{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
970 visninger | Oprettet:

Parkering? {{forumTopicSubject}}

Hvem kan forklare mig forskellen?
Hader de bøder.

§ 2. På parkeringspladser, i parkeringsbåse og på afmærkede parkeringsarealer må ikke standses eller parkeres tohjulede motorcykler, knallerter (såvel registreringspligtige som ikke-registreringspligtige), cykler, håndvogne og trækvogne. Motorcykler med sidevogn eller anhænger og trehjulede registreringspligtige knallerter må dog parkeres i parkeringsbåse og på afmærkede parkeringsarealer.

Og:

§ 8. Fritaget for betaling inden for P-zonerne med betalingsparkering er: e) Motorcykler, registreringspligtige knallerter og påhængskøretøjer.

Det var denne paragraf 8 jeg parkerede efter tæt på Imperial i dag. Der var ingen mc-parkering i nærheden.

I følge parkeringsvagten får jeg bøden i forhold til paragraf 2.....! På bøden står tidspunkt noteret fra 17.24-17.27.
I øvrigt var pirates 3 noget værre bras!

Jeg vil helst ikke betale bøden, men bruge pengene til benzin:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parkering?
  • #1   24. maj 2007 Så vidt jeg lige kan forstå af det der, skal du ikke betale

  • #2   24. maj 2007 jeg syntes i det hele taget at mc parkings reglerne er noget underlige, kan vi ikke bare få lov til at parkere som det passer os? smiley

  • #3   25. maj 2007 ja, men hvorfor i alverden får jeg så en bøde. Har søgt en del på nettet og på denne side. Der står simpelthen så meget forskelligt at det er til at brække sig over.
    Her kommer man i god tro og så giver det en bøde på 510 kroner. Jeg kunne til enhver tid have holdt lige ude foran Imperial og spærret vejen for alle de besøgende.
    Det er bare ikke okay med sådan nogle uklare regler.

    Hvad siger I??


  • #4   25. maj 2007 Der er noteret et tidsrum på 3min og det er jo en standsning og iflg §2 Må du jo ikke standse på området.
    Men hvad er det for nogle paragraffer du ref. til.? Og hvor har du helt præcist standset henne .? Hvem har du fået "afgiften"(bøde) af.?


  • #5   25. maj 2007 I Københavns kommune er der 6 ja du læste rigtigt 6 (tal fra 2006) parkeringspladser til motorcykler og holder man ikke på dem må de dele bøde ud... at de så i langt de fleste tilfælde ikke gør det pga pladsmangel er en helt anden sag.. du kan prøve at klage pga manglende pladser men der er desværre nok ikke så meget at gøre :(:(:(

  • #6   25. maj 2007 Ah hva'
    Så var min kørelære rimmelig gal på den, ifølge ham blev der ikke givet bøder medmindre mc'en stod i vejen for udrykningskøretøjer..
    Jeg mener da også meget at have læst de enda må stå på fortovet, så længe de ikke blokere


  • #7   25. maj 2007 kørelæren fortæller om reglerne i edet område han er tror jeg. der er forskellige politi vedtægter angående mc parkering i de forskellige politi distrikter. jeg spurgte en p-vagt i skagen (træf sidste år) der var ved at dele en bøde ud til en bilist. han sagde at deroppe fik mc ingen bøder og skulle ikke betale p-billet.. og så er der europark som er den største mafia i dk. de har deres egne regler som betyder at man skal være pissse heldig hvis man slipper for bøde (næsten). de deler sku mange bøder ud til alle

  • #8   25. maj 2007 Jeg mener at dengang jeg tog kort til mc, fik vi at vide, at en mc skal betragtes som en cykel ved parkering, dvs at den må holde på fortov etc. men den må også parkeres i bilbås. Jeg havde ikke betalt den p-afgift. Klag klag klag... FANME!!! Forresten parkeringsvagter for altid for lidt, derfor de er så sure smiley

  • #9   25. maj 2007 De generalle regler siger at en mc skal parkeres så den ikke er til unødig ulempe dog har bla københavs kommune udvidede regler så man stort set ikke må holde nogle steder hvor biler ikke må holde... ved der er 2 kommuner mere i dk der også har andre regler for mc end de alm mindes det er århus men er langt fra sikker... dog skal en MC IKKE betale p-afgift da man ikke kan låse billeten inde nogle synlige steder som eks forruden p åen bil...

  • #10   25. maj 2007 så vidt jeg ved er det umuligt at pakere i kbh i gamle dage kunne man holde på fortorvet hvis der bare kunne komme en barnevogn forbi men ikk længere i kbh jeg har opgivet at holde styr på alle deres pakerings regler og pakere som det passer mig bedst DONT PAY!!!!

  • #11   25. maj 2007 Dog skal man stadig betale, og så medbringe p-billetten så den kan fremvises, såvidt jeg har forstået.

    Hvis ikke, så laver vi da bare træf midt inde i århus og fylder en hel p-plads op hehe


  • #12   25. maj 2007 Hvor har du holdt henne helt præcis?? I båsen??

  • #13   25. maj 2007 Tak for de mange svar.

    Jeg parkede på Nyropsgade overfor 49 står der.
    Det er første vej på højre hånd efter indgangen til Imperial. Der er en del p-pladser. Og nogle få ambassade pladser mener jeg. Bøden er udstedt af Københavns kommune!



  • #14   25. maj 2007 Der er ikke båse, men bare en stor bås.. Parkerede mellem 2 biler, med god plads i hver side hvor der ikke kunne have været en bil. Skriver en klage til dem nu..


  • #15   25. maj 2007 næste gang så tag nr. pladen af.. smiley

  • #16   25. maj 2007 orv nårh du engagn får svar så vil vi gerne høre det smiley

  • #17   25. maj 2007 jep... De opfordre til snyd.

    Har klaget. Der går dog 14 dage inden de svarer og bøden skal betales indenfor 10 dage. Hvordan skal jeg så forholde mig. Hvis jeg får en rykker går jeg helt kold:)


  • #18   25. maj 2007 Søg lige lidt i forum om emnet , det har været oppe 1million milliard gange før og folk svarer i øst og vest

  • Claus S
    Claus S Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 36
    #19   25. maj 2007 Hvis du prøver at følge vedlagte link, kan du se de udførlige regler for parkering i Københavns kommune.

    http://www.parkering.dk/p-service/love-og-regler/bekendtgoerelser/bekendtgoerelse-om-standsning-og-parkering-i-koebenhavn/

    Du har parkeret i en bås (sådan som jeg forstår det), og det er forbudt for motorcyklister jf. § 2, men du skriver, at du parkerede efter § 8. Men denne paragraf henviser til parkeringsZONER, hvilket jo er noget andet end båse. En mc-parkeringsplads kan jo ligge i den relevante p-zone, men du var så ikke så heldig at finde en gyldig mc p-plads.

    Du kan jo også jf. nedenstående link parkere på fortovet, hvis du blot ikke generer øvrig gående og kørende trafik, da København åbenbart har en lidt lempelig praksis på dette område.

    http://www.parkering.dk/p-service/motorcykler/

    Jeg tror ikke, der er så meget at komme efter, men held og lykke.


Kommentér på:
Parkering?

Annonce