904 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Olie til R6 Olie til R6

Hey.

Min olielampe er begyndt at lyse lidt engang imellem, så skal self ha nyt olie på.

Men er det nøvendigt at tappe resten ud og fylde nyt på? Eller kan jeg bare hælde lidt i så der er den rigtige mængde igen? Jeg aner ik hvilken olie der er på nu.

Mvh. Kristoffer Geisler

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olie til R6
  • #1   12. maj 2007 Altså om der sker noget ved at blande 2 forskellige olier sålænge de begge er fyldsyntetisk?

• #2   12. maj 2007 har du tjekket oliestanden ? nu ved jeg ikke om der er et glas på den du har til at se oliestand, men det er der på mange yamahaér tænkte bare at en forholdsvis ny maskine som din burde ikke bruge ret meget olie... ved du hvor langt du har kørt på den olie der er på ?
    Umiddelbart skulle der ikke ske noget ved at blande og om ikke andet er det bedre end at kører tør for olie !!!
    en god idé er at få en liter ekstra med når den har fået skiftet olie så har du til efterfyldning..

• #3   12. maj 2007 En R6 har desværre en dejlig oliepind (Eller det har min).

Så... Men jeg ville tappe det hele af, skifte olie + filter, og så være glad og vide jeg havde gjort noget godt for min motor!

Især når du ikke aner hva slags olie der er på lige nu.. smiley

Jeg kører selv på Motul 300v 15W50 fuldsyntetisk. Synes egentlig den er meget god, men det er vel en smagssag.

• #4   12. maj 2007 Lasse: Okay, det tror jeg jeg vil gøre. Har du et bud på hvor man kan støve sådan et filter op lørdag kl 14:30? tjekkede Thansens hjemmeside smiley men de har kun til R7? :S

Forresten, der står på motordekslet 2500cm3 er det mængden af olie der skal i? Har ik lige min instruktionsbog på mig. smiley

Mvh. Kristoffer Geisler

• #5   12. maj 2007 Du lyder ikke som en der passer sin cykel som andre så sys du skal tappe olien af (der er alligevel en masse modstand i) også se hvor lang tid den kan kører uden... Kører sikkert skide godt så... NOT!

• #6   12. maj 2007 15W50??? T-hansen??? Den motor der sidder på en R6 er noget af det mest hårdtpumpede 599 cmm der findes (sammen med alle de andre R modeller fra andre mærker) Så der skal du bruge original stumper (helst) og den bedste racerolie du kan opdrive (bare et råd) :o)

• #7   13. maj 2007 Anders.. Motul olien er måske lidt tyk, men den kører sku godt på den. Ingen problemer, dog lang tid om at blive varm.

Den er dog fuckerdyr.. smiley Men - det må jeg tage med!

Kommentér på:
Olie til R6

Annonce