4.896 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Fart Kontrol (laser) Fart Kontrol (laser)

Hejsa, jeg har lige været den heldige der blev taget i såden en dejlig laser krontrol. Men er der nogle af jer der kan sige eller fortælle noget om bestemmelser for opsætning af sådan den fartkontrol (evt. hjemmeside)Mht. med kontrol målinger osv. Og hvad ellers der der kunne være på sådan en. Manden var alene. og det sådan set gik hen og blev en lettere DYR affære. Så hvorfor ikke lade dem arbejde lidt for sagen hvis man jo kunne få lidt ud af det...
Håber der er nogle der kan fortælle lidt om det..
Mvh. Henrik T.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fart Kontrol (laser)
  • #1   19. apr 2005 Tvivler på at du får noget ud af dine anstrengelser.

    Manden måler dig med laseren og vender sig om og nupper din nr.plade, bevisførelse nok for dem.

    Hvis billedekvaliteten er dårlig og der kan være tvivl om det er dig der er føren, kan der måske gøres noget der. Men det har jo været oppe fornylig det med at man skal fortælle hvem der så er føren hvis man selv nægter.

    Hvis du har is nok i maven kan du sige at din mc har været til salg og at der kom een og prøvekørte den og at du ikke fangede navnet på ham.

    Pøj pøj

    Bo



  • #2   19. apr 2005 Er det ikke noget med at hvis man nægter at fortælle hvem der kørte den, skal man betale en bøde på 500 kr? Det kan vel i mange tilfælde være billigere end selve fartbøden...

  • #3   19. apr 2005 Ja det er jo også rigtigt nok hvis det var en fotovogn jeg blev taget af. men det var en alm. fart kontrol med laser. så det var jo om der var noget der med opstilling, og kontrolmåling for at sikre den måler rigtigt osv. Det har jeg nemlig hørt noget om engang, det var bare om man kunne finde bestemmelserne for det et sted. eller der var nogle der ved noget om det?
    Mvh Henrik T.


  • #4   19. apr 2005 Hvis det ikke tydeligt fremgår af billedet at det var dig der kørte, (hvilket det sikkert ikke gør da det er taget bagfra) så ville jeg da prøve at gøre som Hayabosa skriver. Sig at du ikke kender navnet på ham der prøvede den.

  • #5   19. apr 2005 Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med et link. men jeg mener at der var nogle billister, da laser kom til DK, der forsøgte at føre sag mod politiet netop med udgangspunkt i udstyret.
    men men men
    jeg mener de tabte! og så betaler man jo selv alle sagsomkostninger;-(


  • #7   19. apr 2005 Tror også du ville have en BMW i baghjulet hvis du var kørt i en laser kontrol. Hvis den har taget et billede er det forfra og en notering af din plade er ikke nok, der skal billede til mener jeg.

  • #10   19. apr 2005 Jeg hælder mest til at æde bøden. Manden er uddannet på laseren og ved hvordan den skal bruges. Han har ingen personlig interesse i at misbruge den. Han er jo ikke provisionslønnet, derfor vil dommeren tro mere på ham.

  • #11   19. apr 2005 Køb sådan en lille dimmer som til bilen, den BIPPER når den opfanger sådan en laser tingest, og så skal du bare "HUGGE BREMSERNE I" smiley

  • #12   20. apr 2005 hvad er det for en dimmer?????

  • #13   20. apr 2005 hehe der er lidt forvirring her. det var en laser og jeg blev stoppet, men manden var alene. Og har nemlig hørt noget engang med de skulle tage kontrol målinger, og der skulle være noget skitse eller noget på strækningen. Men man vil jo helst slipe hvis der er en mulighed:-)
    Men gassede op ud af en rundkørsel og så lod den trille ned igen bagefter. kom op på 89kmt siger manden. og den strækning har man altid måtte køre 70kmt på. men de har så fjernet skiltene engang her, og det var jeg så ikke helt klar over øvøv. men han træk 3kmt. fra hvilket lander mig på 86kmt. som jo var fint før vores dejlige politikere gik amok. nu er det så nede på 80kmt. så ny køreprøve. plus bøde på 2500Kr plus et ekstra hug på 500Kr fordi man kørte sig i position til en ny køreprøve.. Dejlig dag.. Og det lidt sjove er en kammerat kørte forbi 15min før med 150Kmt i bil.. Heldigt for ham tror jeg..


  • #15   20. apr 2005 Arne N: Woooot???? Hvorfor?? Sådanne nogle svin!!!

  • #16   20. apr 2005 du kan læse mer ind på politiet.dk (link fjernet)
    Det såt det du søger efter


  • #17   20. apr 2005 prøver igen... HVAD VAR DET FOR EN DIMMER??

  • #18   20. apr 2005 og hvis de der blitz vogne bruger radar så kan man vel stadig have gavn af en rada detector

  • #19   20. apr 2005 hmm... jeg kan starte med at sige ang målinger, så hvis det er en bil eller mc der kører bag jer og måler, så skal man på motorvej måles på en distance på min. 1000 m. og der er givet rabat i målingen når man bliver stoppet. på alt andet end motorvej så skal man måles på en distance på min. 500 m. Begge steder er det en g.snitshastighed på distancen.

    Hvorimod på laseren er det på det tidspunkt, hvor der bliver "skudt" på en, at de måler hastigheden. Og er man meget uheldig, så er det lige når man topper hastigheden.
    Jeg kan så oplyse, at laseren ALTID bliver kalibreret inden man tager ud og stiller den op. Endvidere, så skal den der bruger laseren være uddannet, hvilket der holdes meget skarpt øje med. Det er jo politiet der har bevisbyrden hvis sager ender i retten. Derfor er det kun uddannet personel på laseren der bruger den. Og tro mig, man får ikke noget ud af at se om trebenet er stillet rigtig op eller om det er uddannet personel der står der.
    Den er styr på de ting, hver gang. Der tages også kontrol målinger på stedet og noteret hvem, hvad, hvor og hvordan det er ordnet.
    Dertil kan også siges, at laseren ikke har hverken video eller kamera.

    når man er taget af en laser, så er det sikkert man bliver standset lige efter, hvis man har kørt forstærkt og man er målt.

