{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
537 visninger | Oprettet:

Fundering omkring afgift... {{forumTopicSubject}}

Kom til at tænke på en ældgammel aktion/reaktion ting.

Folk vil gerne have mest muligt for deres brugte cykel (Det er jo en naturlig ting) så folk forlanger (for) meget for deres brugte cykler.. Forhandlerne vil jo som regel også have mest for deres cykler, men de kan dog kun gå et vist stykke over hvad privat markedet handler samme cykel til (hvis du kan få en cykel privat til 60k, giver du ikke 110 hos en forhandler bare for garantien) Men told og skat vurdere afgift ud fra hvad en lign cykel koster herhjemme, hvor priser på brugte cykler bliver holdt (kunstigt) oppe. Så ergo folks grådighed er med til at afgiften på brugt import fra udlandet er så høj... bare en tanke...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fundering omkring afgift...
  • #1   29. apr 2007 næste gang du sælger en cykel, sætter du bare prisen 15% lavere end de andre, nogen skal jo starte ikke? smiley

• #2   29. apr 2007 Kasper....

Du er da helt fremme i "sko'ene" va'... LoL =8o)

• #3   29. apr 2007 jo, men det er jo lige det kasper.. Det var en fundering.. Markeds tendenser... Men det er jo lidt morsomt.. Jeg tror jo ikke på at folk begynder at afskrive motorcykler lige som biler, og hvis man selv er eneste så er man jo bare en tumpe...

Jeg siger mig ikke fri for at være grådig.. jeg vil da også gerne have mest muligt for min cykel.. det er menneskets natur at være bjergsom, men det er da i mangel af bedre ord, karma der rammer os... Vi klager jo over afgiften på selv halvgamle cykler, men vi gør jo i virkligheden ikke rigtig andet end at brokke os.. Finder bare den menneskelige natur finurlig omkring dette.

• #4   29. apr 2007 Din grundtanke er rigtig nok. Baggrund : Det danske afgiftssystem er ved import baseret på at man betaler ca. 60 % af gennemsnittetsprisen af en tilsvarende cykel hos DK forhandlerne. Ego holder forhandlerne priserne på dba kunstigt høje. ( og derfor kan du altid få lidt rabat på cyklen i DK )- smart - så får de stoppet den lukrative import. Hvordan stoppes det - ved at forhandlerne sætter realistiske priser. - og tror du selv på den? Tænk hvis der er nogle der bare betaler og.....

• #5   29. apr 2007 Min erfaring med SKAT er at de udmærket er klar over at mange forhandlere sætter deres priser højere end hvad den reelt kan/skal sælges til.
    Da jeg skulle betale afgift af min var det i hvertfald hvad der blev sagt "mellem linjerne" af de flinke folk hos SKAT. smiley
    For mit eget vedkommende sparede jeg i hvertfald omkring 20k på at få en fra italien, og så selv betale afgiften, fremfor at købe en "dansk" ved en forhandler.

• #6   30. apr 2007 Nu er det bare sådan at systemet beregner afgiften ud fra en "teoretisk" kunstig værdi, nemlig den værdi en forhandler har valgt. Det er jo ikke ensbetydende med den reelle værdi.
    Fejlen ligger her: fortolkningen af værdien. SKAT for jo flere penge i kassen ved at vælge forhandlerens pris som også indeholder en avance. Måske kan en dygtig jurist koge lidt suppe på den.... Jeg mindes dog ikke at den danske skattelovgivning siger noget om registreringsafgift på avancer... F.eks hvis en række forhandlere i gennemsnit tager 10-15000 i avance for en MC. giver det SKAT 6-10000 ekstra i kassen. Og med det mærkelige system vi har, tror jeg at SKAT vil kæmpe med næb og klør for deres fortolkning fortolkning af begrebet "Værdi"
    Som mangeårig sælger, er min fortolkning af dette begreb, at det er køberskaren, der definerer størrelsen værdien, netop det beløb man er villig til at betale for en vare. Alt andet vil jo være russiske tilstande.....

Den dag vi får en handlekraftig styring af dette system og en styring, som er villig til, radikalt at ændre hele systemet til et system, der opmunter til virkelyst og ansattes lyst til at tjene den ekstra krone, i stedet for dette system, der på papiret ser pænt ud, men i virkeligheden halter og er baseret på misundelse og opmuntring til at borgere melder hinanden for sort arbejde, mistænkt svindel og alt det man læser om, hører om i nyhedsaviser mv.
    Janteloven...... Du skal ikke tro du er noget....

Hvis en sådan dag oprinder, bliver jeg stolt.

Gid Simon Spies levede.

Mvh
    Thomas E

Udbud og efterspørgsel......
    Jeg fik i hvert fald en oplevelse ud af mit sidste besøg hos SKAT:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=37248

Her endnu et rigtig godt indlæg fra Lars D:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=26612

Endnu en tråd:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=38592

• #7   30. apr 2007 Jeg håber bare ikke at skat sætter deres teoretiske priser efter Køge MC's.. LOL

• #8   30. apr 2007 Jakob:

Jo, netop Køge MC - var en af forhandlerene SKAT refererede til....

smiley

Kommentér på:
Fundering omkring afgift...

Annonce