4.012 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Hvilken hjelm bruger du? Hvilken hjelm bruger du?

Da vi er flere som skal invistere i ny hjelm, ville det være fedt at få lidt hjælp til hvad man skal vælge...
(kører selv med en Uvex Boss 3000, og den larmer a´ h.... til )

Ja, hvilken hjelm bruger du?
Hvad har du givet for den?
Og hvor meget vindstøj er der i den??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken hjelm bruger du?
  • #1   19. apr 2005 Fint emne...
    Nitro racing n-500
    pris: 1000kr i bilka
    larmer, men ikke så meget som den første jeg havde...

Den sad sq bedre end noget af det andet jeg prøvede som var meget dyrere...

• #3   19. apr 2005 Samme hjelm som Jan S bare købt på tilbud, hos MConline for 595,- smiley
    Har så købt et tonet visir for 250 hos louis.de
    Syntes ikke den larmer mere eller mindre end andre hjelme...

Mvh. Rune

• #4   19. apr 2005 Bare lige et fif

Prøv at bruge hører propper, Jeg har prøvet det nogle gange når jeg skulle på længere ture, da det er umuligt at undgå lidt bulrende i hjelmen. Og det virker 110%.

• #5   19. apr 2005 jeg bruger en agv .. rossi stylr ... den er god og sidder ligeså tæt på hoved ved 180 som ved 20 km/t ...

pris 5000

• #6   19. apr 2005 Forresten jeg bruger Arai GT Signet den kan varmt anbefales, sætter super på hovedet osse på lange ture.
    pris ca 5000.

• #7   19. apr 2005 Jeg kører med en Caberg J1 Plus, integralhjelm(altså sådan en fætter der kan åbnes helt op). Den larmer af helvede til, og sidder efterhånden ikke så pissegodt på mig længere, så jeg skal vist også have investeret:-)
    Jeg har i længere tid overvejet denne her, den har jeg hørt meget godt om.
    http://mc.dba.dk/asp/artikler/detail.asp?ArtikelId=29166&NyhedskategoriID=292&SekItem=292&Sogning=1&Query=shark

>>>Martin

• #8   19. apr 2005 Jeg har samme hjelm som Thomas R. AGV Ti-Tech i Rossi-replica. Klart den bedste hjelm jeg har haft...

Pris herhjemme omkring 5000,-. Har en kammerat som fandt en på Ebay til omkring 2000 kroner. Helt ny...

Søren

• #9   19. apr 2005 Prøv lidt af hvert. Vi har alle forskellige hoveder (heldigvis) Kørte sidste år med en Arai NR5 og var rigtig godt tilfreds. Efter nærkontakt med asfalten (som den klarede glimrende) ville jeg ha en ny. Prøvede lidt af hvert, men endte med igen at vælge en Arai - denne gang Condor. Sidder perfekt på mit hoved. Støj niveau acceptabelt. Vejl. pris 3300,-

• #10   19. apr 2005 Jeg har for nylig investeret i en SCHUBERTH CONCEPT i sort. Den kostede lige godt 2000,- hos Louis.de. Det er svært at definerer støjniveauet ikke mindst da jeg altid har kørt med propper (min LAZER potte støjer en del). Da det er en klap hjelm findes der med garanti integral hjelm med bedre støj komfort men jeg nyder at kunne tage den af og på uden brug af "koben". Den indbyggede solbrille er bestemt også et hit. Hvad jeg til gengæld ikke fatter er det lille plastik lukaf på siden som indeholder en førstehjælpsinstruktion ved trafik uheld med hjemklædte. Denne lille anordning er ikke for køn og sikkert heller ikke med til at gøre hjelmen mere lydløs. Håber ikke jeg nogen sinde bliver glad for at have denne lille manual på siden af hovedet! Jeg havde i øvrigt tidligere en BMW system hjelm (også klap). Hånden på hjertet er der ikke den store forskel på disse to hjelme. Held og lykke med købet alle sammen.
    Tag lige og skriv et indlæg til "Hjælp til skift af kæde" under teknik forummet.

