987 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Opbevaring af motorolie på MC ferie Opbevaring af motorolie på MC ferie

Jeg kører afsted på motorcykelferie på søndag. Jeg skal køre 3000 km og kender endnu ikke olieforbruget på min motorcykel fordi jeg ikke har haft den så længe.

Jeg tænker derfor at tage 0,5 L motorolie med så jeg kan fylde på undervejs for at være på den sikre side.

Jeg har lidt svært ved at finde en drikkedunk af metal inden søndag, så er der nogen som ved om man kan opbevare motorolie i en helt almindelig plastik drikkedunk eller om det opløser drikkedunken eller forurener olien eller sådan noget?

Jeg har ikke plads til at tage hele 4 L dunken med hvis nogen skulle have tænkt den tanke smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opbevaring af motorolie på MC ferie
  • #1   7. jul 2018 Hvorfor køber du ikke bare en liter af den du plejer at bruge?

• #2   7. jul 2018 Fordi jeg bruger Sunoco 4t gp sport og den kan kun købes på nettet og derfor har jeg ikke tid til at bestille den hjem.

• #3   7. jul 2018 Som #1 skriver, snup en 1 liters, det fylder minamalt mere, og så er du sikker på at have nok, ellers har du vist større problemer end for lidt olie i den forkerte dunk smiley Når det så er sagt, så kan du såmænd hælde det på en 1/2 liters sodavandsflaske hvis du absolut kun vil have en halv liter med!

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
    #4   7. jul 2018 Ned på tanken og køb dig en kold 0,5 liters sodavand og drik den - den flaske kan sagtens holde til olie... smiley

God tur.

• #5   7. jul 2018 Men husk at komme den i en plastik pose, så hvis den bliver klemt, eller du køre meget op og ned, at olien ikke løber ud i bagagen

• #6   7. jul 2018 Hvis den rent faktisk bruger olie, så køb 1 liter på tanken der hvor du kommer frem.
    Den olie du linker til er jo bare en helt almindelig olie, og kan sagtens blandes med andre olier.
    Skulle du komme et skvat helsyntetisk olie oven i så tænker jeg ikke at motoren brænder af af den grund smiley
    Hvilken cykel er der tale om?

• #7   7. jul 2018 #6 hvor mange tankstationer med mc olie kommer du forbi ?

• #8   7. jul 2018 #7
    Sådan cirka Alle tankstationer med tilhørende butik???

• #9   7. jul 2018 Tak for svarene.
    Det er en Honda vfr 750 f fra 1992 og jeg skal køre langs Norge og Sveriges kyst fra Kristiansand til Tronhjem og så hjem igen til Roskilde (tager færgen fra Hirtshals).

Tak for alle svarene! Det er godt at vide at jeg sagtens kan blande lidt fuldsyntetisk olie i skulle det gå helt galt men jeg ligger ud med en halv liter af den jeg normalt bruger i en tom drikkedunk.

Kommentér på:
Opbevaring af motorolie på MC ferie

Annonce