1.032 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Køb af Norton!? Køb af Norton!?

Jeg havde fundet en rigtig fin caferacer fra '55 med norton 750 commander motor og wide stel (eller hvad det nu lige hedder). Den skulle stå i frederikshavn, og var til salg på dba.dk, men desværre ikke på siden idag!?
Jeg kan se nogle gode elementer i at købe en gammel englænder. Den taber ikke i værdi. Forsikring er billig. Masser af charme og køreglæde til et lille kørselsbehov (på arbejde i ny og næ, samt søndagsture). Risikoen er naturligvis at økonomien løber løbsk med dyre værkstedsbesøg.
Set i forhold til at købe en nyere cykel er risikoen måske større for noget går i stykker, men reperationer på en ny cykel er vel heller ikke gratis!? Man kan vel også overveje om reservedelene til en gammel englænder er billigere end til nyere maskine!?

Jeg vil meget gerne høre flere erfaringer og/eller meninger omkring min overvejelser.

Endnu en gang tak
Kasper

PS. http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=38675

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklip + køre afklip på lossepladsen 2.000 kr.
  • Fjernelse af ukrudt på fortov 700 kr.
  • install a few ikea items 550 kr.
  • Fjerneukrudt/ stort bed. 2.000 kr.
  • Toilet der løbet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af Norton!?
  • #1   30. apr 2007 En ting er helt sikkert. Når noget kommer fra england så drypper det olie smiley

• #3   30. apr 2007 Ja og kommer det fra Italien brænder elektriciteten sammen.... :o)

På en velholdt englænder er driftsikkerheden skam god nok. Ja de sveder lidt olie, men det skal de gøre. Det sikrer man konstant kører med frisk olie :o)
    Der skal oftere stilles tænding, justeres karburatore og ventiler, end hvis det var en moderne japaner.

Men du kan finde nyere japanske alternativer som også er i samme stil.
    Honda GB500 eller Yamaha SRX600.
    Søg efter dem på mc.dba.dk

• #4   30. apr 2007 Hvis du er forelsket i en Norton, så køb den. Sæt et elektronisk tændingsanlæg på og du er godt på vej. Den vil kræve lidt mere pleje end en japaner, men er nem at skrue på.

• #5   30. apr 2007 Prøv at ringe / besøge dem her >>>
    http://www.mors-bikes.dk/

det skulle være et ok sted....

• Peter F
    Peter F Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Svar: 4
    #6   30. apr 2007 Hej Kasper
    Jeg har ejet en Norton commando i godt 30 år og har den stadig. Det er en fin cykel som sagtens kan opfylde de behov du nævner i dit indlæg. Jeg synes du skulle forhøre dig hos Frode Sørensen i Allingåbro tlf: 86481246. Her vil du kunne få alle tilgængelige reservede og endnu vigtigere, originale reservedele. Markedet er fyldt med billige kopivarer der ikke altid er pengene værd. Frode Sørensen vil også kunne hjælpe dig med både gode råd og reparationer til en fair pris.

Kommentér på:
Køb af Norton!?

Annonce