{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.204 visninger | Oprettet:

Interphone intercom {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Vil bare lige anbefale Interphone Intercom, som vi lige har anskaffet. Det spiller 100% - Der er tale om 2 bluetooth enheder som er fastgjort på hjelmen og derefter er forbundet trådløst til hinadenen. Vi har kørt 270 km med det i dag og har aldrig tabt forbindelsen, selvom der har været op til 250 meter i mellem os... lydkvaliteten er også ganske god, så det kan sagtens anbefales - vindstøj høres stort set ikke... Ang. holdbarhed ved vi selvfølgelig ikke endnu hvor godt det er... men første dag var rigtig fedt...

/Anna


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Interphone intercom
  • #1   19. maj 2007 Hej

    Hvad var Prisen? Hvor har i købt det?
    Har selv kigget og kigget og kigget og kigget, men har endnu ikke kunne finde noget!

    Og sidst men ikke mindst, har du evt. et link til hvilket et det er? smiley


  • #2   19. maj 2007 Hej,

    Roberts MC - 2900 kr for to sæt. Vi har valgt at købe to master enheder, idet vi begge har bluetooth telefoner som vi gerne vil koble ind over. Jeg tror at et sæt med en master/slave er billigere...

    Vi havde heller ikke set noget 'in person' men havde læst nogle gode anmeldelser på dk.fritid.motorcykler - så vi tog chancen og bestilte det. Det fortryder vi bestemt ikke. Der er ingen grund til at fastmontere noget på cyklen... Det fås billigere i Tyskland, vi ville dog gerne have muligheden for at retunere det hvis det ikke spillede, så valgte DK denne gang smiley


  • #3   19. maj 2007 Så, hvis jeg forstår det helt rigtigt, så skal man bare have "DET SÆT" og behøver ikke at slutte det til sin mobiltelefon, eller noget andet?

  • #4   19. maj 2007 Det der er i æsken er en bluetooth enhed som sættes uden på hjelmen, og en ørebøf + en mikrofon + en oplader... Så alt hvad man har brug for er her... Dog er det nok en god ide at købe en master/slave enhed hvis begge parter ikke har mobil de gerne vil være i stand til at besvare...

    Se her:
    http://www.mc-select.dk/pdf/interphone.pdf

    Jeg tror også at man kan finde en liste over forhandlere hos MC Select..


  • #5   19. maj 2007 Klasse .. tak!

  • #6   19. maj 2007 nu ikke noget om HVOR vi kørte *he he* , men ved ca. 140-150 begynder vindstøjen at blive lidt af en forhindring, men korte / klare beskeder kan godt gå igennem ... Jeg tror dog også at noget af det skyldes vindforhold... det blæser herude vestpå.

    På indpakningen står der 180km/t!!!!! Det tror jeg dog under ingen omstændigheder går an... Jeg vil tro at under normale forhold går komfortgrænsen ved de ca. 130-140...


  • #7   19. maj 2007 Hej Anna

    Tak for "anmeldelsen".

    Der findes en stor test af sættet her: http://www.webbikeworld.com/motorcycle-intercoms/interphone-bluetooth-intercom.htm

    I den test nævnes det bl.a at der skulle komme en stereo udgave af sættet, dvs. med <b>to</b> hørepropper, i stedet for én. Men det er en gammel test, så jeg tænkte om du måske havde kendskab til om det var kommet? Der er ikke umiddelbart noget at finde på producentens hjemmeside. smiley

    Jeg er selv meget lun på Interphone, men da jeg også gerne ville bruge den til bl.a at høre musik med, så synes jeg at et stereo sæt vil være at foretrække. Det er faktisk den primære grund til at jeg ikke allerede har købt et sæt.


  • #8   23. maj 2007 hoi igen... har først lige set de seneste indlæg:

    - ved ikke noget om stereo til interphone. Men under alle omstændigheder tror jeg ikke det kommer til at du foreløbig idet Bluetooth ikke er optimeret for musik (de skærer for meget i frekvensområdet til at kvaliteten ville være ok)... Men måske en gang smiley

    Dimsen til at montere bluetooth enheden kan flyttes fra hjelm til hjelm uden problemer: Der findes også en klister-løsning som leveres med, det har vi dog fravalgt...


