{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

Benzinforbrug VS benzinforbrug {{forumTopicSubject}}


Da jeg læste et indlæg om benzinforbrug, og fulgte linket til spritmonitor, blev jeg lidt lang i snuden. smiley
De få km jeg har kørt på min lille Kawa ER5, synes jeg at den har været noget tørstig. Den står fra fabrikkens side til at kunne køre ca 17km/L. Min er 12 år gammel.(ca 62000km.) Men slår jeg op på spritmonitor, står der: På 1000km er folks gennemsnit 5,38 miles. Som, ganget med 1,61 er 8,67 km. Literen....Så kan jeg sgu godt forstå, at der skal benz på indimellem....lidt tit. Eller hele tiden faktisk.
Er det fordi, at det er "gamle" motorer, at de ikke går længere på literen? Altså, de har sikkert aldrig kørt 17 per L. Men 8,67. smiley Det er sgu godtnok ikke ret meget, hvar!? smiley
Har jeg ikke regnet det rigtigt ud?
Har cykler med sprøjt generelt en meget bedre benzinøkonomi?
Jeg slog også min lille bil op: Den sælges fra fabrikken som kørende ca 22km/L. Dennes gennemsnit er i real-life lige under 10 km. Min kører måske en halv km længere, men den er så kun et par år gammel. Det er selvfølgelig helt almindeligt kendt, at firmaerne snyder med dette. Men at de mere end fordobler den påståede benzin økonomi....Det er søremig godtnok det rene VW cirkus, hvar??
De sku fa`me ha noen BANK smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzinforbrug VS benzinforbrug
  • #1   18. apr 2018 Jeg mener det er liter/100 km der er opgivet på spritmonitor.

  • #2   18. apr 2018 VX 800, som jeg har er opgivet til ca. 4,8 og det passer meget godt med de ca. 20 km/l, som jeg kører.

  • #3   18. apr 2018 Arne K: Man kan selv vælge afstanden det er målt over.

  • #4   18. apr 2018 Hvornår er din Vxer fra? Er den med karbs?

  • #5   18. apr 2018 Dener fra 1991

  • #6   18. apr 2018 Og med karburatorer

  • #7   18. apr 2018 Arne: Så må det da være mig som regner forkert ad h til? smiley

  • #8   18. apr 2018 Nu skulle der efter upålidelige kilder, være en meget skrap "mekaniker" i dit lokalområde, så mon ikke du skulle prøve at høre ham hvorfor den bruger så meget?? Og hvis han dømmer din MC død, så er han måske så flink at tilbyde at købe den, så kan det da kun blive godt smiley smiley

  • #9   18. apr 2018 Sikker på at du ikke har læst forkert et sted ? Plejer det ikke at hede: miles/gallon ? smiley

    Men ellers start med at lave en desideret måling af din egen. I stedet for at sidde og gætte ? smiley

    Hvis din vw ikke er 2 år gammel, og går så meget for lidt på kml. Så send den dog på værksted, der er jo så garanti på endnu smiley


  • #10   18. apr 2018 #8: Det er humor på et helt nyt plan, det der....En anden dimensions humor, faktisk. Men ret sjovt.
    Jeg kan fortælle dig, at jeg har skrevet til denne "mekaniker" og oplyst ham om, at mcen bliver undersøgt. Og at det indtil nu, er konstateret, at hans røv ikke har skiftet baghjulets chokkobling. Som han jo tog penge for en ny+montering, af. Det er ca en uge siden. Og hans faglige stolthed kan ikke være blevet ramt. Jeg har ihvertfald ikke hørt fra ham....Og har osse på fornemmelsen, at vil jeg en konfront, skal jeg tage ud til hans værksted. Ellers er den historie nok færdig fra hans side. Spørgsmålet er bare, om det er konsekvenserne af en sådan konfrontation værd. Måske blir jeg sulten nok senere på måneden, til ikke at tænke så meget over det, og bare smutte derud.


  • #11   18. apr 2018 #9: Det tænkte jeg osse, men gallon er ikke til at se nogen steder på siden. Jeg har nemlig ledt. Men det er næsten for lidt km, til at det ka passe...eller?!
    Jeg ville måle selv, istedet for at være på her. Og gå og male herhjemme. Men sagen er, at jeg er på Djursland. Og min mc er i Vendsyssel. (Smiley-blink,blink!!)


