{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.791 visninger | Oprettet:

power commander eller ej ? {{forumTopicSubject}}

Jeg er MEGET tæt på at købe en Kawasaki z 900 og jeg vil gerne have fuld akrapovic system på, forhandleren siger at det ikke er nødvendigt at lave noget om hverken med power commander eller andet..

Jeg er total noob når det kommer til emnet men jeg kan se mange steder på nettet at det anbefales (officielt står der på kawasaki´s hjemme side at det ikke er nødvendigt)

Hvis det viser sig at være "bedst" så vil jeg gerne investere i at få det gjort men jeg har INGEN anelse om hvordan eller hvor jeg skal henvende mig smiley ...

Skal dog først lige have købt cyklen, men tænker jo den skal have det bedste af det bedste smiley

Tak siger nybegynderen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  power commander eller ej ?
  • #1   20. jun 2018 Se nu hvordan cyklen køre først.
    Du smider også fabriks garantien væk ved at smide en på, ihvertfald på Suzuki ifølge manualen.


  • Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 20 Følgere: 18 Svar: 2
    #2   20. jun 2018 Nu ved jeg ikke hvor du er fra. Men du får helt sikkert den bedste motorcykel ved at få den kørt ind. Derfor skal du en tur forbi Fv motor. Giv ham et kald. Det alle penegen værd https://www.fvmotor.dk

  • #3   20. jun 2018 #1 Derfor afmontere man powercommanderen hvis der skal rep'es noget på garantien :P, og mon ikke det er en brugt cykel han kigger på, som er over garantien for mange år siden.

  • #4   20. jun 2018 # jeg er fra Vejle så Jylland smiley og nej det er en sprit ny cykel smiley

  • #5   20. jun 2018 Istedet for en PC kunne du overveje en Dobeck EJK, sådan en har jeg på min cykel, det fungerer ret godt.

  • Morten  H
    Morten H Tilmeldt:
    nov 2017

    MC-er: 1 Svar: 1
    #6   20. jun 2018 Du skriver du vil have det bedste af det bedste, så har du selv svaret på dit spørgsmål.

    Monter Powercommander eller flash i ecu, Få den kørt ind et ordentligt sted og så er du godt kørene.


  • #7   20. jun 2018 #6 okay er der et sted i jylland hvor man både kan købe og få monteret sådan en powercommander og få den kørt ind ? .. som sagt er meget ny så har ingen forstand på alt det smiley

  • #8   20. jun 2018 Som det allerede er nævnt FV Motor lige udenfor Århus.

  • #9   20. jun 2018 Hejsa. Få da nu kørt dig er par 1000km på den fine cykel. Den har jo 126 som har fået kanon anmeldelser. Er sikker på den køre som en drøm og har super overskud. Både i acceleration og på toppen. Har selv en Z750 og er fuldt ud tilfreds med hvad den byder på. Så klap hesten med en powercomander. Er jo slet ikke nødvendigt

  • #10   21. jun 2018 #9 hvad ved jeg? ikke så meget nemlig smiley jeg har læst en del om emnet men det er jo ikke det sammen som at have erfaring med det, skal snakke med forhandleren i dag ang. endelig handel af cyklen smiley

  • #11   21. jun 2018 Hvad er det du egentlig mener med at du vil have det bedste af det bedste? Er det ikke godt nok med en mc der yder 126 hk og kører skide godt i forvejen?

  • #12   21. jun 2018 #11 bestemt jo men har også læst at når man udskifter hele udstødnings systemet mener nogle den skal tunes igen i forhold til luft/benzin .. men forhandleren siger der ikke skal gøres noget ... stoler på ham men skader jo ikke at høre i et forum h or folk har mere erfaring med emnet end jeg selv har

  • #13   21. jun 2018 Ja ok så er jeg med.. Men hvorfor skifte hele udstødning systemet? Er det pga den skal erstatte den grimme std udstødning og lyde bedre så er en akrapovic slip on jo nemmere og billigere.

  • Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #14   21. jun 2018 Kan se på kawazakis hjemmeside at de har et samarbejde med akrapovich og du kan bestille den med det leveret. Jeg ville ikke være bekymret på nogen måde. Ja næsten enhver cykel kører “bedre” med en individuel indkørsel med pc5 eller ecu tilpasning. Især de nye cykler der er underlagt euro4 krav hvilket ofte medfører at de kører meget magert især i mellemområdet for at overholde emissionskrav. Så man kan sige at en powercommander sætter motoren fri. Når det så er sagt så koster det dig nok omkring 6-7k for en pc og en rulning og det er altså også en del penge.
    Jeg har fået det gjort på min MC da jeg skiftede til en SC project potte og det jeg primært har fået ud af det er en meget behageligt kørt maskine der ikke surger især i de lavere omdrejninger og har en virkelig behagelig gasrespons. Jeg fik omkring 5 HK i det meste af registret men det er sekundært. Jeg fik også en motor der kører mindre varm og faktisk har bedre forbrug.
    Jeg vil kun gøre det på en cykel jeg er sikker på jeg vil køre i mange år og jeg ville ikke skynde mig ud og gøre det på n spritny z900.


  • #15   21. jun 2018 #14 tak for dit svar, det gjorde mig lidt klogere (måske) .. så det er noget man kan vælge til eller fra? det skader ikke cyklen/motoren ikke at gøre det? .. sådan som jeg forstår det så fin indstiller sådan en powercommander cyklen? men 6-7 tusinde er også en slat hehe

  • #16   21. jun 2018 Vil nu sige at, hvis Du er så ny på mc, tror jeg Ikke at du mærke Den ikke er på. Så bare gi gas. smiley

  • #17   21. jun 2018 Nå, hvordan gik det idag? Har du skrevet under på en slutseddel på din ny Kawa?

  • #18   21. jun 2018 #17 jeg forhandler pt med forhandleren, vi snakker priser frem og tilbage smiley .. snakker med ham igen imorgen ..

  • #19   21. jun 2018 Spændende. smiley

  • #20   22. jun 2018 Som Jan H i nr. #2 skriver, så ring til fvmortor og få et kvalificeret svar. Det er meget dumt at bruge så mange penge på en ny cykel, og så brænde nogle ventiler af, fordi nogle tror eller mener bla bla bla. Du vil tydeligt kunne mærke en indkøring. Power commander bruger man kun som sidste løsning, når ecu'en ikke kan flashes, hvilket din godt kan, det er både billigere og bedre, da man kan så meget mere end at justere a/f ratio.

Kommentér på:
power commander eller ej ?

Annonce