{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
981 visninger | Oprettet:

Diskussion bedste MC til dagligtranspo {{forumTopicSubject}}

rt smiley

Hej venner.
Måske er det her off topic men here goes.

En kammerat og jeg sad igår og drømte om den MC vi vil have når vi engang bliver færdige.
Vi var meget ueninge ( men jeg bløder ikke mere) om hvilken MC der var bedst som transport hvis man f.eks. bor 70 - 100 km fra sin arbejdsplads.
Vores drømme MC'er er hhv. Yamaha R6 ( min) og Kawa zxr6 ( hans).
Ved godt at det måske er et spørgsmål om religion, og vi i virkeligheden nok 1) er nød til at sælge MC'en når kæresten bliver gravid engang 2) sådanne racere er noget af det mest upraktiske til transport.
Men stadigvæk vi vil gerne have afgjort vores lille mellemværende. smiley
På forhånd tak - Søren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Diskussion bedste MC til dagligtranspo
  • #1   6. maj 2007 Nu gider jeg ikke læse hele smøren, men mit gæt vlle være en Aprilia RS125, uden at videre nærmere smiley Bliver nok også min næste cykel. Billig at anskaffe, billig i brug, og så har man ikke brug for over 160 km/t på toppen, eller 0-100 på 7 sek når man bare skal på arbejde

• #2   6. maj 2007 Af de 2, en 636, mere moment også skulle den have en knap så hård kørerstilling... Men de er nok ikke lavet til pendler kørsel nogen af dem...

• #3   6. maj 2007 en rs125? Det kan du ikke mene seriøst da... En 2 takter som den skal bare have masser af tæsk for at lave lidt også skal den skues en del i...

• Allan  W
    Allan W Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 61
    #4   6. maj 2007 kondom på lemmet gir fred i hjemmet lyt til mit råd eller du ser din mc byttet til en station car

• #5   6. maj 2007 Rasmus (Vildbjerg) H - Arh jeg synes nu det er okay. Den går ca. 15 km/l, og hvis du bare ligger og kører landevejskørsel, så er den vel fin nok til hverdagsbrug vil jeg mene. Og hvis den er relativt ny/fabrikrsny skal der vel ikke skrues i den smiley

• #6   6. maj 2007 Helt klart en cykel hvor du både sidder i læ og har en rimelig oprejst kørestilling. Glemt alt om racere til daglig transport, da armene falder af og røven bliver følelsesløs, før du er halvvejs..

• #7   6. maj 2007 jeg ville mene en vfr...

• Allan  W
    Allan W Tilmeldt:
    mar 2007

#8   6. maj 2007 bmw k 1200gt kidt bedstefar kværn men skabt til at æde km

• #9   6. maj 2007 I har vist ikke mødt de piger jeg har haft!!! ...

• #10   6. maj 2007 En Goldwing med sidevogn og anhænger...

- eller en Piaggio APE, så kan du både sidde i tørvejer og have alle dine varer med hjem fra Netto + garanteret ingen fartbøder smiley

• #11   6. maj 2007 Hvis det bare er cykeln man vil have kan man sætte et styrforhøjer (aner ikke det cool ord for det) så man sidder mere op. Du får ondt i håndledene og løgene med en standard racer.

• Allan  W
    Allan W Tilmeldt:
    mar 2007

#13   6. maj 2007 nu skal det ikke ende i en diskution om der findes nogle kvinder der lader dine behov komme frem for deres.men søren enten er du meget ung ellers vil jeg vide hvor de kan støves op

• #14   6. maj 2007 Nej. Faktisk synes jeg, at jeg ikke vil være bekendt, at køre MC når jeg engang gør min kone/kæreste gravid. Jeg vil ikke udsætte hende for den ekstra risiko for at blive alene mor.
    Ikke at jeg fordømmer andre som gør det, det må man selv ligge og rode med. Men jeg har ikke lyst til det.

• #15   6. maj 2007 Allan - Jeg mener, at min nuværende og tidligere kærester har sat bremsen i, og forbudt mig at have MC hvis jeg engang får børn.

• #16   6. maj 2007 hverken en r6 eller en ZX6R er lavet til at køre langt på.. hvis man har 70-100 km på arbejde, er der mange andre maskiner som er bedre egnet..

• #17   6. maj 2007 Søren B , du er en tøffelhelt, snup du dig en CPI Oliver City på arbejde. smiley (Det er sjovt fordi det er sandt)

• #18   6. maj 2007 Nu har jeg kørt MC i 12 år, og min erfaring er, at så længe man SELV sørger for at køre pænt, og hele tiden er på vagt i trafikken, så er det mindst lige så sikkert som at køre bil. Der er også mange undvigelsesmanøvre som du kun kan lave på MC, som kan sørge for at redde dit liv. Så det med at motorcykler er rene dødsfælder, synes jeg ike rigtig man kan snakke om. Ingen tvivl om at det er farligere end at køre bil, men du kan gøre en stor indsats selv.

• #19   6. maj 2007 Har ikke prøvet en ZX6R... Men, har nu trillet små 3700km på min R6 siden jeg fik den for lige knap 2 mdr siden.

Og må sige.. I starten var det yderst hårdt for mine håndled (måske fordi jeg kørte 450km de første 2 dage jeg havde den).

Men synes jeg er blevet mere vant til siddestillingen, og selv ved 75 - 100km's ture generer det mig ikke så meget, hvis bare det ikke er konstant bykørsel - For det kan godt være lidt hårdt i længden, men det synes jeg også det var på min GS500!

• #20   6. maj 2007 Suzuki DL 650 V-Strom

• #21   7. maj 2007 En bandit er da klart en mulighed. Super solid motor, går i snit 18.4 km/l ved pæn kørsel. Den ligger også stabilt på vejen pga. sin relativt høje vægt og så er det lige det med at du netop ikke får smadret håndled fordi kørestillingen er lidt mere oprejst og har et anderledes styr. Prøv at kigge på min, så kan du danne dig et indtryk af den. Du kan også få den med kåbe så den er lidt mere langtursvenlig ;o)

• #22   7. maj 2007 Hvis det er den gamle ZX6R i har i tankerne, så er den bedst til hverdagskørsel. Faktisk er den ret god til det. Til og med 2002 modellen kan bruges til det formål.
    R6 er en racer der har det bedst på en bane og ikke på en hullet landevej med masser af trafik.

• #23   7. maj 2007 Jeg bor 113km væk fra mit arbejde og pendler på min SV1000S, det går fint. Jeg har før gjort det på en 600ccm, det er en lidt for lille maskine til det.

Kommentér på:
Diskussion bedste MC til dagligtranspo

Annonce