{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.214 visninger | Oprettet:

b f
b f
Tilmeldt:
2. apr 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1

Erfaringer Bandit 600 {{forumTopicSubject}}

Halløj Bandit-folk!
Så er beslutningen truffet, jeg skal have bike igen. Mit budget er ca. 40.000, og da jeg er studerende er det vigtigt, at driftsomkostningerne er rimlige.

Jeg har haft følgende bikes i mine overvejelser: Honda cb500. Kawa er-5, suzuki gs 500 e, Kawa gpz 500 s, Honda cx 500, Suzuki katana 600, Honda ntv 650, osv osv.
Men pt. er Bandit min klare farvorit, den er relativt ny (´96-´99 jf. budget), pænt design, kraftigere motor end de andre, og kan forsikres billigt hos IF.

Jeg vil meget gerne høre om jeres erfaringer med Bandit 600 (´96-´99), alt hvad i ved!

Hvilke ændringer er der sket mellem årgangene, har hørt at nogle årgange har skrue-ventiler og andre kører med shims?....hvad er forskellen? (udover det rent tekniske)
Har den nogle særlige svagheder, har hørt noget om at affjederingen skulle være blød?
Hvor ofte skal ventiler stilles, olie skiftes osv?
Hvor langt kan motoren typisk kører, hvis vedligeholdt efter foreskrifterne?
Har motoren særlige svagheder?
Alle informationer om Bandit vil blive modtaget med kyshånd.

På forhånd tak
Frostholm





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer Bandit 600
  • #1   13. maj 2007 hej

    Startede selv på en bandit 600... det er en fin cykel som kører ganske fornuftigt. Let at gå til...

    Det er rigtig at affjedringen er ret blød.

    Der var ellers slet ingen problemer med min cykel... den kørte fuldstændig som den skulle. Den havde 56k km på klokken da den blev solgt. Jeg har også set et par stykker med 80k km som kørte uden problemer...

    Pas dog på at få kikket den godt efter inden du køber smiley

    /Anna


  • #2   13. maj 2007 Hej

    Jeg har selv en bandit fra '96. Jeg er rigtig glad for den, men jeg påtænker at skifte den ud indenfor de næste par år.

    Banditten er rigtig alsidig og er både fin til små hurtige ture og længere ture uden det store ubehag. Affjedringen er dog generelt rimeligt blød, så jeg har selv skiftet til en Wilbers...mærkbart anderledes, men min tidligere dæmper var også rimeligt slidt.

    Mht. motoren er den ikke helt vibrationsfri, men det er heller ikke ligefrem et irritationsmoment...

    Alt i alt en rigtig fin MC til pengene (selv om jeg ikke er helt sikker på, at det bliver nemt at finde en fin bandit til 40.000) og efter min mening klart bedre end fx ER-5 og GS500


  • #3   13. maj 2007 ikke noget med med 500 ccm men helt sikkert en bandit 600 det kommer du ikke til at fortryde .... smiley

  • #4   14. maj 2007 Hej

    Jeg var også meget glad for min 600 - eneste ankepunkt at nævne udover affjedringen er dog lakeringen - onde tunger siger at Suzuki ikke lakerer stellet, men "farver det" smiley -jeg synes ikke lakeringen var så... hmm... slidstærk, som forventet, så husk at kigge godt efter rust på stellet og især ved svejsningerne.

    Kronrørs- samt bagsvingerlejer skulle efter sigende også mangle generel smøring fra fabrikken.

    Til gengæld finder du en masse køreglæde!

    Held og lykke med din kommende cykel uanset om der står Bandit eller ej på den.


  • #5   14. maj 2007 også meget glad for min..

    Den kan jeg godt sige god for... smiley


  • #6   14. maj 2007 havde ingen problemer med min bandit 600, købte den med 29k på klokken og solgte den med omkring 36k.
    Havde ingen problemer med den undervejs. Blød i affjedringen kan nemt løses med en anden dæmper, selvom det absolut ikke er et must for at få en velkørende cykel.


Kommentér på:
Erfaringer Bandit 600

Annonce