  • #9   23. maj 2007 Man er heldigvis på hele tiden - så skal ikke bruge en knap. det virker ganske smart, idet der sker en eller anden frasortering af støj fra motor og vind... det fungerer ganske fint.

  • #10   26. maj 2007 Dejligt - håber at du får samme gode oplevelse som os andre smiley

  • #11   31. maj 2007 hej

    ville lige høre om du kan sige noget om hvor høj lyden er.
    ville man stadig kunne høre hvad den anden siger hvis man har ørepropper i.

    hilsen esben


  • #12   31. maj 2007 Jeg har ikke prøvet det, men skulle mene at det burde virke... man kan i hvert fald skrue meget højt op...

    Måske er der andre der har prøvet?


  • #13   4. jun 2007 Det er din telefon du skal indstille til ikke at lave "autosvar" når den er på "headset-profil" smiley

  • #14   5. jun 2007 hej. lige en lille opfølgning!

    jeg fik denne andmeldelse tilsend at henrik som ejer motour som er et mc rejseselskab.
    han har testet interphone og skrevet en artikel som kommer i diverse blade inden så længe.. han har skrevet følgende............

    """"""""""""""""""""""""""

    Test af Interphone trådløs kommunikation. Samtaleanlæg til mc.
    Jeg har i år anskaffet mig et Interphone samtaleanlæg. I forbindelse med de rejser, jeg laver, er det ofte, at vi er to turledere på rejserne. Derfor er det meget oplagt med et samtaleanlæg. Vi sparer tid og ulejlighed for gæsterne ved at undgå pauser, hvor vi kun stopper for at turlederne kan tale sammen. Vi kan nu løbende opdatere hinanden mens vi kører.

    For 4 år siden anskaffede jeg mig et samtale-sæt, der var baseret på en walkie-talkie funktion, hvor man havde modtageren i lommen og en tænd/sluk funktion på en ledning, som vi kender fra de efterhånden lidt gammeldags headsets. Men det system duede slet ikke, for der var for meget støj i mikrofonen og faktisk druknede modtageenheden i en vandtæt lomme på vejen hjem fra Nordkap. Ja – lommen var vandtæt, når der var kommet vand ind i den!

    På MC Show 2007 i Herning så jeg en reklame for Interphone på MC Selects stand, og jeg fik forklaret funktionaliteten. Jeg syntes det lød tilforladeligt og anvendeligt, så jeg købte et sæt hos Rydbergs MC i Aidt. Pris for et styk til en hjelm er kr. 1.599,-. Kampagneprisen hos Rydbergs MC er kr. 2.999,- for et sæt bestående af 2 modtagere, 2 ladeapparater og 2 mikrofon/højtalerenheder. Hertil desuden monterings- og sammenkoblingsvejledning samt forskellige fittings til modtageenhedens montering på forskellige typer hjelme.

    Det tekniske:
    Monteringen er meget simpel; du bør montere modtage-enheden på venstre side af hjelmen. Enten med en monteringsplade, der limes på med dobbeltklæbende tape (er forberedt) eller med en dertil tilpasset klips, der påskrues monteringspladen (er forberedt). Jeg foretrækker klipsen, for systemet skal monteres på forskellige turlederes hjelme i løbet af en sæson.
    Højtaleren, der er i forlængelse af armen til mikrofonen, placerer du let inde under polstringen ved venstre øre. Her ligger du også den meget bøjelige arm til mikrofonen så den løber ud langs venstre inderside af hjelmen og ud til den indvendige forende af hjelmen (eller hvor du nu ønsker at placere den i nærheden af munden).

    Jeg kører med en Arai Tour-X hjelm, der faktisk er en type crosshjelm med visir og skygge. Her er ikke så god plads som på en integral hjelm, men der er dog fortsat fint plads til mikrofonen og mit snydeskaft, når jeg tager hjelmen på og af. Jeg har en turleder, hvor vi har monteret systemet på en pilot-hjelm, og det fungerer også fint.

