382 visninger
|
Oprettet:
ER-5 ? {{forumTopicSubject}}
Har kigget på en ER-5er som har kørt 17000km, nogle specielle ting man skal holde øje med? hvad får man lavet ved et 18Tkm service??
Nogle for og imod'er på denne cykel?
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.372
Jeg havde undersøgt hvorfor en jeg ville starte med i 8 mdr, og søgt og spurgt folk her i forumet, og der var faktisk kun positive ting om den, når man vil starte med en 500 ccm!!
Mange vil selvfølgelig skrive at du skal købe en 600 ccm eller lignende, men faktum er at det er en kanon starter cykel, som heller ikke bliver kedelig når man har fået lidt mere erfaring, så derfor er den heller ikke kun for begyndere vil jeg sige!!
Den er faktisk mere eller mindre vedligeholdelses fri, hvis man må bruge dette ord, det er ihvertfald ikke en der går i stykker hele tiden, der er ingen usædvanlig stor olieforbrug som man jo tit hører om ved GS'eren..
Den har et super moment og optræk, og er skide sjov i sving og på længere ture, så kan kun anbefale den.... Jeg er ihvertfald ikke blevet skuffet
Der er ikke nogen specielle ting man skal holde øje med, andet en de ting som man løbende skal tjekke ved alle mc'er....!!!
Men skriv hvis du vil vide mere!!
nov 2006
apr 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 1.063
nov 2006
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=43
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
ER5 er en super fin MC. Den er den i klassen der har det bedste bundtræk og mellemregister, og køreegenskaberne er også helt ok for typen.
Der er ikke nogen typiske fejl på den, og motoren har været produceret siden midten af 80'erne.
Ved det næste service er det nok bare oliefilterskift, kontrol af luftfilter og nye tændrør. Bremsevædske skal skiftes for hvert 2. år, så det kan være den skal have det. Mener ventiljustering på den er ved 12.000km.
Gå efter en 2001 model eller senere. Den fik et facelift der som gjorden en anelse bedre.
Imod er der ikke rigtig noget at sige. Nogen mener det er et minus den har tromlebremse bag, samt traditionelle støddæmpere. Men du har ikke brug for mere bremsekræft på baghjulet, end hvad tromlen kan give dig, og der er intet galt med en twin affjedring. Den virker betydlig bedre end den mono-dæmper du finder på f.eks en GS500
Så hop du bare på sådan en.
ER-5 ?