{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
861 visninger | Oprettet:

Planet,-pedal- eller el motorcykel-el bil? {{forumTopicSubject}}

Forskerne i det globale klima er så småt begyndt at panikke. I dag hørte jeg, at nogle forskere tror at allerede nu er kædereaktionen begyndt at tage fat. Og at fremtidsscenariet ikke vil være Costa-Kalundborg -agtigt. Men nærmere Assens-Antlantis. Det lød på den seneste som jeg lyttede til, at næste weekend kan vi stå foran en vandstandsstigning på 10-60 meter. Det er altså den første jeg har hørt i den liga.... driver disse forskere "klima fornægtere" endnu længere ud i fornægtelse.....Meler de blot deres egen kage og karriere. ELLER ender Nordeuropa på bunden af 30 meter havvand allerede i vores eller jeres børns levetid?
Sandheden om hastigheden af den globale opvarmning er måske et sted midt imellem alle buddene. Men der er efterhånden bred enighed imellem de kloge hoveder om, at selvom vi alle satte vores forbrændingsmotorer i garagen og kun kørte mc-pedal korteger på pedal-cykel. Og ligeledes cyklede de 50km på arbejde hver dag....er det alligevel for sent at holde opvarmningen under 2-3 grader c.
Vi er håbløse som art. Hvis det er et globalt svindel nummer at vores klode er begyndt at bukke under pga menneskets rovdrift....ELLER om det er sandt, at kædereaktionen er begyndt at tage fat, er sådan set ligegyldigt set i forhold til menneskeracen. For ser man ud i verden, er vi på trods af vores utrolige hjerner ikke istand til at blive enige om at gøre noget ved globale problematikker. Om det så gælder selve livet, kan mennesker ikke finde ud af at gøre effektivt ved konflikter og problemer, som er 1000 gange mindre end den globale opvarmning, når mere end 2 lande er involveret.
Idag får vi en 32 grader varm sommerdag. Måske op til 35 nogle steder i Dk. Og det er jo intet i forhold steder i sydeuropa som kan ramme 45 grader i denne uge. Men personligt kan jeg ikke huske at der nogensinde har været så varmt. Jeg håber at det skyldes de 10 joints jeg ryger hver dag, og at det er helt normalt med så varm en sommer.....jeg har bare glemt det....?!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Planet,-pedal- eller el motorcykel-el bil?
  • #3   7. aug 2018 Bare rolig, det hele er en del af en stor plan! Nu skal vi have lavet lidt panik, så kommer der en røvfuld skatter og afgifter, og så hjælper det omgående!

  • #5   7. aug 2018 mennesket er naturens største fejltagelse, så det er helt fint med mig at vi er en uddøende race.

    Naturen finder en vej..det har den altid gjort og vil gøre det igen


  • #6   7. aug 2018 Okay, det er måske den varmeste sommer i 150 år? Og hvad så?
    Dvs. at for 150 år siden var der en sommer, der var endnu varmere end i år!
    Hvad var årsagen så dengang? Var det 80 års jubilæet for stavnsbåndets ophævelse?
    Eller var det fordi den industrielle revolution var kommet i gang?
    Aner det ikke, men nogle gange er det en god sommer, andre gange en dårlig sommer, så er det for varmt, så er det for koldt...
    Brok, brok brok. Det er snart ligesom at høre min søn på 8 år, der mener at fredags slikposen er for lille, eller han har fået for mange af de røde vingummier i forhold til de grønne.
    Der er gang i en vending eller en vandring af jordens magnetiske poler, og det er ude af menneskehedens hænder at gøre noget ved.
    Dermed ikke sagt at jeg synes, at det ikke er en god idé med vind- og solenergi og begrænse udledningen af skadelige stoffer i miljøet. Det er det bestemt.
    Men det er mere af hensyn til menneskehedens velbefindende end planetens.


  • #8   7. aug 2018 #6

    Nej, der var ikke en varmere sommer for 150 år siden. Det er den varmeste sommer siden man startede med at temperatur målinger.


  • #10   7. aug 2018 Skal vist lige have tjekket mit sejl til båden, og købt et par korte bukser,

  • #11   7. aug 2018 #8
    Så kan der jo også godt have været en varmere sommer for 150 år siden?
    Der er ingen, der ved det. smiley

    #9
    Jeg kan ikke se, hvad du prøver at forklare?
    Jeg har da ikke nægtet, at det bliver varmere og varmere, har jeg?
    Jeg siger bare, at det er ude af vores hænder, at gøre det store ved det.
    Jo, du kan stemme på Alternativet, men det er der vel ikke nogle rationelt tænkende mennesker, der gør? smiley
    Jeg har selv solceller, LED-pærer og vandsparende armaturer og toiletter, så jeg nyder varmen med god samvittighed.