    Systemet er baseret på bluetooth. Det betyder tillige at man kan koble det på sin bluetooth-mobiltelefon og modtage opkald (mobilen skal blot være indenfor 10 meter afastand)! Snedigt! Vi havde den samtidig koblet til vores Garmin Gps Zümo, hvor der er rigelig plads til at have mp3 musik. Så man kan faktisk også høre musik på systemet – dog kun i mono. Systemet er vandtæt og samtaleanlæggene fungerer sammen sætvis (1 sæt er 2 enheder). Du kan altså ikke koble 4 sammen i et sæt eller hvis f.eks. den lokale klub anskaffede systemet til alle medlemmer, så kan alle desværre ikke plabre løs mens man kører. Det er sikkert godt nok for trafiksikkerheden!
    De 2 sæt ”parres” ved en simpel tryk-funktion på modtageenheden. Det er meget simpelt at gøre, hvis man har den danske brugsvejledning, der kan downloades fra www.mc-select.dk. Denne vejledning er meget forståelig.
    Enheden tændes let og når du ønsker at tale med den anden modtager holder du den eneste taste der findes inde i 4-5 sekunder. Herefter er der klart signal til den anden part og man taler ligesom i en telefon. Et kort tryk på tasten afbryder samtalen. Du kan tillige skrue op og ned for lyden ved et let tryk øverst eller nederst på modtageenheden.
    Systemet har standby tid på 700 timer og samlet taletid på 7 timer! Det kan man ikke nå at forbruge på en dag, og man medbringer jo altid lade-enheden på længere rejser, så jeg anbefaler at man lader op om natten. Der skal ikke afmonteres noget fra hjelmen ved ladning. Man sætter blot stikket fra laderen i der, hvor højtaleren går i modtageenheden.

    Selve testen:
    Ja - selve testen er gjort under simple brugsformer. Vi monterede systemet på 2 stk. Arai Tour-X hjelme og herefter kørte vi 5.500 km på 10 dage. Der har ikke været andre problemer med systemet end simple betjeningsfejl fra brugerne. Vi testede mellem Berlin og Frankfurt an der Oder hvor lang afstand vi kunne køre med, mens der fortsat var god klar og tydelig lyd. Vi kom til 800 meter afstand mellem markerings-pælene på motorvejen. Det var med ca. 120 km/t på en bred motorvej, så signalforholdene var gode. Og hastigheden var også typisk, for jeg mener, at systemet skal kunne testes under kraftige vind- og støjforhold (Det angives i brugsmanualen, at systemet er godt op til 130 km/t, og vi forsøgte også ved 150-160 km/t, hvor der dog kom lidt mere vindstøj fra motorcyklernes vindskærme).
    Producenten angiver, at sendeforholdene er gode op til 400 meter i åbent landskab, men vi kørte oftest med mere end 400 meter i afstand mellem de to enheder og systemet fungerer upåklageligt. Vi testede også systemet i skov og her fungerede det tillige fint, dog med lidt reduktion på afstanden, hvis vi havde passeret sving og der var træer mellem os. Bakker er systemet ikke så godt til. Brug samtaleanlægget når I er på samme side af bakken.
    Vore første 2 mc-dage bestod af ca. 1.800 km kørsel, hvoraf de 1.600 var i silende maj-regn. Jeg tør godt skrive under på at systemet er vandtæt!

    Jeg er helt sikker på, at systemet også virker upåklageligt når man kører 2 på en mc. Det må være dejligt at kunne tale til hinanden i normal stemme-leje frem for at sidde og råbe til hinanden. Jeg tror på, at systemet på denne måde også fremmer trafiksikkerheden.

    Jeg har hørt at der til sommer kommer et såkaldt ”komfortsæt” der skal bestå af en mikrofon og højtaler, der er endnu mindre end de eksisterende. Der er et lille tyndt kabel mellem enheden, højtaleren og mikrofonen, der gør sættet fuldt ud integrerbart i hjelmens interiør. Dette sæt koster vist omkring kr. 300,-. Jeg kan nu sagtens bruge systemet som det er, for det fylder minimalt og generer slet ikke. Der kommer tillige et ladestik til cigartænder, hvis man har en sådan på mc’en.

    Egen-konklusion!
    Efter andres mening er jeg lidt kræsen, hvad angår udstyr. Jeg mener jo selv, at jeg ikke rigtig må gå ned på godt grej! Min egen bruger-konklusion er, at systemet fungerer rigtig fint. Jeg gider ikke udstyr, der kun fungerer halvt – dette system er helt i orden. Interphone fungerer helt optimalt, så længe du er indenfor en fornuftig afstand til din makker! Hvis du vil bruge anlægget over længere afstande, er det jo ikke længere et samtaleanlæg, og så skal du blot bruge din bluetooth mobiltelefon og ringe til makkeren over anlægget!

