{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
441 visninger | Oprettet:

Køb GSXR250, INFO & Forsikring? {{forumTopicSubject}}

Først og fremmest, god aften.

Jeg har her til aften så småt overtalt min far til at tage ud og kigge på en Baby Gixxer fra DBA til ca. 25.000.

Men ville gerne høre plusser og minusser på maskinen, alt hvad i kan komme på.

..Fx. hvordan er komforten på den, evt. også på passagersædet?

..og så spørger de gamle jo om forsikringen.. hvordan er det ca. ? Jeg er 18år, og har selvsagt inden erfarring.. smiley

Bor i et stille område, det betyder vel også lidt..

Har kigget på GF's priser, og regnet mig frem til 2368,- for ansvar, men holder det? Gælder det for nybegyndere?

ALT hvad i måtte have på hjerte, skal i bare slippe løs her - Det ville være super!

Mvh,
Jesper Lund.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb GSXR250, INFO & Forsikring?
  • #1   30. apr 2005 ang forsikring. så skulle det gerne holde .. også selvom du er 18...

komfort ... ja.. det er jo en sportsmc.. så går ikke ud fra at det er det vilde smiley

Ellers kender jeg ikke så meget til den .. udover at den tager vidlt mange omd. .. hvilket jo må komme ind under minus ..

- Jan

• #2   30. apr 2005 Jeg giver lige godt 3k for min. Jeg er 20 år og har lige knap 2 års erfaring.

Jeg har ikke kørt meget andet, så har ikke det store at sammenligne med. Men jeg er sq glad for den. Jeg har taget noget der ligner 250 km en eftermiddag på motorvejen, med omkring 160 km/t i snit fart. Der var ingenting, den lå helt stabilt på vejen.
    Jeg var også med i Esbjerg i Påsken. Der var vi 2 på den hele vejen. Det gik også vældigt. Det er langt når man er 2 på, det er noget helt andet at køre 2 end at køre en.

Det er rigtigt at den skal have mange omdrejninger for at trække igennem. Men til almindelig bykørsel, kan man bare holde den under 10k rpm, så kan den stadig sagtens følge trafikken osv. Jeg mener da stadig det er et minus, men så er det heller ikke værre. Det kommer også an på hvordan du kører.

Det er svært at finde stylings stumper til den. Men hvis man er klar på at ligge lidt arbejde i det, kan det sagtens lade sig gøre at gejle dem godt op.

Jeg har aldrig være på passagersædet, men jeg har haft flere med. Og jeg har aldrig hørt noget negativt, men der er jo aldrig meget plads deroppe.
    Jeg havde en dag en veninden med til Juelsminde. Hun har aldrig været bag på en cykel før. Da vi kom derned sagde hun at det var vildt fedt, men at det føltes underligt at man ikke var spændt fast deroppe. Det kan jeg godt følge hende i, men man falder ikke af.

Du skal nok passe lidt på dem der er til salg, der har gået noget der ligner 100.000 km. Det er jo ikke meget motor og den snurrer meget hurtigt.

Vi regner jo med at få nogle billeder af den, lige så snart den er hjemme.

• #3   30. apr 2005 Tak for info'en! Og i kan tro den kommer herind, så straks jeg har fået et eksemplar hjem! smiley

Nå, men det er da lidt ærgeligt med GF, at de ikke tegner MC forsikring alene.
    Har ikke rigtig andet PT. jeg skal have forsikret.. smiley

Hvilke andre selskaber er til at betale sig fra??

De to jeg har kigget på, som ikke er så langt fra min bopæl har kørt omkring 50.000km, og koster henholdsvis 23.000 og 25.800.. Men de kan jo sikkert presses lidt, selvom jeg synes prisen lyder fin fin..

50.000KM - Er det noget man skal være nervøs for?

• #4   30. apr 2005 mener at have hørt noget om en som har teget en ulykkesforsikring ved dem sammen med.. til omkring 250 ekstra .. Det er jo stadig til at overkomme ...

Men ja.. ville ringe til gf og høre... for de nævner ikke lige noget om min. 2 forsikringer ? .. af hvad jeg kan se..

• #5   30. apr 2005 på deres hjemmeside altså smiley ..

• #6   30. apr 2005 Okay, nej det er sikkert det nemmeste at ringe.

Men jeg kan bedre lide at surfe rundt på nettet, men så får man selvfølgelig heller ikke de præcise priser.

Hvad dækker en ulykkesforsikring?

Jeg har nu prøvet at bestille et tilbud hos Top Danmark, så må vi se hvad de synes.. Men mener at have hørt de ikke skulle være billige??

• #7   30. apr 2005 I hvert fald synes jeg du skal forlange en krompressionstest på maskinerne, da det siger utrolig meget om motorens stand. Det er en rigtig god ide, når vi snakker om en lille maskine, der tager mange rpm!

Mht forsikring, så ligger det fra +1300 smiley

Og så lyder det jo som en rigtig godt ide - køber selv en meget snart! smiley

• #8   30. apr 2005 jeg kører gixxer 250 .....

forsikring ansvar ... ved gf er ca 2300 pr år .....

forlang kompressionstest og find en der har forstand på sådan en maskine med ud og se ......

men min kan måske osse være til salg .... smiley fejler intet ... kører maks ... giv bud

• #10   1. maj 2005 hey.
    jeg har også KUN en ansvarsforsikring hos GF, intet problem der.
    +- tja. jeg syns det er svært at finde reservedele og styling til den, men alt kan lade sig gøremed lidt kreativitet, desuden er det en supersjov maskine. jeg ville aldrig bytte min.. smiley
    et svagt punkt ved abbygixxeren er knastkædestrammeren hvis den går til koster det 1k i res. dele + arbejdsløn så tjek lige om den rasklerinden du køber.

\\morten

• #11   1. maj 2005 Men er det ikke lidt besværligt hvis man skal have foretaget sådan en kompressionstest? Så skal man ud med sælgeren til et værksted, og have foretaget sådan en "operation".. Men selvfølgelig rart at vide inden man køber.

• #12   1. maj 2005 Er der nogen af jer der har prøvet at køre en lang tur på sådan en?
    Mine svigerforældre har et sommerhus i Sverige (ca. 250km), som jeg har en lille ide om kunne være meget sjovt at "cykle" derop til sommer med kæresten bagpå.

Men er sådan en maskine til den slags? Og hvordan klarer den det med 34hk!?

Mvh,
    Jesper Lund.

• #13   1. maj 2005 ulykkesforsikring.. den dækker vel hvis du kommer ud for en ulykke.. og du bliver lam.. eller sådan noget.. så kan du få nogle cash der.

Men ja, jeg har også kun mc forsikring ved dem. Men hvis det er noget nyt de har indført, så skal du jo have det. Hvis du vælger dem. Men ja, ring til dem og hør. Tror nu ikke du finder det billigere et andet sted.

Hvis i kører derop, så hold en masse pauser. Så kæresten ikke bliver træt af det. Ville jo være træls hvis hun senere ikke kan lokkes ud på den, pga en dårlig tur der.

Kommentér på:
Køb GSXR250, INFO & Forsikring?

Annonce