• #11   19. apr 2005 Jeg købte en Shark RSF2 Race fuscion, den sidder kanon, dog med den ulempe at den ikk fåes større end XL og jeg kunne godt ha brugt en XXL. men den sidder faktisk godt. larmer ikk en masse. ok hjelm. fik presset mekker fra 2300 eksl. nyt visir til 1948 incl nyt visir til 248 kr. så det var ok

• #12   19. apr 2005 Møjn,-jeg har lige købt en Schubert S1 til 3000dkr. hos Roberts Mc kan kun give Kim ret den er super

• #13   19. apr 2005 Min X-Lite 901 er god aerodynamisk mht høj fart, men får nogle høje pipe/hvisle, og det er jo ikke så sjovt. Samtidig falmer den utrolig hurtigt, øvvv 4000,-

Min nye/nuværende er den nye Shoei Raid II i sølv/sort/hvid med et blæret sølvspejlvisir fra Louis. Den er ikke så god aerodynamisk ved høj fart som X-Lite'n. Men den sidder kanon godt på min krydderbolle, og så er der ikke de høje toner som X-Lite'n har.

• #14   19. apr 2005 jeg bruger en shoi ??? kanon hjelm og fik den til den formidable pris af 1400kr fordi det var en sidste års model.... så hvis man er fra jylland kan jeg smide en adresse til en der har nogle billige hjelme hvis man kan leve med en model fra sidste år.... det skal lige siges at et par måneder efter at jeg havde købt hjelme så jeg den hos en forhandler til lidt over 3500kr...............

• #15   19. apr 2005 Er der nogen der har erfaringer med den her ?
    (link fjernet)

Min nuværende hjelm er fra *censureret af mig selv* så den skal udskiftes hurtigst muligt - dårlig kvalitet, træls komfort, og MEGET støj !!

• #17   19. apr 2005 Agv XR2... den bedste hjælm jeg har haft... sørg for den sidder rigtig godt fast på hovedet. mht støj, - ja det kan ikke undgåes... men klart en af de bedre hjælme jeg har prøvet... Pris 3200, - m antidug visir, - det er bare super!
    Støjen klarer et par formstøbte ørepropper... men de alm. skumfiduser kan også klare det...

mvh Offslow

• #18   19. apr 2005 Jeg har lige bestilt en Arai Astro R "Tatoo silver"....
    Den glæder jeg mig meget til smiley

Har ellers kørt med en Cear, hvor man kan åbne "kæbe stykket" helt.....en ok og prisstærk hjelm, men med en del støj.

• #19   20. apr 2005 Morten P ... kan du så se at få smidt den adresse.... smiley

Men tror nu at det bliver en shoei xr1000... den sad bare kanon på mit hoved da jeg prøvede den, og den kan fås i sort til ca 2000kr. mener jeg at det var!

• #20   20. apr 2005 Jeg har en Noland N101 flip-up hjelm som er meget støjsvag.Den sidder også ret godt og fast-lock pin antidug fungerer perfekt.

Ellers bruger jeg en Bieffe Capirossi (staveplade??) replica hjelm, som støjer en del ved høje hastigheder....Fik den til 995,00 fra ny ;o)

• #22   20. apr 2005 Søren P:

Leo Mortensen MC Udstyr
    Hjøllundvej 1
    Gludsted
    7361 Ejstrupholm
    Tlf.: 7577 5060
    Fax: 7577 5660

HP: (link fjernet)

måske har han også en shoei xr1000 han har også nogle suomy som er en fed hjelm.... tag forbi ham og snak lidt så giver han måske lidt rabat...

• #23   2. apr 2008 Shoi Raid II
    Passformen er meget god og støj mv. er ikke et problem.

Kommentér på:
Hvilken hjelm bruger du?

Annonce