1.482 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 53 Svar

Nikolaj K
Nikolaj K
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 27

Anbefal racer til nybegynder Anbefal racer til nybegynder

Hejsa. Jeg er 23 år og bor midt i Kbh. Har en fed bil, men er blevet vild med motorcykler, og begynder på kortet på mandag. Jeg ved ikke så meget om det andet end det "hedder vægt kontra hk" Jeg har brændt mig varm på Ducati - mest 748én og Yamaha R1 & R6. Har hørt folk siger man skal starte med en lille, men jeg har det bare sådan, hvis jeg kører på en lille og vidste der var en med større motor ville jeg ærgre mig.

Hvad kan I anbefale? forsikring er jo nok også dyr. Og de siger jo du får 2 motorcykler for èn Ducati´s pris - og de går meget i stykker. Ducatién kan nok også vente, tror også en R6 ell R1ér kan dreje hoveder og få en sprød lyd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anbefal racer til nybegynder
  • #1   18. maj 2007 meget vidt forskellige maskiner du stiller op mod hinanden der .
    du skal sku da ud at prøve dig frem .
    om den kan dreje hoveder er vel ikke lige så vigtigt som at du kan li` at køre på den eller ???.

• Nikolaj K
    Nikolaj K Tilmeldt:
    maj 2007

#2   18. maj 2007 Ps. Honda CBR og Suzuki GSXR er da også lidt interessante, men de ovenstående er jo lidt pænere =)

• Nikolaj K
    Nikolaj K Tilmeldt:
    maj 2007

#3   18. maj 2007 Selvfølgelig skal jeg kunne li at køre på den. Mente bare den må godt se ud af noget - kan godt li pæne ting =)

• #4   18. maj 2007 Jamen jamen jamen...

Hvis du vil have et godt råd, så drop planerne om en herrevild racer ( som du med garanti ikke kan håndtere!!).
    Kan godt være, at du er en super duper bilist, men det og så at køre på MC er to verdner der ikke kan sammenlignes! Så med mindre du gerne vil slå dig selv til plukfisk og få en 1 værelses med låg så kig hellere efter noget lidt "tammere"
    - bare min mening, selvom jeg godt kan forstå, at du er hooked på R6 og -1'erne... fede cykler bestemt!

Thomas

• #5   18. maj 2007 og ja, du bliver ribbet i forsikring når du ikke er ældre

• #6   18. maj 2007 øhhh ok .
    jamen så snup en mv agusta i hvid . du kan evt nøjes med den billige 750èr .
    den er pæn og drejer helt sikkert hoveder .

• Jesper R
    Jesper R Tilmeldt:
    okt 2004

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 97
    #7   18. maj 2007 prøv en suzuki SV 650 den ser osse fed ud og skulle osse være til at forsikre ved if.

• #8   18. maj 2007 Du kan sikkert ikke kaskoforsikre nogle af de modeller.
    Min er til salg, hvis det er, jeg startede selv på den for 2 år siden, og der er masser af power i den.

• #9   18. maj 2007 udersøg forsikringen når du ikke er ældre.
    Du bliver desværre nok skuffet !

• #10   18. maj 2007 ja, køb en lidt billigere, og nøjs med ansvar.
    Det koster fra 1500-2500 ca. om året

• Nikolaj K
    Nikolaj K Tilmeldt:
    maj 2007

#11   18. maj 2007 ØV! Den MV Agusta F4 savle savle =P men er desværre "bare kok" så pengepungen stiger nok af... Skal det være en GSXR 400cc så? Sad engang bag på en - og NØJ hvor var den hurtig - fik et sus af det.

• #12   18. maj 2007 Den er da for lille, du skal da have en FZR600R ;o)

• #13   18. maj 2007 1098

• #14   18. maj 2007 det bedste du kunne var at smide oplysninger om dig selv og et evt maks på prisen .
    så er det meget nemmere at hjælpe dig .
    husk nu at ligge af til udstyr også . regn med 8000kr så er du rimeligt dækket ind .

• #15   18. maj 2007 Jeg er helt enig med Martin p

1098!!!!!!

Husk at banken lever af og låne penge ud og du kan da få sådan en sprød lille sag for under 400 af de lange

• Nikolaj K
    Nikolaj K Tilmeldt:
    maj 2007

#16   18. maj 2007 I er jo gale... så kunne jeg lige så godt købe en Ferrari og pool i Klampenborg.

Tror Maks er på omkring 100k men må gerne være billigere - og selvfølgelig brugt.

Den skal bare være sjov, flot og af god kvalitet så sådan en mekanik idiot som mig ikke behøver til mekaniker konstant.

• #17   18. maj 2007 jeg ville gå efter en sv 650s .
    fed lyd og lækkert bundtræk.

• #18   18. maj 2007 Super Black Bird.

Men som de andre siger, tag lige et år eller fire, på en lidt mere tam cykle først.