  • #12   18. apr 2018 #10 Bare du slår hårdt nok første gang, så kommer der jo ikke mere brok, vel?? smiley

  • #13   18. apr 2018 #12: -Eller penge... smiley (Men det ER et par lussinger, han fortjener.)
    Jeg har lige grinet af din nr 8 igen, iøvrigt.


  • #14   18. apr 2018 #13 Du er vel ikke mere handicappet end at du kan tømme lommerne på fjolset inden du går! Og ja, nogen ting koster måske noget "tid", men det er altså godt at kunne se sig selv i spejlet smiley

  • #15   18. apr 2018 #14: Sandt.

  • #16   18. apr 2018 Mt, er du blind?
    Jeg gik ind på siden og alle dem på første side kører alle over 20km/L.
    Og halvdelen kører næsten 25km/L.
    Forbruget står helt som normalt antal forbrugt liter pr. 100km
    https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/54-Kawasaki/688-ER-5.html?powerunit=2


  • #17   18. apr 2018 På spritmonitor.de er forbruget i l/100 km, som er den normale måde at angi forbrug i det meste af Europa. Jeg kan se at ER5 har gennemsnit på 4,95 l/100. Det er ca 20 km/l,

  • #18   18. apr 2018 Jan m: Det er alle kawa er5 over een kam, dit link. Jeg har trykket min mcs model og årgang osv osv ind. Nej ikke blind. Men mindre begavet. Og det har jeg papirer på. Men med din meget pædagogiske hjælp, kan jeg nu se at den, som du skriver er ca 5L pr 100km. (Jeg spørger jo ligesom osse, om det virkelig kan passe, ikke sandt. Jeg påstår det jo lissom ikke hårdnakket, vel.)


  • #19   18. apr 2018 Det værste er næsten, at det er samme måleenhed eller hva det hedder, som i min bil. Altså L pr 100km. Men som sagt er jeg næppe heller et eksempel som den danske folkeskole kommer til at bruge som poster-boy.

  • #20   18. apr 2018 Hvad mener du din ER5 går på literen? I virkeligheden.

  • #21   18. apr 2018 #20: 10, måske mindre. Men der var osse noget ivejen med den. Og min chokerbehandling eller noget. Inden den blev skilt ad i vinters kørte den nok de 15km+. Så i har ret, og jeg tog HELT fejl. Heldigvis.

  • #22   18. apr 2018 Fruens ER-5 kørte ikke under 23km/L. Og det var med mig ved styret. Når hun selv kørte den, så lå den typisk over 25km/l

  • #23   18. apr 2018 #22 Du prøver altså at forklare, at du kommer lidt tidligere end din kone? smiley smiley

  • #24   18. apr 2018 Det er ret nemt at regne ud hvad den kører på literen når du tanker, hvis duhar nulstillet din tæller, si dividerer du bare km med hvad mange liter du hælder på. sådan en maksine skulle nemt gå 250 km på en tankfuld. men hvis man nyder sin cykel, så kan 250 km også forsvinde hurtigt smiley

  • #25   18. apr 2018 #23: Nu var tiden ikke at aspekt. Men ellers kunne det være et udtryk for jeg brugte mere energi end hende...

  • #26   18. apr 2018 Forbrug (i hvert fald på biler) bliver jo brugt til at udregne grøn ejerafgift... og pludselig kørte alle biler meget langt pr liter....på papiret i alt fald. I virkelighedens verden er forbruget nok faldet lidt gennem årene men slet ikke i forhold til de grønne afgiftstal.

    Jeg havde i forbindelse med en bilhandel fornøjelsen af at køre den samme 200km strækning 2 dage i streg i min 2010 Cmax benzin og en 2017 focus. C-max'en er angivet til 6,9/100km såvidt jeg husker og jeg fik den til 7.0. Focus'en var omkring 5km/l og jeg fik den ikke under 6,5...... men da focus'en er registreret som en ekstrem sparegris koster den flere 1000kr mindre i grøn ejerafgift.... min bare røv


Kommentér på:
Benzinforbrug VS benzinforbrug

Annonce