  • #12   7. aug 2018 Folk glemmer hurtigt.
    Sidste år mente nogen at en ny is-tid var forestående, da det var den koldeste sommer i lang tid.


  • #13   7. aug 2018 #11 Du mener altså at dem der stemmer på "alt er naivt" med førerklovnen Uffeduffe i spidsen, ikke er helt normale?? Det forstår jeg ikke, jeg vil da gerne have sexgynger i alle supermarkeder, tre dages arbejdsuge (hvis man lige gider) og fri og gratis narko i alle former til alle, ikke mindst børn, de kan jo ligeså godt lære det smiley

  • #14   7. aug 2018 #13
    Hmm, det kan da godt være, at jeg lige skal have set på deres partiprogram en gang til? smiley


  • #15   7. aug 2018 #14 Sig lige til hvis du finder det, så har du jo fundet det de har ledt efter længe, så måske du bliver inviteret med Uffe i "klub" som tak smiley

  • #16   7. aug 2018 Superfede kommentarer smiley

  • #18   7. aug 2018 #17: Jeg har ikke prøvet en el-mc. Men de kan sikkert laves med gode køreegenskaber. Gode bremser og lækker affjedring. Smart design osse om nogle år. Men for mig, lige nu, står og falder det med lyd. Jeg elsker min lille kawa 500 med mivv udstødning uden db-killer. ELSKER lyden.....Og den får de el-cykler altså svært ved at greje.

  • #19   7. aug 2018 #18 I min verden er en EL MC ikke en motorcykel, mere noget at miljøflippere bruger når de skal til den lokale pusher smiley Men hvis det er den vej du vil, så er der gode råd her!
    https://www.youtube.com/watch?v=C01DhmyUnWI


  • #20   7. aug 2018 smiley smiley

  • #21   8. aug 2018 #19: Den video var jeg ikke særligt tilfreds med. Han "lydede" jo hverken Kawasaki eller en el-mc. smiley

  • #22   8. aug 2018 #21 Nu siger en ellert jo ikke rigtigt noget, og man kan vel godt sige at det næsten er det samme med en Kawasaki, de er jo altid i stykker smiley Men måske skal du finde en der kan spille på theskeer, det lyder næsten som klaprende ventiller smiley

  • #23   8. aug 2018 tom: Det er netop problemet, som gør at jeg ikke kunne se migselv på en el-mc. Ja, og så at de koster på samme niveau som en rigtig mc...

  • #24   8. aug 2018 Vi havde en lortesommer sidste år.... ikke een dag over 25c i perioden Juni-Juli-August men det husker folk ikke... 12 måneder er for længe for menigmand - hvorfor har vi så 4 års valgperiode????

    https://www.dmi.dk/vejr/arkiver/maanedsaesonaar/vejret-i-danmark-sommer-2017/

    Varmerekorden i DK er fra 1975 og den består stadig. Og jeg er så gammel at jeg husker hvor svedende varmt det var at starte i 1. klasse den sommer.

    Og vi kan sagtens køre i elbil og trædecykel hen til grødcafe'en i lille danmark. Det hjælper bare ikke en skid når Afrika fordobler sit befolkningstal på 25 år og de alle vil have en bil eller knallert at køre i. Plus Aircon 24/7.

    Det reelle problem er at kloden er ved at gå til i mennesker.... og det er ikke i den vestlige verden vi får flere børn!


  • #25   8. aug 2018 #24 Der er så lige den lille hage ved dit indlæg, at stort set hele Afrika er på vej til Danmark, så måske er det alligevel vores ansvar! Hvis nu de fik en lille pedaldrevet bil, i stedet for Mercedes eller BMW når de ankom, kunne vi måske gøre en forskel???

  • #26   8. aug 2018 @25 Migranter gider ikke cykler eller elbiler. De vil have potente køretøjer med store anlæg så de kan score noget hvid fizz

  • #27   8. aug 2018 #26 Lige præcis, men så er der jo slået en del fluer med et smæk smiley

  • #28   8. aug 2018 #25:Så mange pedaldrevne nogetsomhelst kan vi ikke nå at fremstille. Tiden som det tager at lavet een, er samme tidsrum hvori, jeg ved ikke hvor mange afrikanere der kommer til verden og dermed senere vil være europæere....

Kommentér på:
Planet,-pedal- eller el motorcykel-el bil?

Annonce