    Se de vedlagte billeder, der viser headsættet. Se flere oplysninger og find din nærmeste forhandler på www.mc-select.dk. Med venlig hilsen. Henrik Tang. www.motour.dk.

    """"""""""""""""""""""""""""""""""
    Hilsen Esben


  • #15   11. jun 2007 Så skete det der ikke må ske... Et af vores headsets er nu beskadiget. Vi har lavet nogle tests og fundet ud af at der er sket noget med den ene ledning fra mikrofon/ørebøf og til tilkoblingsstikket(bluetooth enheden)... desværre kommer der ingen lyd igennem. Ørebøffen virker men der overføres ingen tale/lyd til den anden enhed...

    Vi har snakket med Roberts Mc, som har givet fin service og vil sende os et ny headset... Men pas på med jeres ledninger, specielt tæt på tilkoblingsstikket ... Roberts MC fortalte at de har solgt mange enheder og de har kun oplevet problemet en gang tidligere, så vi håber at det er noget tilfældigt... Men just in case...pas på ikke at møffe for meget rundt med jeres headsets...


  • #16   21. jun 2007 Ja, så kunne jeg ikke længere modstå fristelsen og monterede igår eftermiddags min interphone.

    Nemt og bekvemt og det fungere godt...men

    Nu kan jeg se, at Anna har skrevet noget med omkring 130-140 kmt, før støjen bliver en hindring ??!

    Jeg har en Shoei Raid II hjelm med hagestof på og syntes ikke der er så meget larm i den, men jeg syntes nu jeg får svært ved at høre, hvad folk siger til mig, allerede når jeg runder de 90 kmt ?! Men måske det bare blæste meget i går ? Hvis der er nogle gode forslag til hjelme, der er meget støjsvage, så skriv dem gerne, da jeg så vil prøve om de er bedre end min nuværende.

    Ellers så er det et genialt system som er dejligt nemt at bruge og tager ingen tid at montere. Håber min kammersjuk for lov at købe sig en også, så vi kan BT snakke, på vores hyggeture


  • #17   21. jun 2007 Hejsa Ole

    Jeg har også siden mit indlæg lagt mærke til at vejrforhold spiller meget ind på hvilken hastighed man kan snakke komfortabelt ved... Sidst vi var ude var det også kun 90-100 km/t men andre gange ligger det noget højere...

    Jeg kører med en Arai hjelm. Den er jeg meget glad for, men om den er mere støjfri end andre hjelme tror jeg ikk...



  • #18   26. jan 2008 kan det bruges i en åben hjælm

  • #19   30. jan 2008 Ja det kan også bruges til klap/åben hjelm.

    Mvh. Husted.


  • #21   12. maj 2008 Hej

    Jeg har i mellemtiden investeret i Dot fra Phonak og det fungerer forræffeligt med interphone intercom smiley

    Anna


  • #22   3. apr 2009 findes der noget som har 2 højtaler ...

  • johnny h
    johnny h Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 1
    #23   21. maj 2009 skulle findes her -

    http://www.mc-select.dk/default.asp?TemplateID=286&show=84


  • #24   15. jun 2009 Nogen der har erfaringer med, at anvende interphone både som samtale-anlæg og tilsluttet garmin zümo samtidigt - Gennem zümo'en kan man jo både høre kørsels-anvisninger, musik og styre mobiltelefonen.
    Kan man samtidigt snakke med bagsædepassageren gennem interphone ?


  • Hans M
    Hans M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Svar: 5
    #25   25. jul 2009 Deres nye model Interphone09 har mulighed for at koble 3 stk. Interphone09 enheder + gps/mp3 afspiller/telefon på samtidig. Du skal dog være opmærksom på at ikke alle samtaleanlæg kan "snakke" med din gps, der må du ind på producentens hjemmeside og se hvilke der er kompatible.....Har selv problemer med at få Tomtom til at snakke med.....

