Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brain cap
  • #1   9. maj 2018 Nej kun bøde.. Men er det ikke lige meget med at køre med hjelm så?

• #2   9. maj 2018 Jo lidt smiley

Tak for svar.

Mvh

• #3   9. maj 2018 Ja selv om at det er lidt tåbeligt, er jeg nu også på udkig efter en...Søren hvor har du købt den ?

• #4   9. maj 2018 Jeg købte min i Slagelse MC center, for 250kr.

De har en del hjemme i forskellige str og farver, samt chrome.
    Det er rigtigt lækkert at have sådan en på, ved moderate hastigheder.

Mvh

• #5   9. maj 2018 Fedt tak for info

• #6   9. maj 2018 jeg ville nu være mere bekymret for mit hoved i tilfælde at et uheld end klip i køre kortet hvis jeg kørte med en brain cap, men sådan er der jo så meget smiley

• #7   9. maj 2018 Vil det ikke også være skide træls at stå ude på vejen med et kørselsforbud bare fordi man vil se smart ud?
    Det er selvfølgelig også bedre at se smart ud end ligge i fint tøj oppe på kirkegården. (Ironi kan forekomme)

• #9   9. maj 2018 En tur til lægen og få en fritagelse for at køre med hjelm.

• #10   9. maj 2018 Den med at få fritagelse er, som så meget andet i vort "frie" land, stort set ikke en mulighed mere. Det vil nok nærmere ende med et kørselsforbud!
    Men hvorfor skal folk altid moralisere i tråde som denne, jeg kører selv med en braincap til de lokale ture (og en anden når jeg skal længere, kun fordi jeg ikke gider stå og skændes med en Vlado-dum strisser) og jeg nyder at ørene er fri så jeg kan høre hvad der sker omkring mig! Jeg ryger også 40 smøger om dagen, så jeg skal vel bare selv betale for mine ulykker?? Til gengæld er jeg ikke så snæversynet at jeg ser ned på dem der klæder sig på som en racerkører, for at kører en søndagstur på deres 200 hk + MC - som de ikke rigtigt kan bruge til noget når de nu er SÅ lovlydige, for fartgrænserne skal jo overholdes, eller hvad? smiley

• #11   10. maj 2018 Man kan nu sagtens få en bøde med sådan en cap der på selvom man kun kører en kort tur..har prøvet..:D
    Jeg fik dog lov til at kører videre, lettet for 1000kr.
    Når det er sagt er det noget værre lort at kører med, det larmer så man er ved at blive sindsyg bare man kommer over 80.

• #12   10. maj 2018 Jeg kører ikke med brain cap for at se smart ud.
    Jeg elsker at kunne se og høre ordenligt.
    Og med de uskyldige 80kmt jeg kører med, så er fartvinden bare dejlig, her om sommeren.

En statestik fra USA viser tydeligt at en vis %del af alle MC ulykker er forårsaget pga styrthjelme.
    Man hører dårligere, ved ikke hvor lyden kommer fra, ens udsyn er mindre, og man er bevægelses hæmmet med hjælm på.
    I bund og grund viste undersøgelsen at man havde mindre chancer for uheld uden hjelm, men uheldene tit var slemmere uden.

Personligt er 80kmt nok til med brain cap på, med lukket hjelm så ruller jeg gerne af motorvejen, og er en af de hurtige.

Mvh

• Alexander B
    Alexander B Tilmeldt:
    maj 2018

Følger: 1 Svar: 15
    #13   28. maj 2018 #7 Matthis "Vil det ikke også være skide træls at stå ude på vejen med et kørselsforbud bare fordi man vil se smart ud?
    Det er selvfølgelig også bedre at se smart ud end ligge i fint tøj oppe på kirkegården. (Ironi kan forekomme) "

Det er standardfrasen fra alle der har noget propaganda at fyre af. Det ville også stoppe befolkningen fra at dø for tidligt ved at forbyde alt mad bortset fra græs.

• #14   28. maj 2018 Muligvis, men det vil garanteret medføre en stor mavepine. smiley

• Alexander B
    Alexander B Tilmeldt:
    maj 2018

#15   28. maj 2018 Sukker eller koffein. Fjerner man en af tingene vil man få en befolkning der levere længere, selvom de kører uden hjelm.

