{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
539 visninger | Oprettet:

Torben R
Torben R
Følger: 3 Emner: 1 Svar: 10

Alm. læderbuks VS tekstil uden foer {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer her til morgen at tage mine almindelige læderbukser af god kraftig kvalitet på, i stedet for mine førstkøbte tekstilbukser som jeg syntes er meget varme i disse dage, men er usikker på om valget vil være klogt.
Læderbukserne sidder godt, har en rigtig benlængde og er af en god tyk kvalitet, men er uden knæ- og hoftebeskytter da det er et par almindelige læderbukser som jeg har liggende i skuffen.
Tekstilbukserne (Outtrex) er købt i standardstørrelse hvor benlængden er lige kort nok da jeg er høj og slank. Buksen sidder løst om livet og ben og buksebenene kryber op til støvlekanten (halvt oppe på skinnebenet) når jeg sidder på MC'en. Jeg har udtaget termoforet men skumindlæg ved hofte og knæ er stadig i buksen.
Jeg køre by- og landevejskørsel og holder hastigheden :-).
Jeg har bestilt et par andre tekstilbukser der er 10-15 cm længere, men overvejer her i venteperioden om jeg skal tage mine læderbukser på i stedet.
Hvad ville I vælge, et par almindelige læderbukser i god kraftig kvalitet der sidder godt men uden skumindlæg ved knæ og hofte
eller et par tekstilbukser der er lidt løstsiddende da buksen er for stor i brede og lidt for kort i længde men med skumindlæg ved knæ og hofte?
De bedste hilsner herfra
Torben

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alm. læderbuks VS tekstil uden foer
  • #1   5. jun 2018 Jeg ville vælge textil bukserne, for jeg bryder mig ikke om stramtsiddende bukser smiley

Men nu er du jo ikke mig, så var jeg dig ville jeg vælge læderbukserne, eller rettere det ville du smiley

• #2   5. jun 2018 Jeg ville tage dem som er mest behagelige. Beskyttelsen er nok næsten den samme i dem begge. Ingen af dem er særlig gode, men trods alt bedre en shorts.

• #3   5. jun 2018 Hej Torben.
    Ja, det må være smag og behag. Personliget er jeg ikke lige til læderbukser. Jeg købte her i foråret et par Trilobite Jeans med Kevlar. Og det skumindlæg der er i dem, sidder behageligt. De er herrer nice at kører i. Også sidst på aften hvor der nok er lidt køligt.
    http://www.motohaus.dk/shop/723-trilobite-kevlarjeans/14431-trilobite-parado-sort-til-herrer/
    Mvh. Torben L

• #4   6. jun 2018 Har altid foretrukket kevlarjeans pga. komforten, men i disse tider er mine nye Icon Hypersport læderbukser faktisk mere behagelige at køre med fordi de er virkelig godt ventileret, også selvom jeg har lange thermounderbukser på indenunder.

• Torben R
    Torben R Tilmeldt:
    jul 2017

Følger: 3 Emner: 1 Svar: 10
    #5   6. jun 2018 Tak for svarene.
    Jeg kan godt se at emnet deler vandene om man er til det ene eller det andet. Det jeg var/(er) mest i tvivl om, er om en læderbuks uden indlæg i eller udenpå ved hofter og knæ, er lige så sikker som en tekstilbuks med skumindlæg. De fleste siger at tekstilbukser i dag er lige så sikre som læderbukser, men her sammenlignes vel MC-tekstilbuks med MC-læderbuks. Mine læderbukser er en almindelig god kraftig buks til hverdagsbrug og ikke en MC-læderbuks og så var det jeg blev i tvivl. Min læderbuks sidder behageligt som en almindelig buks og sidder derfor ikke stramt til benet, men heller ikke løs og slasket.
    Mine nuværende tekstilbukser er for korte og skal skiftes. Her kigger jeg på en anden tekstilbuks af et bedre mærke og selvfølgelig med længere ben. Jeg har også kigget på et par kevlarjeans, men tænkte at min læderbuks er lige så god - måske tager jeg fejl?
    Derved kunne jeg benytte mig af en alm. læderbuks og en tekstilbuks alt efter vejr og behag. Men hvis læderbuksen ikke er sikker nok så duer det jo ikke.

• #6   6. jun 2018 Prøv at læse op på omkring denim mc bukser fra Bull-it. Det er cravtec og kevler (de siger selv at det er 4x stærkedere end kevlar) og så forgår kevlar med tiden pga sved og vand

• #7   6. jun 2018 Et par løstsiddende tekstilbukser med skumindlæg giver ikke meget beskyttelse. Vælter du, så glider skummet nok væk fra der hvor det var beregnet til at beskytte. Samtidig er der minimal beskyttelse i noget skum.
    Alm. læderbukser er nok også tvivlsomme, for hvor meget slidstyrke er der i dem?
    Rigtige mc-læderbukser eller godt siddende tekstil med hårde skaller er at foretrække.

Kommentér på:
Alm. læderbuks VS tekstil uden foer

Annonce