{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
538 visninger | Oprettet:

Tina M
Tina M
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 2

Valg af MC {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg overvejer at tage kørekort til MC.

Når tiden er, skal jeg selvfølgelig ud at finde den helt rigtige maskine?? Jeg har siddet bag på min kærestes MC (Honda CBR 900 AR )i sæson 2017, men sidder rigtig dårlig. Det er faktisk det eneste MC jeg har “kørt”

Jeg hælder meget til chopperstilen (Virago/ Intruder har fået mange blikke)
Jeg er 165 høj.
Kunne godt tænke mig at hører hvad jeres forslag er til en nybegynder??

Tina

Kommentarer på:  Valg af MC
  • #1   11. maj Kawasaki Vulcan s

Chopper stil
    Ny
    Lav
    Mere sjov end en bifag i

• #2   11. maj Klart. Suzuki bandit,prøv en,og du ved med det samme hva jeg mener.

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    maj 2016

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 70
    #3   11. maj Godt forslag fra #1, hvis budgettet er til det. Honda Rebel 500 kunne fremhæves med samme argumenter.

Men hvad ER budgettet?

• #4   11. maj Forslag til en nybegynder - prøv noget forskelligt før du beslutter dig. Chopper, racer, street, naked, touring, enduro osv. - det er meget svært at vide, hvad man er til, før man har fået gjort sine egne indtryk, og der er enormt meget forskel på mange forskellige parametre. Vælg i alle tilfælde noget, du føler du kan håndtere, som første MC. Her kan sædehøjde og vægt være væsentligt at holde for øje. Rigtigt god fornøjelse med det.

• Dit dat
    Dit dat Tilmeldt:
    jun 2016

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 16
    #5   11. maj Havde du været en knægt på 18 år som stillede det spørgsmål herinde, så havde du fået besked på at undersøge forum inden du selv oprettede et. Men du er en kvinde, så folk svarer dig pænt på et spørgsmål vi slet ikke kan tage stilling til. Har du dårlige hofter, skuldre, håndled, osv osv .. Vi aner det ikke.. Ud og sid på maskinerne du kan lide, og prøvekør så den der føles mest rigtig.. Det er den eneste måde det kan blive rigtigt godt på.. Og det er ikke negativt ment, bestemt ikke.
    Mvh

• Tina M
    Tina M Tilmeldt:
    maj 2018

#6   12. maj Dit Dat:
    det er jo lidt svært at undersøge forum hvis jeg ikke ved hvad jeg skal kigge efter..
    Jeg ved der er mange forskellige, til forskellige formål, at de har to hjul og en motor haha.. aner intet om hvad, hvorfor og hvor meget;);)

• Dit dat
    Dit dat Tilmeldt:
    jun 2016

#7   12. maj Så din kæreste vil ikke snakke med dig, eller hvordan skal det forståes?

Mvh

• #8   12. maj Yamaha dragsrar 650. Go tur

• Tina M
    Tina M Tilmeldt:
    maj 2018

#9   12. maj Jo det vil han, men vil gerne hører om andres erfaringer og oplevelser ved køb at begynder MC, og det de tog til overvejelse

• #10   12. maj Når du er 165 cm høj så vil du ikke kunne nå jorden sikkert fra de fleste maskiner som ikke er af chopper typen.
    Når du ikke kan nå jorden sikkert, sidder du med en tå i jorden på hver side tæt ved maskinen. Det er fint når man lige prøver, men så kommer du hen til et kryds hvor vejen er lidt skæv, du holder og skal ud fra en sidevej og sætter i gang men bremser igen osv.- og i de situationer smider du så maskinen. Og det koster kassen, ud over den sårede stolthed. Flækket kåbe. knækket sidespejl. ridset potte.
    Så vælg en maskine du kan nå jorden sikkert fra. Og som er så let at du kan bakke med den selv.
    Og når du nu savler over Virago/Intruder, så passer det hele jo godt sammen.
    #2 der skriver Suzuki Bandit har ikke læst hvad du skriver....!!!!

Så tag kortet og find dig en fin Virago 535 eller intruder 750/800. Ikke større. Evt en LS650 (Kører jeg selv på), men den er lidt bovlam med sine 31HK hvis du skal køre ture med kæresten på en CBR900.

• #11   12. maj ...ellers er det her klassikeren til lave piger der ikke vil køre chopper:
    https://www.motorcykelgalleri.dk/yamaha-szr-660-belgarda/id-245239
    Der er meget lav og smal og let.
    Men sørg for at den er eftermonteret med elektrisk benzin pumpe, ellers får du konstant startproblemer.