    Håber det kan bruges.


  • #20   20. apr 2005 Jeg giver Hudle ret udover at det kun er 800 m på motorvej og målingen kan sagtens foretages på kortere distancer, hvis omstændighederne taler for det og det skriver politimanden bare ind i rapporten. En radardetektor tvivler jeg på virker, den virker kun når der skydes med laseren og der er man jo "ramt"....

  • #21   20. apr 2005 Hvis folk vil køre for stærkt, så er det fint men tag det som en mand og æd bøden istedet for alle de krumspring.

  • #22   20. apr 2005 oki Arne hehe tak

  • #23   20. apr 2005 Er det ikke bare nemmere at dække pladen til med tape når man vil køre stærkt..! Eller køre uden, det koster jo "kun" 500 kroner.. Så kan man jo være heldig at stikke fra dem...:-)

    Jakob


  • #24   21. apr 2005 hmm... og jeg tvivler på at målingen holder i retten hvis de forskrevne regler om distancen er bøjet og rettet lidt til.. Det er helt sikkert at en forsvarer i retten vil bore i distancen hvis man kun har målt over 800 meter.. Ellers skal der godt nok skrives en rigtig god rapport, hvis man skal få den til at holde.. Og desuden skrives der kun tilkendegivelse på hastighed. med mindre der er skærpende omstændigheder.. Men jeg har da tre bind af færdselsloven. så jeg er da behjælpelig med evt. tvivlsspørgsmål.


  • #25   21. apr 2005 Hej Hudle
    Du skriver
    " Der tages også kontrol målinger på stedet og noteret hvem, hvad, hvor og hvordan det er ordnet."
    er det noget de skal gøre? for det var jo en smule interresandt da manden jo stod alene. Men det er da dejligt at der er en der ved noget lidt konkret herinde.. tak for det..

    Henrik T.


  • #26   21. apr 2005 en mand der står og skriver nr. pladen ned er ikke gyldigt bevis, medmindre der er taget billede.
    der skal enten være et vidne der har noteret det samme nr, som ham eller billede. hvis ikke der er billede, så er det bare en tur i retten og nægt at det er din cykel han har set, og du vil blive frifundet grundet manglende bevismateriale. (har selv prøvet dette)


  • #27   21. apr 2005 Hvis man bliver målt af et køretøj der følger efter.
    har man krav på at få af vide hvornår køretøjet sidst har været til eftersyn og fået tjekket om hastighedsmåleren passer. hvis dette har overskrevet en uge, kan man tage sagen i retten og meget sandsynligt vil anklagen frafalde p.g.a usikre beviser (dette har jeg ikke selv prøvet men en god ven har)


  • #28   21. apr 2005 til jos: Jeg kan så oplyse dig om, at måleudstyret i bilerne skal kalibreres hver uge. Så der er intet problem med at overholde kontrolerne på køretøjer og målere

    Til Henrik T: Du skrev du blev stoppet--- hvad lød bøden på? og idet du blev stoppet så er du også blevet målt. Ham der står ved laseren notere, hvad målingen er målt til, hvem der har målt, hvilket tidspunkt og hvilken strækning.


  • #29   21. apr 2005 som det står længere oppe kostede det 2500kr plus højhastigheds gebyr på 500Kr. At betale 3000Kr plus ny køreprøve... det er mega surt fordi har altid måtte køre 70Kmt der indtil de fjernede skiltene, og hvem ligger mærke til det. ( Ikke Mig ) og så at de har rykket % for overskridelse, ved de gamle regler havde jeg bare fået bøden.. Skulle nok ikke have stoppet. hehe..
    Men hudle. det jeg tænkte på var sådan set bare om de skal gøre noget som man måske kan "knalde" dem på. (evt. krontrol måling eller noget) da manden var alene har han jo ikke den stor mulighed for dette.. Ved nok at det sikkert er begrænset hvad man kan gøre. Men man kunne jo være heldig. Og så er de da værd at prøve..

    Vh. henrik T.


  • #30   22. apr 2005 jeg blev knallet forig sommer med 100 gennem en by (nåede at bræmse ned fra 150-160km) det kostet 4000 i bøde, 3 års betænget frakendels af kørerkortet.. 970 for at få lov til at gå til ny teori og køreprøve + 1000 til en kørerlære, så ca 6000kr alt i alt... så du har været heldig, så pris dig lykkelig med 2500 i bøde... når ja, da det kørerkort jeg havde haft i længst tid var til bil skulle jeg på i bil, derfor 1000kr til kørerlære... men i den sidste ende, så kan man jo bare lade være med at kører for stærkt, selv om det er svært....

  • #31   25. apr 2005 Her er denne lille dimmer som skulle forhindre politiet i at STOPPE "os".. smiley

    http://www.thansen.dk/product.asp?c=454198009&n=765038216&pn=1039882580

    (Har hørt fra nogen at det virker) Who knows ?


  • #32   26. apr 2005 hmm... jeg har hørt den ikke virker, da den kun registrer hvis laseren rammer den .... og så er det jo for sent....

  • #33   26. apr 2005 Man kan jo altid "prøve" hehehe... der sidder jo ikke nummerplader foran smiley

Kommentér på:
Fart Kontrol (laser)

Annonce