{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
868 visninger | Oprettet:

Jannek D
Jannek D
Tilmeldt:
4. jun 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Godkendelsesnummer mangler fra udstødning og kan ikke synes! {{forumTopicSubject}}

Hej MotorcykelGalleri, jeg er efterhånden ret desperat.

Jeg har købt en MC af en forhandler for 2 år siden som jeg nu har solgt privat. Der sidder en Ixil udstødning på hvor vi fik dokumentationen med på at den var godkendt til den MC osv. Altså en lovlig udstødning.

MEN! Nu kan jeg ikke få den synet med den udstødning selvom den er lovligt og vi har godkendelsesnummeret fordi nummeret ikke er laser indgraveret eller står på en metalplade der sidder på udstødningen! Kan det virkelig passe? Og hvad gør jeg i så fald???? Går ud fra ham der satte udstødningen på originalt syntes skiltet var grimt og smed det væk. Det er i hvert fald ikke muligt at få fat i.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godkendelsesnummer mangler fra udstødning og kan ikke synes!
  • #1   4. jun 2018 Finder en anden synshal hvis den ikke larmer.

  • Jannek D
    Jannek D Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   4. jun 2018 Så man kan ikke få det fikset eller hvad? Så den bliver aldrig lovlig på den? Så skal jeg jo betale for syn hver gang jeg vil prøve og se om den går.

  • #3   4. jun 2018 Principielt ikke, men det ikke alle der går så meget op i det hvis fe ikke larmer overdrevet.

    Evt kør forbi en anden synshal og vis dem papiret inden, og spørg om de vil godtage det.


  • Jannek D
    Jannek D Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   4. jun 2018 Når dæmperen er i larmer den ikke mere end original udstødning. Syns manden tjekkede, vi kom med papirer og han nægtede at godkende den fordi nummeret skulle stå på udstødningen og ikke bare papiret. Det kan godt ske der er andre der vil syne den som den er men som sagt gider jeg ikke betale 300-400 kr igen for at få et nej. Og desuden bliver det jo så et problem for den nye ejer også. Jeg prøver at skrive til Ixil og de vil sende et nyt skilt til mig. Eller kan man vel eventuelt få lavet et i Danmark.

  • #5   4. jun 2018 Du skal ikke være bange for at blive stoppet hvis det er hvad der nager dig. Det går man ikke op i, i Danmark medmindre den er overdrevet larmende.

    Har kørt mc i snart 4 år, altid med ikke godkendte Potter, min tidligere larmede som bare fanden. Aldrig blevet stoppet.

    Det først nu jeg har min Suzuki den er lovlig, og så ikke da dB killeren ikke er monteret


  • Jannek D
    Jannek D Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   4. jun 2018 Nej som sagt jeg prøver at få den synet og det kan den ikke blive...

  • #7   4. jun 2018 Jeg har aldrig oplevet en synsmand gå op i udstødningen. Så fin en anden synsmand.

  • #8   5. jun 2018 Og nu er cyklen fra 2004 eller nyere går jeg ud fra? Ellers er det nr nemlig skide ligemeget smiley

  • #9   6. jun 2018 Find et andet sted, evt ring rundt og hør de forskellige om de ser borte fra det.

  • #10   6. jun 2018 Enig.
    Find et andet sted at få den synet.

    Jeg kører selv med ulovlige udstødninger, dvs ikke typegodkendte, er de under DB grænsen, så skider de fleste på navnet på dem.


    Mvh


  • #11   6. jun 2018 #10: Det er kun hvis cyklen er nyere end 2004 (vidst nok) at udstødningen(erne) skal være godkendte, f´ør det handler det kun om lydniveauet.

Kommentér på:
Godkendelsesnummer mangler fra udstødning og kan ikke synes!

Annonce