{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.257 visninger | Oprettet:

razark
razark
Tilmeldt:
9. jun 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11

MT-07 Fjerne drosling {{forumTopicSubject}}

Jeg har et droslingskit siddende på min MT-07 fra 2014.
Det er en metalplade som blokere for gassen så man ikke kan give fuld gas.

Jeg vil gerne have fjernet droslingen, spørgsmålet er om det er noget man selv kan gøre eller skal man have den forbi en mekaniker?

Er der nogen som ved noget eller har erfaring med sådan et kit? smiley

- Har vedhæftet et billede hvorpå man kan se pladen.

Tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MT-07 Fjerne drosling
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   9. jul 2018 Har du fået dit A kørekort så du ikke behøver have den droslet ned mere?

  • razark
    razark Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #2   9. jul 2018 Ikke for at være fræk, men jeg kan ikke se hvorfor det skulle være relevant i henhold til mit spørgsmål? smiley

  • razark
    razark Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #4   9. jul 2018 Utroligt så hjælpsomme folk er herinde smiley

  • #6   9. jul 2018 lidt svært at se på billedet om er en løs pladedel der kommer af når du fjerner de 2 skruer med det blå maling på hvis det er det så er det bare af med den , men hvis hele pladen også den del hvor kablet det med det lange gevind og møtrikken altså gaskablet , også følger med af så skal du have fat det der har siddet der før den blev droslet men det er jo bare at prøve dig frem ikke værre end du kan sætte det på igen til du evt finder/får den holder hvor kablet har siddet inden den droslet smiley det ser jo ud som om det er pladedelen der gør at du ikke kan give fuld gas smiley

  • #7   9. jul 2018 Er det ikke den lille "arm" der ud til venstre nederst på pladen, der begrænser hvor meget du kan trække gas spjældet rundt?

    Hvisvdet er det. Så kan den I TEORIEN bukkes lidt ind, så gas spjældet kan gå forbi igen...


  • #8   9. jul 2018 Der er ikke noget problem i selv at fjerne drosling på en mc, bare kør i synshallen og få ændret din registreringsattest, så den passer.
    Hvordan den specifikt demonteres på din ved jeg ikke, men hvis du har den originale del, kræver det vel ikke den store kædestrammereksamen.
    Hvis man har en retvisende profil og en oprettet mc, bliver man taget mere seriøst..


  • #9   9. jul 2018 Ud med skruer, af med pladen, i med skruerne igen.. Job done, husk at smutte forbi synshallerne efterfølgende

    profilbillede
  • razark
    razark Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #10   9. jul 2018 Lækkert tak for alle jeres svar, helt sikkert noget jeg kan bruge!

    #8 Skal nok få oprettet min cykel på profilen, ikke noget jeg lige havde tænkt over smiley


  • #11   9. jul 2018 #5 sgu da en latterlig kommentar, så hold dig sgu da ude af emnet, klovn.

    Kunne jo være han havde tænk om den skulle omdrosles, køre ind eller lign efter man havde fjernet den



  • #12   9. jul 2018 P.s. Ham forhandleren som jeg TIDLIGERE brugte, tog så lige 1500 kr for at fjerne sådan en plade >:(

  • #13   9. jul 2018 Og NEJ - Du kan ikke bare fjerne pladen. Den skal erstattes med en ny eller files til efter en skabelon, således at akslen stadig har et stop.
    Kør forbi Fisker eller en anden Yamaha-forhandler, der kan gi` din den rigtige service.

    Søren/Struer:
    Er der også tale om en MT-07 ?..


  • razark
    razark Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #14   9. jul 2018 #11 Lige præcis, var ikke helt sikkert om det bare var så simpelt smiley

    #13 Jeg tænkte nok det ikke bare var lige til. Jeg må en tur forbi Fisker tak for svar smiley


  • #15   10. jul 2018 #13 nej det var en fz6’er

  • #16   10. jul 2018 Søren:
    Så tvivler jeg på, at opgaven var den samme - og dermed prisen.


  • John P
    John P Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #17   15. apr 2020 Hej, jeg prøver lige lykken smiley det er vel ikke sådan at du har neddroslingen liggende (pladen). Jeg kunne evt. godt tænke mig at købe den, mvh

  • #18   15. apr 2020 #17
    Du kan ikke få cyklen synet med et brugt droslings kit.


Kommentér på:
MT-07 Fjerne drosling

Annonce