Der er utallige studier gjort på dette område, hvad dør man af og hvorfor. At køre uden hjelm hæver ikke ulykkestallene bemærkelsesværdigt. Når du er så hellig burde du hellere sørge for at folk holdt op med at forgifte deres kroppe ad libitum. Du kunne jo fint starte med sukker.

• #16   28. maj 2018 Jeg er absolut ikke hellig.
    Gad vide hvorfor det ikke er lovligt at køre med brain cap. Men det kan du sikkert gøre rede for?
    For min skyld må du køre med en spand på hovedet. Det ændrer bare ikke på, at jeg synes det må være træls at få et kørselsforbud?
    Har du en anden mening om det, så fint med mig.

• Alexander B
    Alexander B Tilmeldt:
    maj 2018

#17   28. maj 2018 Du må være hvad du vil. Og jeg kommer også blot med min holdning her.

"For min skyld må du køre med en spand på hovedet. Det ændrer bare ikke på, at jeg synes det må være træls at få et kørselsforbud?
    Har du en anden mening om det, så fint med mig. "

"Det ændrer bare ikke på, at jeg synes det må være træls at få et kørselsforbud? "...Du er jo passiv aggressiv.

Jeg synes også en masse ting. Men at du vælger at skrive det her er jo fordi du vil ud med din holdning og have at andre læser dine holdninger, og det må du jo fint gøre - hvis du ikke kan klare at jeg skriver til dig kan du jo bare blokere mig.

• #18   29. maj 2018 Parten med at få vinden i ansigtet, og høre naturen, og mine CFR udstødninger, og have det gode udsyn er pisse lækkert, på min Harley.
    Jeg gider ikke køre med Braincap på min Crosser, der er jeg overbeskyttet når jeg kører, godkendt enduro hjælm, og brynje samt motocross støvler på, men der er heller ikke samme nydelse i at sidde og lytte og se naturen, som når jeg kommer rullene med 80kmt på min Harley, så sidder jeg og nyder lyden og oplevelsen på en helt anden måde.
    Og lidt stædigt, så må jeg betale de få bøder som det kan komme til at koste.

Personligt syntes jeg sgu ikke at en braincap er flot, men alternativet er at undvære hjelm helt, for at få samme oplevelse.

mvh

• Alexander B
    Alexander B Tilmeldt:
    maj 2018

#20   29. maj 2018 @Søren P Godt skrevet.

For mig handler det om noget så elementært, men alligevel så skrøbeligt, fint og sart som en blomst - frihed.
    Hvis jeg vil køre uden sele, kan jeg ikke se at jeg er til skade for andre. Hvis jeg vil køre uden hjelm skader jeg ikke andre. "ehm ehm ehm ehm tænk på gud hvad ville hun ikke sige eller politiet'" - jaja det er fint med dig hende gud der sagde også jorden var flad. Nok bedre at gå efter dig der undertrykker folk og holder folk i lænker i stedet for ham der ønsker at være fri og leve livet efter bedste evne uden at skade andre.

Kan en sele i nogle tilfælde reducere ulykker? Ja. Kan en hjelm reducere nogle ulykker? Ja. Kan du spise mindre usundt og leve længere? Ja.
    Alle ovenstående ting skal være gode råd - ikke tvang.

Et samfund som Danmark, som med tiden er blevet et samfund der bliver forsøgt kvalt og underlagt mere tvang af andre, 'EU', 'udenlandske' interesser osv. vil ikke overleve i sidste ende.

• #21   29. maj 2018 Min kommentar var nu også ment som et spørgsmål til Søren, da jeg ikke kan se pointen med braincaps da deres virkning er ligeså god som en hat lavet af sølvpapir..

