{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.294 visninger | Oprettet:

Nye EU regler om Told på Harley Davidson motorcykler {{forumTopicSubject}}

Jeg hørte dette i radioen i dag. Man indfører told på amerikanske varer som gengældelse for USAs told på europæiske varer.

Det vil bl.a. sige Levis og Harley Davidson.

https://jyllands-posten.dk/international/ECE10702615/eu-straffer-usa-med-told-paa-levis-og-harley-fra-fredag/

Så de penge man sparede i afgiften pga ændringen sidste år forsvinder nu tænker jeg.
Har jeg som køber af en Harley i år sikret mig en rigtig god handel lige pludselig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye EU regler om Told på Harley Davidson motorcykler
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   20. jun 2018 Har man nogensinde det når det er en HD man har købt? smiley

  • #2   20. jun 2018 Måske det ikke går så galt alligevel. Merkel begynder at græde hvis hun ikke længere kan sælge sine Audier i USA. Derfor ender det nok med at EU gir sig.

  • #4   20. jun 2018 HD, har ellers holdt prisen godt. Så hvis de stiger i pris, må de brugte nok også gøre det.

  • #5   21. jun 2018 "#3
    i går kl. 22:57
    Man har aldrig sikret sig en god handel, når man køber amerikanske produkter og slet ikke, hvis produktet har en motor.
    De har aldrig været i stand til at bygge en motor, der gør andet end at lyde godt - V8 f. eks.
    men prøv, at stille en mønt på højkant på en amerikansk motor.
    Det kan man på mange europæiske og japanske motorer og mønten vælter ikke når motoren kører i tomgang. "

    Jeg er i hovedtræk enig med dig, men har lige været i US, hvor jeg kørte rundt i en spritny Ford F250 V8 i en uges tid. Jeg har aldrig oplevet så rolig/tyst en motor; hver dag drejede jeg tændingsnøglen adskillige gang ved stop, idet jeg troede motoren var stoppet (og NEJ - start/stop-automatikken VAR slået fra). Kun ved at se på omdrejningstælleren var det muligt at konstaterer at motoren stadig gik. Så noget er der sket med deres motorer (muligvis med hjælp fra europæiske/japanske ingeniører?)...


  • #6   21. jun 2018 Kære navnebror MortenS: Min bedstemor var storkdøv i flere år, inden hun selv indså det....Jeg siger ikke at du er døv, men det kan være en anden mulighed....

  • #7   21. jun 2018 Kranens uafbrudte snak ved siden af mig, kunne selvfølig også have haft en betydning... smiley
    Og ja, man hører dårligere med alderen (læs: hørelsen bliver mere selektiv).


  • #8   21. jun 2018 Jo,tak. Det er et velkendt fænomen. Men måske har du bare ret mht motorens lyd og vibrationsniveau.

  • #9   21. jun 2018 har du købt en ny HD i foråret ja så er det ikke helt så galt.

  • #11   23. jun 2018 Man indfører jo kun told på Amerikanske varer.
    Så man kan jo bare købe nogle af de Harley modeller der bliver fremstillet i Indien.
    De bliver jo hverken ramt af told på stålet de bliver lavet af eller told på indførslen i EU.
    For det er jo et Indisk produkt:

    "In 2011, Harley-Davidson India began the assembly of its Sportster line followed by the assembly of the Dyna line in 2012 and Softail line in 2013. In 2014, Harley-Davidson began manufacturing the Street 750 and 500 motorcycles in India - at Bawal, Haryana India, its only manufacturing facility outside of the US.[7] The Street platform is jointly manufactured at Harley-Davidson’s US and India plants. The Street 750 is also exported to Europe and Asia markets from India."

    https://en.wikipedia.org/wiki/Harley-Davidson_India

    Det undrer mig noget at det slet ikke har været nævnt i pressen.
    F.eks. har Toyota jo fabrikker i USA, og Honda laver GoldWing i USA.
    Men at Harley er Indisk er en hemmelighed.


  • #12   24. jun 2018 Som jeg har forstået det, så er det kun Street og Street Rod 750 der kommer fra Indien. Resten kommer fra US.


  • #13   25. jun 2018 Citat:
    "Harley-Davidson India began the assembly of its Sportster line followed by the assembly of the Dyna line in 2012 and Softail line in 2013. In 2014"


  • #14   28. jun 2018 Samlet ikke fremstillet.

  • #15   29. jun 2018 jeg har hørt de skal bruge de gamle nimbus lokaler. LOL.

Kommentér på:
Nye EU regler om Told på Harley Davidson motorcykler

Annonce