{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.196 visninger | Oprettet:

Tina M
Tina M
Tilmeldt:
8. maj 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Valg af MC {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg overvejer at tage kørekort til MC.

Når tiden er, skal jeg selvfølgelig ud at finde den helt rigtige maskine?? Jeg har siddet bag på min kærestes MC (Honda CBR 900 AR )i sæson 2017, men sidder rigtig dårlig. Det er faktisk det eneste MC jeg har “kørt”

Jeg hælder meget til chopperstilen (Virago/ Intruder har fået mange blikke)
Jeg er 165 høj.
Kunne godt tænke mig at hører hvad jeres forslag er til en nybegynder??

Tina smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af MC
  • #1   11. maj 2018 Kawasaki Vulcan s

    Chopper stil
    Ny
    Lav
    Mere sjov end en bifag i


  • #2   11. maj 2018 Klart. Suzuki bandit,prøv en,og du ved med det samme hva jeg mener. smiley

  • #3   11. maj 2018 Godt forslag fra #1, hvis budgettet er til det. Honda Rebel 500 kunne fremhæves med samme argumenter.

    Men hvad ER budgettet?


  • #4   11. maj 2018 Forslag til en nybegynder - prøv noget forskelligt før du beslutter dig. Chopper, racer, street, naked, touring, enduro osv. - det er meget svært at vide, hvad man er til, før man har fået gjort sine egne indtryk, og der er enormt meget forskel på mange forskellige parametre. Vælg i alle tilfælde noget, du føler du kan håndtere, som første MC. Her kan sædehøjde og vægt være væsentligt at holde for øje. Rigtigt god fornøjelse med det.

  • Tina M
    Tina M Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   12. maj 2018 Dit Dat:
    det er jo lidt svært at undersøge forum hvis jeg ikke ved hvad jeg skal kigge efter.. smiley
    Jeg ved der er mange forskellige, til forskellige formål, at de har to hjul og en motor haha.. aner intet om hvad, hvorfor og hvor meget;);)


  • #8   12. maj 2018 Yamaha dragsrar 650. Go tur

  • Tina M
    Tina M Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #9   12. maj 2018 Jo det vil han, men vil gerne hører om andres erfaringer og oplevelser ved køb at begynder MC, og det de tog til overvejelse smiley

  • #10   12. maj 2018 Når du er 165 cm høj så vil du ikke kunne nå jorden sikkert fra de fleste maskiner som ikke er af chopper typen.
    Når du ikke kan nå jorden sikkert, sidder du med en tå i jorden på hver side tæt ved maskinen. Det er fint når man lige prøver, men så kommer du hen til et kryds hvor vejen er lidt skæv, du holder og skal ud fra en sidevej og sætter i gang men bremser igen osv.- og i de situationer smider du så maskinen. Og det koster kassen, ud over den sårede stolthed. Flækket kåbe. knækket sidespejl. ridset potte.
    Så vælg en maskine du kan nå jorden sikkert fra. Og som er så let at du kan bakke med den selv.
    Og når du nu savler over Virago/Intruder, så passer det hele jo godt sammen.
    #2 der skriver Suzuki Bandit har ikke læst hvad du skriver....!!!!

    Så tag kortet og find dig en fin Virago 535 eller intruder 750/800. Ikke større. Evt en LS650 (Kører jeg selv på), men den er lidt bovlam med sine 31HK hvis du skal køre ture med kæresten på en CBR900.


  • #11   12. maj 2018 ...ellers er det her klassikeren til lave piger der ikke vil køre chopper:
    https://www.motorcykelgalleri.dk/yamaha-szr-660-belgarda/id-245239
    Der er meget lav og smal og let.
    Men sørg for at den er eftermonteret med elektrisk benzin pumpe, ellers får du konstant startproblemer.


Kommentér på:
Valg af MC

Annonce