2.128 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
28 Svar
Brain cap Brain cap
Jeg kører rundt med en Brain cap som hjælm.
Jeg ved godt at det er ulovligt, og gir bøde, hvis man møder en muggen betjent.
Men udløser det et klip i ens kørekort, hvis man bliver stoppet?
Mvh
0 synes godt om
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 657
dec 2017
Følger: 25 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 72
Tak for svar.
Mvh
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 40 MC-er: 4 Emner: 34 Svar: 206
dec 2017
De har en del hjemme i forskellige str og farver, samt chrome.
Det er rigtigt lækkert at have sådan en på, ved moderate hastigheder.
Mvh
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 40 MC-er: 4 Emner: 34 Svar: 206
nov 2009
Følger: 24 Følgere: 51 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 499
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 105 Svar: 3.873
Det er selvfølgelig også bedre at se smart ud end ligge i fint tøj oppe på kirkegården. (Ironi kan forekomme)
feb 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 12 Svar: 572
jun 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 122
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
Men hvorfor skal folk altid moralisere i tråde som denne, jeg kører selv med en braincap til de lokale ture (og en anden når jeg skal længere, kun fordi jeg ikke gider stå og skændes med en Vlado-dum strisser) og jeg nyder at ørene er fri så jeg kan høre hvad der sker omkring mig! Jeg ryger også 40 smøger om dagen, så jeg skal vel bare selv betale for mine ulykker?? Til gengæld er jeg ikke så snæversynet at jeg ser ned på dem der klæder sig på som en racerkører, for at kører en søndagstur på deres 200 hk + MC - som de ikke rigtigt kan bruge til noget når de nu er SÅ lovlydige, for fartgrænserne skal jo overholdes, eller hvad?
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.105
Jeg fik dog lov til at kører videre, lettet for 1000kr.
Når det er sagt er det noget værre lort at kører med, det larmer så man er ved at blive sindsyg bare man kommer over 80.
dec 2017
Jeg elsker at kunne se og høre ordenligt.
Og med de uskyldige 80kmt jeg kører med, så er fartvinden bare dejlig, her om sommeren.
En statestik fra USA viser tydeligt at en vis %del af alle MC ulykker er forårsaget pga styrthjelme.
Man hører dårligere, ved ikke hvor lyden kommer fra, ens udsyn er mindre, og man er bevægelses hæmmet med hjælm på.
I bund og grund viste undersøgelsen at man havde mindre chancer for uheld uden hjelm, men uheldene tit var slemmere uden.
Personligt er 80kmt nok til med brain cap på, med lukket hjelm så ruller jeg gerne af motorvejen, og er en af de hurtige.
Mvh
maj 2018
Følger: 1 Svar: 15
Det er selvfølgelig også bedre at se smart ud end ligge i fint tøj oppe på kirkegården. (Ironi kan forekomme) "
Det er standardfrasen fra alle der har noget propaganda at fyre af. Det ville også stoppe befolkningen fra at dø for tidligt ved at forbyde alt mad bortset fra græs.
jun 2004
maj 2018
Der er utallige studier gjort på dette område, hvad dør man af og hvorfor. At køre uden hjelm hæver ikke ulykkestallene bemærkelsesværdigt. Når du er så hellig burde du hellere sørge for at folk holdt op med at forgifte deres kroppe ad libitum. Du kunne jo fint starte med sukker.
jun 2004
Gad vide hvorfor det ikke er lovligt at køre med brain cap. Men det kan du sikkert gøre rede for?
For min skyld må du køre med en spand på hovedet. Det ændrer bare ikke på, at jeg synes det må være træls at få et kørselsforbud?
Har du en anden mening om det, så fint med mig.
maj 2018
"For min skyld må du køre med en spand på hovedet. Det ændrer bare ikke på, at jeg synes det må være træls at få et kørselsforbud?
Har du en anden mening om det, så fint med mig. "
"Det ændrer bare ikke på, at jeg synes det må være træls at få et kørselsforbud? "...Du er jo passiv aggressiv.
