{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
472 visninger | Oprettet:

Oliebeholder OG motorolie påfyldning {{forumTopicSubject}}

Godaften, er der nogen der kan svare mig på hvorfor der både er en oliebeholder lige under tanken OG, at man skal påfylde olie til motoren på min 2 takts motorcykel? Hvad er idéen med, at der kommer frisk olie med ind fra en beholder? Det har jeg sgu ikke set før smiley

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Oliebeholder OG motorolie påfyldning
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   14. jun 2018 Beholderen er med al sandsynlighed fordi den selv blander olie i benzinen.

    Olie i motoren er meget normalt, medmindre du havde forestillet dig at gearkassen og koblingen skulle køre uden olie?


  • #2   14. jun 2018 Ja det er ihvertfald vigtig du husker begge dele på en 2 takter nu du har sådan en smiley

  • #3   14. jun 2018 Hovhov Sajmon, antyder du, at jeg er dum nok til, at tro sådan noget pjat? smiley Det var nu mest et spørgsmål omkring, at den selv blander olie i benzinen.. Hvad bruger den det ekstra olie til? Og er det dét der hedder Injection Oil som skal i beholderen?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #4   14. jun 2018 Ingen af os aner hvilken knallert der er tale om... Hvis vi vidste det, ville mange af de her spørgsmål stort set besvare sig selv, i og med du selvfølgelig kunne google det før du spurgte her... smiley

    Hvilken ekstra olie?


  • #5   14. jun 2018 #4 Mon ikke det er den uden kompression, gad vide hvorfor den opgav ånden, måske noget olierelateret? smiley

  • #6   14. jun 2018 Sajmon
    Tror ikke rigtigt, at det hjælper at fortælle hvilken knallert det handler om for den er ikke så udbredt i Danmark. Meen det er den samme som jeg spurgte til tidligere på dagen i en anden tråd ^^ Det er en Kawasaki Ar125, og det er den ekstra olie der kommer ud af beholderen lige under tanken


  • #7   14. jun 2018 Hvis nu man liiige gad bruge bare ET minut, på at Google, såååå
    https://www.dba.dk/kawasaki-ar-125-aarg-1983/id-1038976308/


  • #8   15. jun 2018 den olietank du har ved benzintanken er til 2-taktsolie , den sørger selv for at pumpe den ind hvor det skal bruges (krumtapslejer plejlstangsleje cylinder og stempel) , det olie du har i motoren er til smøring af gearkasse og tilhørende lejer
    olie tanken tømmes jo mere du kører , så hold øje og fyld op , det du har i gearkassen er en fast mængde der skal skiftes med et fast interval , xxxx antal km eller en gang om året


  • #9   15. jun 2018 Tom, hvis du vidste hvor mange minutter jeg har brugt på, at søge på Google om diverse ting så ville du blive overrasket smiley Men det kunne da godt være, at jeg skulle anskaffe mig en servicebog, den annonce du linker er dog inaktiv..

    Mange tak for svaret Dingle, er det så bare almindelig 2 T olie der skal i beholderen? Man kan få noget der hedder Injection Oil, men det er måske ligegyldigt?
    -Kim


  • #10   15. jun 2018 Prøv at give ham her et ring, hvis der findes noget over den har han det 99.99% smiley
    http://www.birgersbilligebilboeger.dk/


  • #11   15. jun 2018 det er "almindelig" 2-taktsolie der skal i tanken , dog skal den være beregnet til pumpesmøring/injection da de er noget tyndere end olier der kun er beregnet til mix

    castrol power 1 racing 2t eller motul 710 er et par gode bud på hvad der kan hældes på , der findes mange flere både dyrere og billigere men det var dem jeg lige kunne komme på (bruger dem selv)


Kommentér på:
Oliebeholder OG motorolie påfyldning

Annonce