En relativ billig cykle, der er god at lære det på, og nem at håndtere, men stadigt kan komme hjemme fra er en ældre CBR600.
    der er ca. 100HK på motoren så massere af sjov der,
    Men der er ikke det vilde moment som er det der i høj grad smider nybegyndere af.
    På en ældre 600 der kommer det på en mere forudsigelig måde.

• #19   18. maj 2007 hey nicolaj..
    køb min !!! den bliver du ikke træt af lige med det samme!!!

• Nikolaj K
    Nikolaj K Tilmeldt:
    maj 2007

#20   18. maj 2007 Hej Rasmus. Har lige siddet og kigget på din faktisk. Men som de andre siger skal jeg måske ike have en der smider mig af, har meget benzin i blodet og det sitrer i musklerne når jeg ser ell hører en hurtig cykel, så skal nok være lidt forsigtig. Jeg er kun 172 høj og vejer 63 kg.

Vil lige se den der SVér der omtales.

• Nikolaj K
    Nikolaj K Tilmeldt:
    maj 2007

#21   18. maj 2007 Hvad er forskellen på en SV og en GSXR - er de ikke begge racere? Må indrømme SVéren ser lidt tam ud da den er så smal bagi... ell?

• #22   18. maj 2007 en stor forskel er at sv har en v2 motor hvorimod en gsx-r har en række 4 .
    og en sv er ikke tam smiley .
    den kan sagtens få dig til at ønske at du aldrig havde købt mc hvis du ønsker det smiley .

• #23   18. maj 2007 som de siger: Start på en mindre cykel og arbejd dig op...

... og husk at selvom du køber den største og vildeste cykel du kan få for penge, så er der altid en der har voldtunet sin cykel så den kan køre fra dig... Der er altid en med en hurtigere cykel, sådan er det bare... og lær at sige 'so what' til det smiley

• Nikolaj K
    Nikolaj K Tilmeldt:
    maj 2007

#24   18. maj 2007 Haha ok =) Må da indrømme jeg er vild med Ducatis lyd. Netop fordi den har V2 motor, så det kunne da være den SVér var en god idé. Der er bare ikke så meget racer over den som en ninja ell Gsxr - altså i udseendet

• Nikolaj K
    Nikolaj K Tilmeldt:
    maj 2007

#25   18. maj 2007 Godt sagt "Anna" - det vil jeg lige printe ind i hovedet =)

• #26   18. maj 2007 nu har en ducati så i de fleste tilfælde også tørkobling hvilket en sv ikke har og derfor lyder de ikke ens . men en v2 brøler mere end en række 4 der hviner .
    nææ måske ikke så meget racer over den som en gsx-r . men det siger forsikringen også smiley . altså = billig i forsikring og stadig en fed og sjov mc .

• #27   18. maj 2007 Hvis du er vild med ducati lyden, kunne du også overveje en Yamaha, som den jeg har, der får du lyden, men også den holdbare teknik fra en japaner, forävrigt er den sjovere end en SV 650 ;o)))

• Nikolaj K
    Nikolaj K Tilmeldt:
    maj 2007

#28   18. maj 2007 Hvad med en Ducati 748 ell 900 ell 600SS? Får jeg meget mere motorcykel for pengene hvis jeg vælger en af de andre?

• #29   18. maj 2007 jeg troede du ville handle til under 100 k ??.og troede også du ville ha` hoveder til at dreje smiley .
    min fejl !! .

• #30   18. maj 2007 900ccm Ninja smiley

• Nikolaj K
    Nikolaj K Tilmeldt:
    maj 2007

#31   18. maj 2007 Nå ja, men en SS kan du jo få for 80-90k brugt - er en Ducati ikk "motorcyklernes ferrari" altså, er alle de andre ikke "bare en motorcykel"? Sådan har jeg da forstået det..... men må indrømme efter jeg har set nogle aprilliaér og R1 ere tror jeg ikk rigtig på den mere, de er jo også super fede!

• #32   18. maj 2007 en flot cbr 600 F3 eller F4 eller en fireblade ville nok være mine bud

• #33   18. maj 2007 ha ha ha ha ha ha ha du er fandeme sjov smiley . "motorcyklernes ferrari" aaaarrrrggggggha ha ha ha ha ha ha ha ha ha .

• #34   18. maj 2007 Haha, ja den var god.... Alle ved jo at Yamaha er det bedste man kan få inden for Mc´er.... :o)

• #35   18. maj 2007 ha ha ha i er sku sjove . enhver ved da at suzuki styrer for vildt . eller kawa smiley .

• #36   18. maj 2007 jo det vil jeg da sige de er.

Design-mæssigt ihvertfald smiley og pris smiley

• #37   18. maj 2007 Hvis du syntes en GSXR 400 var hurtig når i var to på, så skal du nok lige tænke dig godt om hvad du køber, der sker rigtig meget på de sidste 200-350 ccm som der er op til en 600 eller 750.
    Men havede jeg lige 80.000 til en brugt racer ville jeg smide dem efter en ZXR 750 man kan godt få et ok eksemplar til de penge og den er ok hurtig. Det er ikke lige en begynder maskine, men det styrer du jo selv, du skal bare ikke komme og brokke dig, når du ikke kan komme op af trappen til Mc Donald fordi der ikke er en kørestols rampe.. Bare mine 25 øre om den sag....

