{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.780 visninger | Oprettet:

Begynder MC softchopper/custom {{forumTopicSubject}}

I har sikker hørt dette mange gange før.

Men jeg er 28 og ved at tage mc kørekort. Jeg skal have fundet en cykel i prislejet 30-35 tusind. Alt over er smerte. Jeg skal ikke have en ræser men en stille og rolig tilbagelænet kørestil i hvert fald i første omgang.

Jeg er selv vildt hooked på en Honda cmx 450 rebel da den ser ret så fed ud. Jeg kan købe en med sissybar, tasker og vindskærm til 33 og det ville passe mig fint. Eneste ulempe er at den ikke rykker så vildt.

En anden mulighed der ligger tæt op ad er honda vt 500 shadow. Gerne en 600 eller 750 men prislejet kniber lidt for 600 og 750

Derudover har jeg tænkt på en yamaha xv 500 virago. Men de er generelt dyrere end mit prisleje.

Der er også suzuki savage 650 men den synes jeg ikke er så fed igen. Desuden har den ry for at ryste meget omkring de 100 km i timen hvilket er en hastighed jeg kommer til at køre med 70 procent af tiden.

Nogen der har forslag til hvad jeg skal vælge???
hvad ville i selv vælge. Jeg er indstillet på en honda 450 kun vil være tilfredsstillende i første sæson og derefter virke lille.

Evt hvor jeg skal tage hen og kigge. Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med TA-Handel der ligger i ejstrupholm??

På forhånd tak.

Henrik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begynder MC softchopper/custom
  • #1   24. maj 2007 Hej Henrik

    Jeg ved ikke om du har læst MOTOR-bladet for maj. Der er en artikel om en begynder der får gode råd til køb at Cruiser-MC.

    / Martin


  • #2   24. maj 2007 jeg kender ikke rigtig noget til denne tybe. men der er jo også ls 650 savage.



  • #3   24. maj 2007 Nu har jeg kigget på flere yamaha xv 535 virago på nettet. Der synes at være sket nogle store ændringer med motoren mellem 1989 og 1990 modellen. 89 har kun 28 hk hvor 90 modellen har 46 hk. Topfart for 89 står angivet til 128 og for 1990 omkring 150 kmt.

    Nogen der ved hvad det store spring i ydelse skyldes.


  • #4   24. maj 2007 Hej henrik.

    prøv at kigge på kwasaki LTD 454 eller EN500.

    Det er nogle utroligt velkørende maskiner som er nemme at tumle for begyndere.

    havde selv en LTD som jeg kørte 9000 km. på sidste sæson.

    Du har da ret. Alt under 600 cc. bliver for småt efter den første sæson, men så kan du glæde dig over at du får en sikker opstart på et forhåbentligt langt MC liv i modsætning til mange andre der køber for stort fra starten som de ikke magter.


  • #5   26. maj 2007 Jeg har nu prøvet en Honda Rebel 450. Den kører som sådan godt ok. Den jeg prøvede var lidt hærget synes jeg. Men den var lige lav nok til mine 178 cm. Nu håber jeg bare at yamaha virago må være lidt højere. Sådan en skal jeg nemlig også have prøvet af snart. Ellers må valget falde på en honda shadow 500 eller 600.

  • #6   26. maj 2007 Martin>Nej jeg har ikke læst motor og kunne ikke finde den ved den lokale bladpusher. Var det absolut brugbar læsning må jeg jo få fat i et eksemplar.

  • #7   26. maj 2007 Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke synes så meget om suzuki savage. Men det er mere måden den ser ud på for jeg har ikke prøvet en. Måske jeg skulle gøre det hvis alt andet slår fejl. Prisen på forsikring ville også blive god på en suzuki gennem IF-forsikring.

Kommentér på:
Begynder MC softchopper/custom

Annonce