• Dit dat
    Dit dat Tilmeldt:
    jun 2016

#12   12. maj Modtaget - Grunden til jeg måske 'driller' lidt, er fordi at mc galleri oftest bare bliver brugt til at kysse hinanden i røven, og folk der ikke tør skille sig ud går herind og tænker 'nøøøj, hvad har alle de andre mon, det må jeg nok også hellere holde mig til så.. ' - og så bliver det bare så kedeligt det hele.. Vi kan ikke alle sammen køre virago og yamaha mt 07..

Jeg har faktisk ikke den store erfaring med cruisere, må jeg indrømme.. Da jeg tog kørekort for 11år siden, var det på en suzuki gn250, og jeg havde nær dumpet køreprøven fordi den kun kunne køre 95km/t på motorvejen i modvind.. Det syntes køresagkyndige var for langsomt, og først da jeg rakte begge arme i vejret af ren frustration, acceptere han min langsomme hastighed på motorvejen.. Mongol cykel..
    Da pappet var i hus samme dag, købte jeg en kawasaki zxr750r.. Den var fed.. -Fordi jeg var 18år gammel.. Den kørte af lort i lave omdrejninger.. værre hakkebræt.. altid ondt i nakken.. Men den talte til mit hjerte..- I et år.
    Derefter købte jeg en africa twin 750, som jeg stadigvæk kan savne.. - Men hvor vil man køre på sådan noget lort henne? I sveriges skove, jovist.. Men jeg bor i Danmark.. Pisse fed cykel, men den er ikke rigtigt god til noget som helst.. Den kan for meget af det hele, så den ender med ikke at gøre nogle af tingene særligt godt.. Og den var for langsom..
    Derefter købte jeg en cbr 1000.. - Det gik stærkt lige pludseligt.. For stærkt.. Et lille nøk på gassen og jeg lå helt oppe i røven på bilen foran mig.. Selvom min sikkerhedsafstand var fin fin, 1 sekund før jeg vred gassen.. Fed cykel, 120nm, trak som et lokomotiv og jeg ELSKEDE den.. Men da jeg ikke pendler på den tyske autobahn hver dag, så var den lidt ubrugelig.. For meget power på for små veje..
    Derefter købte jeg en gsx 650 f.. - Man kan sige hvad man vil om sådan en, men jeg har aldrig før haft det så sjovt på motorcykel.. Den kan ligges HELT ned, og jeg æder r6 og ninja til morgenmad, fordi jeg er så fucking selvsikker på den.. Jeg har selvfølgelig gejlet den med hvad jeg nu synes den skal have, og den er helt sin egen.. Den har kun 92hk og 70nm, men det er ens egen selvtillid og overordnede følelse af motorcyklen som afgører hvor god man bliver til at styre pisset.. Jeg popper wheelies og stoppies som aldrig før, og det burde den bare ikke være særlig god til, men det er den, for vi passer sammen?? .. Giver det mening? Det afhænger fuldstændigt af hvor din selvtillid ligger.. Men for fanden, man kan få problemer med ALLE motorcykler, og du skal IKKE købe en virago 535 bare fordi Lars Larsen siger han har et godt tilbud til DIG.. Glem det.. Hvis du smiler bredest på en ombygget ural, så kør kør kør!! Jeg ELSKER folk som ikke kan argumentere for deres valg af mc, men som bare elsker pisset ubetinget.. Jeg kører mellem 800 og 1200km om ugen, og jeg har passager på 90% af tiden.. (Behøver jeg nævne at jeg har verdens bedste kæreste?)..
    Tilbage til det som jeg lagde ud med at sige til dig.. - Sæt dig på pisset, og føl kværnen.. Den kan se nok så flot ud med den røde flake larkering og klistermærket på tanken, og ja måske er det en populær cykel, men der findes ikke en mc som en fabrikant har stået og lavet KUN til dig.. Dét er SÅ individuelt hvad man finder glæde i.. Jeg ELSKER at stå på havnen og savle over andres cykler.. - Men jeg får aldrig lyst til at bytte med dem? For jeg har fundet min maskine, som det ser ud lige nu? Hvem ved, måske prøver jeg en triumph speed triple og tænker 'shhhiiiit, det skal jeg da have', men jeg ved det ikke endnu? Føl føl føl, og for sidste gang, FØL hvad hjertet siger.. (og håndledene, og røven, og nakken, og skuldrene, og hofterne, og jeg kunne fucking blive ved man.. Min onkel har en harley til en halv mil, og jeg hader den.. Den er så pisse flot, men magen til lort at køre på..
    Håber at du fanger min pointe..

Seeee ya

• #13   14. maj Dit dat fanger den 100%

Min Cbr600 er sjov, men smilet er større på min gamle Victoria færge der knapt kan køre 90

Prøv prøv prøv, selvom det jo er svært når du ikke engang har kortet endnu.

Kommentér på:
Valg af MC