{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
952 visninger | Oprettet:

Sv1000 taber ekfeft/går næsten ud.. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er en ny mc fører og har en sv1000.
Jeg har nemlig et spørgsmål om hvad der kan være galt når man ligger og kører på motorvejen Med omkring 140 /150 km/t og så der trækker en bil ud og jeg så slipper gas uden at trække kobling ind ( så det nu der er galt)
Så giver jeg gas igen for at føre foran køren så går næsten ud og så drejer gashåndtaget hele vejen rundt frem og tilbage hvad kan det være?
Jeg kører ud i nødsporet i to sek og så var helt tilbage igen som det skulle være.

Hvad kan være galt. Håber nogen kan svare på det

Mvh Tim


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sv1000 taber ekfeft/går næsten ud..
  • #1   23. maj 2018 Tjaeh, kombinationen af ny MC kører og leg katten og musen med 150km/t lyder da som om noget er galt.... smiley

    Måske dit gashåndtag sidder løst på styret?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   23. maj 2018 Blinker eller lyser FI lampen (den er rød) når det sker?
    Er det hver eneste gang eller kun tilfældigt?
    Sker det ved lavere hastigheder men med de samme omdrejninger også - dvs i et lavere gear?
    Slukker lyset og instrumenteringen på cyklen når det sker?
    Hvad gør du helt præcist for at kunne køre videre?


  • #3   23. maj 2018 Det skete også i fredags hvor de fik spildt den fast igen men så igen her idag hvis den gjorde det som i fredags som jeg beskrev om idag men så jeg så kørte igen var der ikke noget så der må vær noget andet som gør det og det så det jeg ikke forstår smiley

  • #4   23. maj 2018 Der ikke noget der lyser frem men den har gjort det to gange i 6. Gear hvor jeg er på motorvejen og jeg fik den indstiller lidt på tomgang i fredags da de gik ud nogen gange når man skifter gear smiley

  • #5   23. maj 2018 Det er sket 2 gange altså den ene tur hvor jeg kører ca 100 km og igen i dag samme km

  • #6   23. maj 2018 Der var ingen ting hvor jeg kørte ud i nødsporet med kobling trukket og så var den stadig i tomgang og så sætte jeg den i frigear og så kørte j3g videre efter 2 sek og så har der ikke været noget lige siden

  • #7   23. maj 2018 Støttebens kontakt?

  • #8   24. maj 2018 Tja det kunne jeg godt være men ve så ikk3 om det er det

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #9   24. maj 2018 Det er IKKE støtteben kontakten, for så ville den bare dø helt og så skal man dreje nøglen til 0 for at kunne starte den igen...

    De symptomer peger på at sekundær spjældene lukker som de skal, men ikke åbner igen med det samme du giver gas. Det sker fordi positions føleren til dem, er ude af justering. Det er en sjælden fejl, men det sker på SV'ere.


  • #10   24. maj 2018 Okay men det er ved skidt jeg må kører hen til forhandlere igen jeg købte den i sidste uge. Så det lidt skidt hvis den er sådan tit smiley

  • #11   24. maj 2018 Hvis du købte hos forhandler for en uge siden er det da bare at bede ham fixe bike'n

  • #12   24. maj 2018 Hvis det "bare" er et spørgsmål om en syncronisering, så er det vel ikke verdens undergang. Retur til forhandler hvor deb er købt.

  • #13   24. maj 2018 Ja det rigtigt men så længe de ikke ved hvad jeg mener Præcis eller hvad fejlen er så kan de ikke gøre noget.
    For den gør det ikke hele tiden men det er sket 3 gange ud af 7 dage (14) ture retur men nu har de sagt at jeg skal komme med den igen hvis det sker igen og så må de have den i uges tid for at kører på den osv for at se om de kan finde ud af hvad der er problemet :|


  • #14   24. maj 2018 De må sgu da selv køre på den og regne problemet ud, det kan da aldrig være dit problem som køber.

