1.042 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Hvem fa'en køber en... Hvem fa'en køber en...

Hej,

Jeg ser rimelig tit folk som kører rundt på en MC scooter. Altså en scooter ligesom knallert 45, men bygget med en 125 eller 250 cc motor og derfor indregistreret som MC.

Hvorfor er der nogen som køber sådan en? De er jo forholdsvis dyre. De har (ofte) dårlige køreegenskaber pga de små hjul. De bliver ofte regnet for en knallert 45 i trafikken. Der er jo heller ikke meget prestige i at køre sådan en.

Så hvorfor?

Det er altså ikke fordi jeg skal svine MC scooterne til, men jeg kan se fordelene med alle andre typer MC'er. Enten er de flotte, hurtige, billige, gode køreegenskaber, eller et eller andet som gør dem attraktive.

Please enlighten me smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvem fa'en køber en...
  • #1   15. maj 2007 Du har tydeligvis aldrig sat dig op på sådan en i regnvejr!

De større kører glimrende, de er lette at håndtere, de har reelle bagagerum, Du kan køre på dem i de pæne sko og bukser. De giver ret godt læ for vejer og vind, og det er bare de mest indlysende fordele.

MC scooteren er meget mere et transportmiddel end en rigtig MC, der oftest har karakter af legetøj.

• #2   15. maj 2007 Der kan stå en kasse øl på "fodhvileren"...

• #3   15. maj 2007 Knud, du har helt ret. Jeg har aldrig prøvet en smiley

Men hvis man vil have noget praktisk hvorfor så købe en MC scooter til 40000,- ,et MC kørekort til 10000, og tøj+hjelm til 5000-10000? Man kan jo få masser af bil for de penge, og den er til hver en tid mere praktisk.

• #4   15. maj 2007 Du kommer nemmere omkring + nemmere at parkere...

• #5   15. maj 2007 Med en boks bag på + bagagerummet under sædet + trinbræt er der plads til indkøbene for en hel lille familie, og så er den nem at komme rundt på i byen + at parkering ikke er noget problem. Herudover er de billige i forsikring og benzin...

Så det er bare fordi de er super praktiske i forhold til en MC smiley

• #6   15. maj 2007 I tæt bykørsel er de mindre hjul en fordel...
    Scooteren bliver vel valgt fodi den er et praktisk køretøj. Man sidder godt i læ, og kan suse fra et møde i byen til et andet, uden at krølle jakkesættet i en læderdragt. Og pakering er altid til at finde. Det er bare at sætte sig op, dreje nøglen, trykke på knappen og give gas. Så er man kørende.
    Du skal ikke gå særlig mange meter i en sydeuropæisk storby, for at finde ud af, at scooteren er det hurtigste køretøj i byen. En 1000ccm racer kan ikke følge med.

Fordelen ved Scooteren med en 125+ ccm motor, frem for en knallert 45, er at man også kan buge den på lidt længere afstande, til og fra forstaden.

Ja man kan for de samme penge få en bil, men den sviner mere, koster mere i daglig drift og er sværre at finde parkering til.
    Scooteren regerer i storbyen. Der kommer ingen anden MC op på siden af den.

Og så er de et ganske underholdende stykke legetøj :o)

/
    Jesper

• #7   15. maj 2007 Og ja, som jesper siger, så styrer de faktisk også ret sjovt (læs MEGET hurtigt)

• #8   15. maj 2007 jeg har en piaggio skipper 150, som bruger den til at køre på arbejde på, og den er samtide sjov og køre på kan komme ind over alt du kan pakere hvor du vil..
    den køre minimum 20km/l også hvis du har håntaget i bund det meste af tiden..
    den har rat gode køæreenskaber den må hværtfald ikke samlignes med en 30 eller 45 knallert..
    den er faktisk også rat hurtig 15hk til 100 kg lyder måske ikke af så maget men i byen er den hurtig fra 0-80 kan den uden problemer tage en audi a3 1.8 (125 hk.)
    og så er den ikke minst bilig hvis du køber brugt så fås de til små 8k

