{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.533 visninger | Oprettet:

Bøde ved udlån af cykel {{forumTopicSubject}}

Hej min ven og jeg diskutere om hvad der sker hvis man låner sin mc ud til en ven Ellen en som vil købe den og tager en prøve tur og så ryger i en fotofælde og får et klip måske enda frakendt førerretten pga for høj fart hvordan ligger bevis byrden så hvis vennen eller køber nægter at have kørt mister ejer på klip/kørekortet ??

Jeg holder på at så skal man lave et dokument underskrevet og med kørekort nummer at man har kørt den dag og tidspunkt ??

Min ven siger at politiet ik kan gøre noget hvis ingen kan udpeges som bilist og evt bøde klip går tabt ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøde ved udlån af cykel
  • #1   22. maj 2018 Det er den registreret ejer som hæfter til andet er bevist

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   22. maj 2018 Hvis det bare er en bøde, så får ejeren den og skal betale den hvis ingen andre vedkender sig det.

    Hvis det er mere end en bøde, skal ordensmagten bevise hvem der har ført køretøjet.

    Så der er ingen som helst problemer i at lave sådan et dokument - faktisk burde flere tænke sådan...


  • #3   22. maj 2018 Jeg “mener” at det er sådan.
    Overtrædelser der kun udløser bøde hænger registreret bruger på.
    Overtrædelser der medfører klip hænger faktiske fører på.
    Hvis bruger/ejer ikke vil oplyse fører identitet får han bøde for dette.


  • #4   22. maj 2018 Ved en ATK sag er det brugeren af køretøjet det skal bevise at h*n ikke er skyldig, hvis forseelsen kun kan give en bøde.
    I alle andre tilfælde er det politiet/anklageren der har bevisbyrden


  • #5   22. maj 2018 Det er første gang jeg ser et billede af en motorcykel, der er blevet taget af en fotovogn. Var der også billede af cyklen bagfra, eller kun det du har vedlagt?

  • #6   23. maj 2018 Så for at komme tvivlen til gode vil jeg fremover lave et dokument med underskrevet navn kørekort nummer dato tid og sted så må det vare op til politiet om det er nok hvis man kommer til at stå i den situation en dag.

    PS jeg lever af mit kørekort så det er meget vigtigt for mig

    Billeder er lånt fra nettet.


  • #7   23. maj 2018 Står du til et klip eller lign. ved ATK vogn eksempel skal du kunne oplyse hvem der har ført køretøjet.

    Kan du ikke oplyse dette får du bøde på 2500, for at tilbage holde information / Ikke kunne oplyse føreren.

    Altså det er stadig ikke gratis bare fordi man bliver nappet af fotovogn og er uigenkendelig


  • #10   3. aug 2018 Hvis hastighedsoverskridelser ligger til et bødeforlæg sendes bøden til ejer, som derefter kan/skal fortælle politiet hvem føreren er.
    Hvis hastigheden er så høj at kørekortet skal frakendes er det en straffesag og politiet bærer bevisbyrden, her gælder andre regler. Ergo de skal bevise hvem der har kørt køretøjet. Derfor bliver de fleste billeder fra fotovogne af folk der kører meget stærkt med tildækket ansigt smidt lige i skraldespanden


Kommentér på:
Bøde ved udlån af cykel

Annonce