Jeg synes også en masse ting. Men at du vælger at skrive det her er jo fordi du vil ud med din holdning og have at andre læser dine holdninger, og det må du jo fint gøre - hvis du ikke kan klare at jeg skriver til dig kan du jo bare blokere mig.
dec 2017
Jeg gider ikke køre med Braincap på min Crosser, der er jeg overbeskyttet når jeg kører, godkendt enduro hjælm, og brynje samt motocross støvler på, men der er heller ikke samme nydelse i at sidde og lytte og se naturen, som når jeg kommer rullene med 80kmt på min Harley, så sidder jeg og nyder lyden og oplevelsen på en helt anden måde.
Og lidt stædigt, så må jeg betale de få bøder som det kan komme til at koste.
Personligt syntes jeg sgu ikke at en braincap er flot, men alternativet er at undvære hjelm helt, for at få samme oplevelse.
mvh
maj 2018
For mig handler det om noget så elementært, men alligevel så skrøbeligt, fint og sart som en blomst - frihed.
Hvis jeg vil køre uden sele, kan jeg ikke se at jeg er til skade for andre. Hvis jeg vil køre uden hjelm skader jeg ikke andre. "ehm ehm ehm ehm tænk på gud hvad ville hun ikke sige eller politiet'" - jaja det er fint med dig hende gud der sagde også jorden var flad. Nok bedre at gå efter dig der undertrykker folk og holder folk i lænker i stedet for ham der ønsker at være fri og leve livet efter bedste evne uden at skade andre.
Kan en sele i nogle tilfælde reducere ulykker? Ja. Kan en hjelm reducere nogle ulykker? Ja. Kan du spise mindre usundt og leve længere? Ja.
Alle ovenstående ting skal være gode råd - ikke tvang.
Et samfund som Danmark, som med tiden er blevet et samfund der bliver forsøgt kvalt og underlagt mere tvang af andre, 'EU', 'udenlandske' interesser osv. vil ikke overleve i sidste ende.
feb 2009
Men alligevel kan jeg ikke styre mig med dine kommentarer Alexander
maj 2011
maj 2018
Men det er jo igen standardfrasen for propagandaen. Så fordi du føler dig tvunget til at passe på selvforskyldte invalide gør det det ok? Er det tegn på 'guddommelighed' og overskud at have tid til invalide? Ja.
Bør det være tvang at skulle betale for andres handlinger? Nej. Hvis man kører sig selv ihjel, så er der ikke nogen der skal betale for det. Hvis man kører sig selv 50% ihjel så er der stadig ikke nogen der skal betale for det.
Vi ønsker at være fremsynede og de gode så vi har valgt at lave en forsikring. Og hvem betaler til den? Det gør folk frivilligt (eller det burde være frivilligt), med samtykke - da det kan gå begge veje - det kan være du kører galt, spiser kebab, sukkersyge, overvægt, sygdomme osv.
Vil det på nogle punkter forøge skaden, hvis uheldet skulle være ude, at køre uden hjelm eller sele? Ja. Vil det stensikkert forkorte dit liv og forøge risikoen for cancer og sygdomme at spise kebab, pizza, sukker, koffein, te, nikotin, ost, kød, rødt kød, alkohol, sodavand osv.? Ja. Hvad dræber flest mennesker i Danmark, kebab eller at køre uden hjelm? Kebab.
Mc-køreren betaler for sin forsikring og har allerede taget ansvar inden han kører ud på vejen. Hvis antallet af svært skadede stiger ved fjernelse af tvang om hjelm, så stiger prisen blot for forsikringen. Så burde det være frivilligt med forsikring og ikke tvang? Ja. Hvad så hvis du dør, så er det en begravelse. Hvad så hvis det er 50% skadet? Så må du se om du har været et godt nok menneske til at folk gider at forbarme sig over dig og tage sig af dig.
maj 2011
maj 2018
maj 2011
maj 2011
feb 2009
maj 2011