• #9   15. maj 2007 Hvsi jeg boede og arbejdede i en større by... ville jeg med garanti også have sådan en fætter til den daglige transport. Den er mega sjov at kører på og følger fint med i bytrafik men på landevejen syntes ikke det var helt så morsomt... men det gik og jeg havde i hvert tilfælde en fed oplevelse på den jeg lånte da min dejlige mc var til service sidste gang. Jeg havde valget offentligt transport eller låne denne scooter/mc på stor nr. plade og der var da ingen tvivl om valget...
    Har man muligheden for at prøve en - så syntes jeg man skal gribe chancen... de kører nu meget godt..

• #10   15. maj 2007 Mht fremkommeligheden i tæt bytrafik:

Kom en gang, ved et uheld til næsten at køre fra en mc betjent ind gennem byen (havde ikke set ham).
    - Han påstod selv, at han havde mere end almindeligt svært ved at følge mig... så det siger jo næsten sig selv, at en scoot trods de få hk er temmelig hurtig i myldretidstrafikken smiley

Er dog begyndt at køre mere fornuftigt siden da...

• #11   15. maj 2007 Mødte en fyr for et stykke tid siden, som havde en Burgman 400. Han sagde det var den bedste MC han nogensinde havde haft. Langture klarede den fint, samt den var et godt transportmiddel i distancen A-B.
    Race på landevejen var ikke længere hans interesse, men han kunne da godt følge med alm mellemklasse maskine på landevejen.
    Han gik bare og sparede op til en 650'er istedet for.

• #12   15. maj 2007 Jep - tag en tur til Rom - så skal du sgu se løjer på de store scootere. Det er helt vildt. Dernede er Honda Hornet dog også på ethvert gadehjørne.

• #13   15. maj 2007 ville hellere eje en super scooter fremfor en kinojser smiley
    kinojseren prøver jo at være noget den ikke er , den kan så ingen af delene
    hverken by eller langtur

• #14   15. maj 2007 der kan side 2 på(i forhold til eu45)........praktisk i byen og til de små ture !!! noget nemmere at have junior med på den i forhold til Firebladen.

Har selv haft en T-Rex

• #15   15. maj 2007 København Ø ved Nordhavn til Lyngby C på 12 minutter... Men så blev jeg mere fornuftig og købte en MC... smiley

• #16   15. maj 2007 - det var dog på en 45+

• #17   15. maj 2007 OK, det at den er mere praktisk i myldretids trafik er da et godt argument.

Men ellers så er 2 hjulere jo slet ikke praktiske, de skal bare være underholdende, efter min mening.

• #18   15. maj 2007 Martin: Hvorfor købte du så den MC du har :o)
    MC'er er altid praktiske når det gælder parkering. Og underholdende er de også altid, hvis bare man har den rette indstilling.

• #19   15. maj 2007 Jesper, Det var den mest underholdende maskine jeg kunne købe for mit budget. Derfor.

• #20   15. maj 2007 Man skal slet ikke gå forkert af de her køretøjer.

I går kørte jeg til et møde i Gøteborg på MC og hejm igen i går aftes. Fra Halmstad til Helsingborg kørte jeg 100 m bag en Burgmann 650. Vi lå begge støt med ca. 130 kmt.

Da vi kom til færgen, talte jeg lifdt med piloten. Han var cjezkisk og han kørte fra Prag sidste fredag, havde vendt nogle god venner i Gøteborg og skulle nu overnatte i Helsingør. Han regnede med at køre hjem i løbet af i dag ig den kommende nat!

--- og Ingen løse tasker!!!!

• #21   15. maj 2007 Men ja, der er mange gode argumenter, noget siger mig bare at sådan en får jeg ALDRIG;) Nok noget til hvad man vil nedelade sig til... Men ændre sig måske når jeg bliver mere voksen;)

• #22   15. maj 2007 Rasmus

Det er da OK - smag kan ikke diskuteres smiley

... jo-måske din (det er bare gaaas!!!)

Kommentér på:
Hvem fa'en køber en...

Annonce