  • #15   24. maj 2018 Næ de tog også en tur og den kørte som det skulle så du kunne ikke sige noget lige der

  • #16   24. maj 2018 Og det synes du var ok??
    Jeg havde ikke taget den med før de havde fixet det, så må de jo køre en længere tur.


  • #17   24. maj 2018 Kan du ikke skyde en video af hvordan den opfører sig når det sker? Altså ikke i overhalingsbanen men f eks i nødsporet.

    Det plejer at have en gavnlig effekt på reklamationer hvis du uploader den på youtube med deres firmanavn i teksten og sender dem et link... det behøver jo ikke være offentligt... før de nægter at lave den


  • #18   26. maj 2018 Hvis ikke man kan forklare symptomerne korrekt, så må mekanikeren jo gætte sig til hvad kunden mener.
    Men det må være gasopsamling den er gal med, kører måske for magert.


  • #19   27. maj 2018 Ja men problemet er bare at jeg ikke hurtig nok til at tage den mobilen frem og som sagt det sker ikke så tit smiley


  • #20   27. maj 2018 Det er da stadig sælgers problem.. Og kan han ikke løse det, så skal han tage den tilbage.

  • #21   27. maj 2018 Ellers må jeg få en gobro og så have den på Hjelm og danse den der smiley

  • #22   27. maj 2018 Ja okay men jeg skulle også hjem den dag og hvis de havde taget den skulle jeg finde på alt muligt transport på 100 km
    Men jeg har aftalt med dem at næste gang det sker igen så får den den ind til du har fundet ud af det smiley


  • #23   21. jun 2018 Så har jeg fundet ud af hvad problemet var..

    Men ja jeg har været forbi forhandlere 4-5 gange hvor det sker som jeg har skrevet tidligere.og de kan stadige ikke finde fejlen.

    SÅ nu har jeg besluttet at selv finde fejlen med min far her for et par dage siden.

    Det viste sig at kabel til gashåndtag sætter sig i klemme mellem hjulet og kontrolboksen æ ved ikker hvad det eller hedder ) inde i som i kan se på billedet.

    Og jeg må jo endeligt ikke sige eller vise billeder af det da der er ganti på endnu hvad fanden gør man så.. smiley


    profilbillede
  • #24   21. jun 2018

    profilbillede
  • #25   21. jun 2018 Her sidder den vist normalt men som i kan se på de andre billeder er jo helt galt..

    profilbillede
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #26   21. jun 2018 Ja det er så et Rizoma problem.

    Der skal være et lille spor som kablet ligger i de første 10mm, så det ikke kan smutte ud til siden.


  • #27   22. jun 2018 Fedt at du fandt fejlen selv. Smut ned til forhandleren og sig han skylder dig lidt gear for ulejligheden smiley

  • #28   22. jun 2018 Ja det må man sige
    Hehe det må jeg nok heller sige til dem smiley men er dog mest bange for de står og siger at jeg så har pillet dem selv og så dækker gantien ikke mere smiley

    #26 forresten fandt du ud af med det 2i1 udstødning som min chef ville købe mvh Tim


  • #29   15. jan 2019 Fik du den så lavet?

  • #30   15. jan 2019 næ ikke hos dem da jeg valgt at lave det selv og smutter forbi dem her til sommer start og forklar hvad problemet er da de ikke kunne finde ud af det.. (åbenbart) for står godt det koster dem tid at skulle skiftet lortet end og lege med kabel eller hvad de nu gjorde.. og at de så har mistet en kunden (mig) da de også skylder mig den der pop ting til potte som jeg skulle haft med da jeg fik min mc hjem og de havde lovet at ringe til mig når den kom på lager igen.. (til syn hvis jeg nu skulle blive taget af police)

    - Tim smiley



Kommentér på:
Sv1000 taber ekfeft/går næsten ud..

Annonce