor lang den går på literen. Den skal gå minimum 16km/L. Går den
    mindre er den defekt og skal til service. Det koster minimum en tudse at
    reparere.


    Mål spændingen over batteriet ved halvdelen af max rpm. Den skal vise max.
    15V regulator/omformeren går på alle cykler, især Suzuki smiley Det koster
    minimum en tudse at reparere.


    Kontroller kæden. Den så ikke være rusten og have stive led. Man må ikke
    kunne hive kæden mere end en ½cm ud fra det bagerste tandhjul. Kan man det
    synger kæden på sidste vers. Det koster omkring en tudse at reparere.


    Slip styret under motorbremse mellem 80 og 60. Den skal ikke slå i styret.
    Den må ikke sige et "knæk" fra kronrøret under hård opbremsning fra 20 -> 0.
    Kontroller at styret går løst og ikke "går i hak" lige ud. Kronrørslejerne
    er originalt kuglelejer de skal som regel skiftes til rullelejer da folk
    ikke smører dem. Det koster 500kr at reparere hvis du kan gøre det selv.


    Lav en lang jævn opbremsning fra over 100km/t den må ikke pumpe i grebet
    overhovedet. Gør den det, er skiverne skæve. Det koster ca. 1000kr pr skive.


    Check hvornår bagsvinger og affjedringslinks samt kronrørslejer er smurt og
    find ud af hvornår forgaffelolien er skiftet og ventilerne er stillet. Det
    er altid forsømt. Brug det til at presse prisen. Hvis ikke du gider at
    forsøge selv, koster det en herregård ved en forhandler.


    Lad være med at stille dig tilfreds med gamle halvslidte dæk. Kontroller
    datoen. De skal max være et par år gamle. Det skal være samme dæk for og bag
    og størrelsen skal være den originale 100/80 - 130/70. Motoren trækker pænt,
    og får som regel god holdbarhed ud af et sæt dæk.
    Er du sikker på fordækket ikke er slidt op? Kig på fordækket. Fordæk slides
    ikke på samme måde som bagdæk. Fordæk bliver som regel misformede og gamle
    før de er slidt ned til 1mm. De skal næsten altid skiftes længe inden de er
    slidt til slidmærket. Fordæk bliver kantede i profilen både på sværs og på
    langs. Kører du hånden ned af dækket skal det være glat og ikke "kuperet".
    Hvis du kigger ned på profilen fra oven skal det være helt rundt og ikke
    være 3 eller 5-kantet.


    Hvis du vil vide alderen på dækket kigger du på DOT mærket. DOT mærket
    finder du på den ene side af dækket. Der står DOT xxxxxxxxxxxxx YYY eller
    DOT xxxxxxxxxxxxx YYYY. X'erne er en masse bogstaver som ikke har nogen
    betydning for alderen. De første to Y'er er ugen dækket er produceret i. Det
    (de) sidste Y(er) er årstallet. Efter år 2000 er man begyndt at skrive 00 i
    stedet for bare 0 for årstal. Står der DOT xxxxxxxxxxxxx 273 er det
    produceret uge 27 i 1993 (eller 1983). Lad være med at køre med dæk der er
    over 4 år gamle.

    Citat Bager slut.


    Held og lykke med det
    Morten




  • #5   29. apr 2007 Endte, men at købe den, Jeg håber på bliver vurderet til under middel når der skal afgiftsvurderet og for at være sikker sender jeg billeder med af den fra de værste sider smiley Den kørt fandme godt og alt i det indlæg du skrev jeg skulle kigge efter var/er i orden... Så nu er jeg den glade ejer af en Suzuki GS 750 L og det skal nok blive rigtig flot efter at sadlen er blevet om betrukket, tank, side skjol, kaliber og bremse skiver er blevet malet op. Og så at jeg har smidt 60-70 timers polering samt 4 liter autosol eller et lignende produkt...

Kommentér på:
Er det her dyrt for en suzuki gs 750L

Annonce