• #38   18. maj 2007 alt men R i bliver dyrt for dig.
    mit bud ville også være en sv 650. den er til at betale sig fra.

• #39   18. maj 2007 Sv'eren er en dejlig maskine med rigelig fart på. Og den fanger folks opmærksomhed trods det ikke er en millioncykel... Var glad for min de 2 år jeg havde den... Men er nu skiftet til Gsx-R 600k7, som er noget helt andet men det er forsikringen oså smiley

• #40   18. maj 2007 Hva med en Suzuki TL 1000?? Det er en 2 cylindret, den lyder virkeligt godt, efter min mening i hvert fald:-)

• #41   18. maj 2007 nok ikke lige en begynder mc .

• #42   18. maj 2007 helt enig. der er sku noget træk i en v 2er. noget svært at holde forhjulet nede ved lidt gas.

• Nikolaj K
    Nikolaj K Tilmeldt:
    maj 2007

#43   18. maj 2007 Tror jeg har fundet en. http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12468&ipc=49749

Sådan skal den se ud - enten den ell en CBR. er ZXR så også iorden i kvalitet og fed at køre? For den er jo superfed... tror allerede jeg er ved at forelske mig =)

• #44   18. maj 2007 Hvis du synes den 400 du havde prøvet var vild så kræver det en god selvkontrol at sætte dig op på en R1 er feks. Men når du først får din første køretime får du også hurtig en følelse af farten og kræfterne. Men tænk dig lige om i forhold til forsikring. Man kan jo sagtens finde en lækker racer der er 15 år gammel men stadig fed og til en pris hvor man ikke behøver en kaskoforsikring til 30.000.... Har selv en V4 med en nice lyd..

• #45   18. maj 2007 hehe, duc=ferrari???????????
    hvis du har 100k, så køv en gsxr600 som eller et nummer nyere, de kørere fanme godt, og kan nok løbe om hjørner med både zxr og sv650!

• #46   18. maj 2007 det er rigtigt, man hopper sgu ikke bare på dem og kører som valentino, det ville sgu nok også være lidt uforsvarlig ude i trafikken! ;oD

• #47   19. maj 2007 kan varmt anbefale min egen som også er til salg smiley den burde sku være hurtig nok til de første par år ihvertfald smiley design er jo så selvfølgelig en individuel ting, men jeg syntes personlig at det er en af de smukkeste maskiner nogensinde..

• #48   19. maj 2007 æhhh lige en bemærkning til den håbefulde begynder: Hvis du siger at en GSX-R 400 virkede "viiiiild" så glem lige elt om en R1, nija 900 eller andet i den kaliber! smiley

SV 650 - virker som en lækker begynder cykel - og jeg tror ikke du kommer til at savne power de første par år...
    Hvis du gerne vil have den rigtig dybe V2-lyd så kan det også lade sig gøre med et par andre potter - har set og hørt flere som virkelig lød sprøde selvom det "kun" var 650'er smiley

• Nikolaj K
    Nikolaj K Tilmeldt:
    maj 2007

#49   19. maj 2007 Ja du har ret Rasmus. har lige været inde og kigge på youtube for at høre de forskellige modeller, og den der Suzuki SV er altså rigtig nice når der kommer en anden udstødning på. Har også kigget på dba.dk og der er faktisk nogen med forskellige kåber, så nogle af dem ser også rigtig fede ud! Tror næsten det må blive sådan en. Også Pga forsikring. Nu vil jeg køre ud og savle lidt hos Fisker på Åboulevarden =) Tak for alle de mange gode svar alle sammen! Har virkelig været til god hjælp

• #50   1. jun 2007 se en sv med fuldkåbe på www.suzuki.nl. den er fed! koster ca. 100.000 kr

• Nikolaj K
    Nikolaj K Tilmeldt:
    maj 2007

#51   1. jun 2007 Så har jeg købt cykel - jeg glemte alt om fornuft mht forsikring og anden da jeg stod foran en af mine drømme - det blev en Ducati 900SS. Nu har jeg den cykel jeg vil have, så mangler jeg bare en forsikring og kortet hehe

• Nikolaj K
    Nikolaj K Tilmeldt:
    maj 2007

#52   2. jun 2007 Ok Hekto - har ikke lige tid idag, men vil da lige snakke med dig en dag =)

• Nikolaj K
    Nikolaj K Tilmeldt:
    maj 2007

#53   2. jun 2007 Nu fik jeg lidt tid alligevel =) (damen er på shopping)

Jeg har tænkt mig at fragte den til de Voss da jeg også har hørt godt om det sted, og skifte tandrem og få stillet ventiler. Så kommer min kammerat og kører den hjem til ham, og så skifter vi selv luftfilter, olie og oliefilter - så kan jeg jo også lære lidt og pille lidt ved min nye kæreste =)

Kommentér på:
Anbefal racer til nybegynder

Annonce