{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  S&S motor afgift/godkendelse?
  • #1   20. maj 2018 En helvedes masse godkendelser og beregninger og lige så mange papirer fra en godkendt prøveinstans.
    Den tekniske del, med div. beregninger er en del og når det så er klaret, så kommer Skat med deres afgift. Når den så er betalt, så bliver du til gængæld inviteret med til deres julefrokost, for det er dig der har betalt den smiley
    Kort og godt glem det.


  • #2   20. maj 2018 Det er ganske let og smertefrit, hvis den ikke yder mere end 20% mere eller har mere end 20% kubik.
    Ee den under de 20% så er der ikke engang noget afgift, det går under udskiftning at dele, og kan derved hives ind under vedligeholdelse.

    Jeg har været møllen igennem flere gange, de har allerede SS motorens stats i deres system, så du slipper for køretest og rulning.

    Den skal dog omsynes.

    Mvh


  • #3   21. maj 2018 Det lyder alt sammen let og smertefrit bare den nye motor overholder de 20%.
    Men, den skal også passe direkte i hullet, ikke noget med at flytte beslag/svejse osv. for så kommer konstruktive ændringer ind i billedet, og så bryder helvede løs.
    Skat´s veje er ikke helt så logisk som vores, så de kan ende med at vurderer, at der er tale om væsentlige forbedringer og identitets ændring osv. og så bliver afgiften højere end ventet.
    Jeg tvivler på, om du kan få Skat til at give dig en forhånds vurdering på projektet.
    Så der skal nosser til at springe til opgaven, men god fornøjelse og hvis den går, så har du min dybeste respekt.


  • #4   21. maj 2018 SS evo motoren er lavet så den skulle passe lige i original evo motorens sted, endda med samme ophæng.
    Deres knocklehead 93/91 cui er dog lidt drillesyg ang sammenarbejdet til kh gearkassen, så der bør man købe deres gearkasse med, for let montering, ellers er SS motoren perfekt fit, hvis man altså vælger model ud fra hvad man havde i før.
    Selv 1340 evo til SS 124" er 2-3timers arbejde, så sidder den der og er køreklar.

    Zippers performance og RRCycles er straks værre, men den får man vist heller ikke godkendelserne til, pga deres ydelse er meget høj.

    Jeg undersøger muligheden for at få et stel, så jeg kan bygge en bagger omkring RRCycles 155" motoren, men har ind til videre ikke haft heldet med mig.


    Mvh


  • #5   21. maj 2018 Tak for alle svarene . Der er bare det at det er en v96" så hvad jeg har fundet frem til så har den over de 20%. Også er det måske et helvede. Men når det så kommer til at det er over de 20% skal skat vidst bare give den en fornyet vurdering også er det det man betaler afgift af.
    Og bliver motorcyklen overhoved meget mere værd ved at have en uoriginal motor på?


  • #6   26. maj 2018 Over de 20% så er det ikke sikkert du får lov at få den på gaden.
    Som et godt udgangspunkt, så ville jeg nok vælge at sælge SS motoren og smide en 1340 HD motor i, så ryger den lige igennem uden extra afgift.

    En 96 kan godt indbringe en stor del af udgifterne der skal til ang køb af en HD motor, hvis du er heldig, så kan du bytte dig til HD motor for din SS, nogen vælger at hive deres cykler ud af landet, eller køre ulovligt med større motor.


    mvh


Kommentér på:
S&S motor afgift/godkendelse?

Annonce