1.394 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Død Buell XB12S Død Buell XB12S

Hey,,
Købte en Buell ved en forhandler omkring Herning som desværre var et lorte lig. Forhandleren tog staks ansvar og henviste mig til et værksted efter eget valg på Sjælland.
Valget var et mindre men specialist på Harley og Buell.
Efter kun 2 uger spilede geden igen. Super af forhandler og værksted, men fuck til tidligere ejer som bevidst har løjet i dette forum omkring nogle af omtalte fejl.
Status er at forhandler har tabt en formue og jeg hat været uden ged i 5 uger.
Så budskab er: der er altid en der overtager aben. Satme træls art være køber af en hjemme fusket ged og surt for forhandler.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Død Buell XB12S
  • #1   1. jun 2018 man kan vel sige at forhandler burde have set den efter da han købte den af tidligere ejer


  • #2   2. jun 2018 Godt at forhandleren tager ansvaret så flot.
    Mange steder havde givet en et helvede.


    Jeg blev taget for vildt ved røven i et af mine første køb.
    Jeg var lige fyldt 18 og ville have min første Triumph, Det blev til en Triumph tiger 500, som var rigtigt flot ombygget, den lignede noget som var de 45k værd, og den stod,
    Den stod og var startet da jeg kom frem.
    Så jeg tog den med og var rigtigt stolt.

    Dagen efter begyndte problemerne, det skulle være min første tur, men 1 time om at starte den, og 1km hjemmefra gik den i stå.
    Så hjem med den og skil den ad, og der kom overraskelsen, primær skjoldet var limet på, samtlige givind var smadret, efter han havde smidt MM skruger i, og drejet dem over.
    Koblingen var en fra en anden slags cykel, som ikke passede på, der var meget slør i den.

    Da jeg kontaktede sælger fik jeg en trussel, om at nogle rockere kunne stoppe mit brokkeri, så jeg valgte som en dengang ung mand at acceptere det dårlige køb, og gå igang med at lave den i stand selv.

    Jeg fik styr på den efter en del bøvl, jeg var igang med min MC mekaniker uddannelse dengang, så det var jo en god opgave, så små 16k dkr senere og mange timer, så spandt den som en mis. til jeg blev stoppet og den blev kaldt til syn, den havde en Suki forgaffel på, med skivebrems, så en bøde og en bestilling af en ny front, og så jeg fik 3 fantastiske sommere på den lille chopper.

    Jeg lærte en del af det, både som mekaniker, og som køber, man skal altid undersøge hvad man køber, og nærmest være pinligt undersøgene efter fejl og mangler.


    mvh


  • #3   2. jun 2018 For et år siden var vi på besøg hos en meget stor MC-forhandler i det centrale Sønderjylland.
    Her så vi en hvid BMW F 800R, som var hamrende skæv.
    Da jeg oplyste det til den ansatte sælger, så han meget overrasket ud. Han trak den øjeblikkeligt frem og forsikrende os, at den ikke kom på vejen, før den var gennemgået og fundet 100% i orden.

    Det kunne have lignet TS' historie lidt. Jeg vælger at tro, at cyklen var indkøbt og så efterfølgende trillet direkte ind i salgsrækken. Sådan tror jeg det foregår ved de fleste køb, for at holde omkostningerne nede og dermed skabe et bedre dækningsbidrag.

    Fejlen var forhåbentligt herefter konstateret ved en grundig gennemgang inden levering til kunden.


  • #4   2. jun 2018 Min erfaring med handel med biler, har lært mig at der er stor forskel på hvordan den enkelte person tolker hvad der er godt, og hvad der er skidt.
    Jeg tror egentligt ikke nødvendigvis at alle er i ond mening når de laver sådan noget "vi" fagfolk kalder fusk og klamp.
    Lige som med små børn, så kan nogle være forfærdeligt stolte, når de har brugt en hel eftermiddag på f.eks. at montere dioder i hele loftbeklædningen på deres bil, og de faktisk har fået det til at lyse. Og de er helt uforstående for at en købs interesseret ikke også synes det er mega fedt.
    Den købs interesserede ser på loftbeklædningen, og tænker som man ville sige til sit barn på 4år. "nej hvor fint, har du virkeligt selv pølset det fine askebæger op i ler."
    Men med sine forventninger om at se den fine velholdte bil, som sælger har udbudt til salg, så takker han nej til bilen og søger videre efter en bil der i hans øjne ikke er spoleret af en drengerøv.

    Jeg har ofte overtaget en gammel bil efter en gør-det-selv-meget-federe-mand, der har opgivet sin bil grundet bilen havde elfejl og ikke kunne køre, hvor jeg har brugt en halv dag på at klippe kina alarmer, dioder i hundrede vis, gamle anlæg og hjemme fuskede udstødninger, rævehaler og terninger ud af køretøjet. Og på den måde have fundet alle el fejlene og igen have en bil der fungerede.

    Folk elsker at lave deres egne ting på deres biler og mc. Men langt fra alle har evnerne..


  • #5   2. jun 2018 Det er den typiske fejl på gamle Harleyer, alle som ejer en Harley vil selv lege mekaniker.


    mvh


  • #6   2. jun 2018 Er din Buell levende eller død? Min mor har nemlig problemer med sin XB12R efter at have været på værksted i Vejle.

  • #7   3. jun 2018 Dyret spiller maks nu. smiley Utæt manifold samt spjældhus som var revnet.
    Nu mangler der bare nye gas kabler der kan nå. Nuværende er for korte og der er kun 50 % styr udslag til den ene side.
    Dette grundet åndsvag kabel føring ved styr skifte. Tidligere ejer ville ikke ofre pengene på kabler der lige var 100 mm længere,
    Det er en helt ny cykel nu. Før knaldede den voldsomt i potten og masser af back fire.
    Sikken en forskel - og sikken et stort smil. smiley


  • #8   3. jun 2018 #6. kontakt Spare-parts i Hedehusene. Sten er sindsyg dygtig til Buell & Harley.
    Hvad er der galt med den. ?


  • #10   4. jun 2018 Det kan jeg desværre ikke svare offentligt på. Har fået mundkurv på!

Kommentér på:
Død Buell XB12S

Annonce