1.159 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Alu stel - irret / krakeleret hvad kan man gøre ? Alu stel - irret / krakeleret hvad kan man gøre ?

Hej McGalleri,

jeg har fået købt mig en ældre maskine der har stået ude de sidste par år. det har resulteret i at stellet osv ikke er særlig pænt mere.

hvad kan man gøre for at få det pænt igen - gerne uden at skulle have hele motoren af.

nogle tips ?

på forhånd tak for svar! - der er vedhæftet et billede af stellet

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alu stel - irret / krakeleret hvad kan man gøre ?
  • #1   31. maj 2018 Det er svært helt at se hvad der foregår, men det er vel noget oxidering af aluminiumen.

Den "rigtige" måde er at komme helt i bund og så bygge op fra nyt. Altså , slib, grund, lak.

Men da de fleste af os er nogle dovne svin der hellere vil ud og køre end splitte det hele ad, så gjorde jeg det på min tidligere MC, at det fik en gang ståluld og så zink spray.
    Shame on me.

• #2   31. maj 2018 ja hehe det med at skille hele skidtet ad midt i sæson det bliver man gammel før tid af smiley

Men ståluld og et hel stel tager det ikke dage ? - men Sandpapir er for groft eller hvordan?

• #3   31. maj 2018 Start med den mindst slibende løsning først og så find et niveau for tid og resultat passer dig.

Jeg havde kun et lille område der skulle laves, så det tog måske 1 time fra start til sidste blæs med zink.

Hvis du har rolige hænder, kan en dremel sikkert gøre det pænt.

Kommentér på:
Alu stel - irret / krakeleret hvad kan man gøre ?

Annonce