Men alligevel kan jeg ikke styre mig med dine kommentarer Alexander smiley Hvis du kører galt og bliver invalid, så påvirker det ikke mig, da jeg jo ikke kender dig.. men det er med til at andre danskere skal betale for din førtidspension bare fordi du gerne ville opleve en sommerfugl i panden med 80 i timen smiley

• #22   29. maj 2018 #21 Tja, nu er det ikke på grund af at jeg har kørt galt med manglende eller "forkert" hjelm, men jeg er så en af dem du har så ondt i røven over at "betale" til!! Tror du selv på at det ville kunne ses i regnskabet for forretningen Danmark, hvis man måtte køre uden hjelm?? Selv smålige mennesker kan blive for små! smiley

• Alexander B
    Alexander B Tilmeldt:
    maj 2018

#23   29. maj 2018 @TheMan Og hvor ved du fra at min livsgejst ikke er at føle sommerfugle i panden med 80 km/t i timen? smiley
    Men det er jo igen standardfrasen for propagandaen. Så fordi du føler dig tvunget til at passe på selvforskyldte invalide gør det det ok? Er det tegn på 'guddommelighed' og overskud at have tid til invalide? Ja.
    Bør det være tvang at skulle betale for andres handlinger? Nej. Hvis man kører sig selv ihjel, så er der ikke nogen der skal betale for det. Hvis man kører sig selv 50% ihjel så er der stadig ikke nogen der skal betale for det.
    Vi ønsker at være fremsynede og de gode så vi har valgt at lave en forsikring. Og hvem betaler til den? Det gør folk frivilligt (eller det burde være frivilligt), med samtykke - da det kan gå begge veje - det kan være du kører galt, spiser kebab, sukkersyge, overvægt, sygdomme osv.
    Vil det på nogle punkter forøge skaden, hvis uheldet skulle være ude, at køre uden hjelm eller sele? Ja. Vil det stensikkert forkorte dit liv og forøge risikoen for cancer og sygdomme at spise kebab, pizza, sukker, koffein, te, nikotin, ost, kød, rødt kød, alkohol, sodavand osv.? Ja. Hvad dræber flest mennesker i Danmark, kebab eller at køre uden hjelm? Kebab.
    Mc-køreren betaler for sin forsikring og har allerede taget ansvar inden han kører ud på vejen. Hvis antallet af svært skadede stiger ved fjernelse af tvang om hjelm, så stiger prisen blot for forsikringen. Så burde det være frivilligt med forsikring og ikke tvang? Ja. Hvad så hvis du dør, så er det en begravelse. Hvad så hvis det er 50% skadet? Så må du se om du har været et godt nok menneske til at folk gider at forbarme sig over dig og tage sig af dig.

• #24   29. maj 2018 #23 Nu skal du passe på at din glorie ikke kommer til at stramme, dit helsetrip har sådan set ikke en kæft med emnet at gøre, så smut du hellere ud i naturen og tyg på en havrebolle smiley

• Alexander B
    Alexander B Tilmeldt:
    maj 2018

#26   29. maj 2018 #24 Bare ved at se dit logo kan jeg se du ikke helt forstår hvad der virkeligt foregår. Men måske derfor du har valgt at kalde dig selv for "Tom". Hyg dig.

• #27   29. maj 2018 #26 Det er da fremragende er du er så skarp til at "se" ting, og "vide hvad der foregår"! Angående mit navn, er det ikke noget jeg "kalder" mig, men det mine forældre udstyrede mig med! Hvad laver du på MCG, altså udover ballade?? Du har ingen MC, og det eneste jeg kan huske du har budt ind med minder om dine "kloge" indlæg i denne tråd! Tror du ikke at der er en side for bindegale veganer/miljøhippier hvor du kan få meget mere ørenlyd for din uendelige visdom??

• #28   29. maj 2018 Det er lidt trist når nogen er så ensomme at de er nødt til at "like" sig selv, men det kan selvfølgeligt også være tegn på narcissisme smiley

• #29   29. maj 2018 Slap nu af, og lad hver med at tage alting så personligt.. jeg kom blot med et argument for hvorfor at nogle så ned på folk uden hjelm/braincap/papmache hat.. tag dog noget aftersun på panden mand.. smiley

• #30   29. maj 2018 #29 Hvis den er til mig, så forstår jeg den ikke helt, for du er taler da i den grad ned til dem der mener noget andet end du selv gør! Og jeg har intet imod at nogen skal være iklædt "sikkerhedstøj" for 20.000+ før de finder det forsvarligt at køre en lille tur, men jeg har rigtigt meget imod at de skal fortælle mig hvad jeg skal!! Ganske kort, jeg er hamrende ligeglad med hvad andre mener er rigtigt for dem, har de det godt med det er det fint! Men så forventer jeg samme respekt for mine valg, hverken mere eller mindre!

Kommentér på:
Brain cap

Annonce