  • Hans M
    Hans M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Svar: 5
    #26   25. jul 2009 Intercom09 har mulighed for at koble 3 stk. Intercom09 enheder + gps/mp3 afspiller/telefon på samtidig. Du skal dog være opmærksom på at ikke alle samtaleanlæg kan "snakke" med din gps, der må du ind på producentens hjemmeside og se hvilke der er kompatible.....Har selv problemer med at få Tomtom til at snakke med.....
    Intercom09 har 2 højttalere men lyden er ikke til musik. 995,-kr pr sæt
    Den gamle Interphone kan der fåes 2 højttalere til som ekstraudstyr..349,- pr.sæt
    Har købt hos http://www.bits4bikes.dk


  • Johnny N
    Johnny N Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 14
    #27   3. mar 2010 Der er kommet et nyt sæt fra dem men hifi stereo og den står til 1599,- vejl pris


    Interphone F4 - Full Face Twinsæt

    Trådløst samtaleanlæg
    Hi-Fi stereo lyd
    Dobbelt højtalere - suveræn stereo lyd
    Kompatibel med alle Bluetooth® telefoner og GPS systemer
    Passer til alle hjelmtyper - både til open face (klap-/systemhjelme) og full face
    Bluetooth® trådløs kommunikation
    Stemmestyret besvarelse af opkald
    Trådløs intern forbindelse (Intercom)
    Fuld to-vejs kommunikation
    Vind- og støjnedsættende mikrofon med DSP filter
    Perfekt forbindelse op til 130 km/t
    Vandtæt
    Automatisk regulering af lydstyrke alt efter fart og baggrundsstøj
    Rækkevidde - intern forbindelse: op til 150 meter i tæt bebyggelse og op til 800 meter i åbent landskab
    Rækkevidde - telefonforbindelse: op til 10 meter
    Batterilevetid: op til 4-6 timers taletid (afhænger af volumenstyrke og om det er Intercom eller mobil kommunikation)
    Batterilevetid: op til 700 timers stand-by tid


  • #29   19. maj 2010 Bjarne. Jeg tvivler på at din GPS enhed kan sende til to separate bluetooth enheder. Hvad skal bagsædepassageren også bruge de oplysninger til ;-).

    Jeg har lige modtaget mit sæt f4 i dag og det virker som en super kvalitet. Jeg mangler stadig at køreteste, men teknisk test og diverse forbindelser virker fint - også med phonak ørepropper.

    Synes dog det er lidt noget bøvl at finde lige nøjagtig den rigtige højtalerplacering - men det er nok mere en hjelm- og genetisk bygningsfejl end det er et problem med f4 sættet.


  • #30   11. aug 2010 Har modtaget et brugt sæt købt på ebay idag. Skulle prøve det, og modteren kan høre mig fint. Men højtaleren i TLF er aktiveret, så jeg kan ikke høre vedkommende? Nogen som har prøvet det?

  • #31   12. aug 2010 Det er muligt at du har et kompabilitetsproblem med telefonen. Kan du høre musik via telefonen f.eks.?

  • #32   12. aug 2010 Jakob nej det skyldtes åbenbart at der ikke var strøm nok på enheden. Det har løst sig. Heldigvis! :oD

    Mine første erfaringer:

    Top nice og nemt at betjene og parre med andre Bluetooth enheder.
    Virker UDEN problemer til hastigheder op til 140km/t. Ved højere hastigheder skal der lidt koncentration til. Kan sagtens anvendes med ørepropper. Modtageren har FIN lyd, ved alle hastigheder. Er indtil videre super godt tilfreds med det.

    Eneste anke er at indgående opkaldslyd ikke kan høres ved høje hastigheder. Og at opladetiden er rimelig lang. Så husk at tage det af hjelmen om aftenen, og få det ladet op natten over, hvis du er i tvivl. Batteritiden er dog 10 timers tale. 700 timers Stand-by

    Kan tilsluttes:
    - GPS,
    - 2 stk mobil
    - walkie,
    - afspille musik fra bluetooth enheder.
    - Ydermere kan det parres med et andet Interphone F4 og snakke op til 500m fra hinanden. (Er ikke afprøvet endnu)
    - Det skulle være vandtæt til 30 meter for selve den ydre enhed.


Kommentér på:
Interphone intercom

Annonce