{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rensning af kæde...
  • #1   5. maj 2005 er lige med på en lytter smiley

• #2   5. maj 2005 hej Peter,

Jeg har lige renset min kæde med petroleum. Jeg lod den ligge natten over i et petroleums bad. Bagefter brugte jeg en gammel tandbørste til at komme ind i alle huller osv....
    Lod den tøre før jeg gav den olie.

Resultat: En kæde jeg ellers var ved at skifte, ser helt ny ud!

• #3   5. maj 2005 med på en lytter....

• #4   5. maj 2005 He, he...det er rart at se, at jeg ikke er den eneste der er i tvivl ;o)

@Erik A: Tak for svaret, men jeg vil helst lade kæden blive, da baghjul ellers skal afmonteres.

Jeg har købt et "rensesystem" der hedder Kettenmax, og det ser ud til at være ret effektivt.

Jeg har også købt noget kæderens på spray, men det er ikke helt optimalt til Kettenmax systemet, da det skal påføres med en pumpe.
    Der ud over er fx. lampeolie billigere end rensespray og sikkert bedre overfor miljøet.

• #5   5. maj 2005 Hej,

Jeg bruger noget på spray købt ved en forhandler, det sprayer man lige kæden lidt med og tørrer af med en klud ... Det er virkeligt effektivt og efterlader en flot kæde. Herefter bruger jeg Bell Ray den "hvide" kæde spray, den er jeg helt pjattet med da den ikke sviner hele bagenden til *S*

• #7   5. maj 2005 lige et tillægsspørgsmål.... Hvornår ved man at ens kæde skal skiftes??

• #8   5. maj 2005 UHM!! Jeg bruger lugtfri petrolium til at rense min med. Det koster næsten ikke noget og det er bare en klud i hånden og så i gang. Jeg ligger lige i et billede ind senere i dag så i kan se resultatet.
    En anden ting. Man skal IKKE bruge benzin til at rense den i, da det ødelægger O-ringen i kæden.
    Jeg ved ikke helt hvordan man kan se om en kæde et slidt op, men et kædekit kører ca. 20.000 km. Hvis du er i tvivl så skift det, da du hurtigt kan miste mange HK med et slidt kædekit. (Skift ALTID begge tandhjul og kæde samtidigt)

• #9   5. maj 2005 UNDSKYLD! Det er mig der har skrevet kommentaren overfor. Kig derfor på min side, for at se resultatet af rensningen af kæden. Gert

• #11   5. maj 2005 Jeg smører min hver 1000 km. ca. (eller når den begynder at blive mat)

Hvis den skal have en hurtig omgang, uden at pille noget af, så sprayer jeg kædesprayen på (hold en klud bag ved for ikke at få det på bagdækket). Derefter tører jeg efter med en klud.

Jeg tager et lille stykke ad gangen - det er lidt lettere hvis man kan få løftet baghjulet. Når man har været hele kæden rundt, skinner den som ny. Kædespray renser samtidig med en vedligeholder.

Hvis den ikke bliver ren af det, så giv den en omgang mere.

Dette er lidt hurtigere end at pille kæden af m.m. Det tager kun 10 min., og jeg har ikke mærket noget ekstra slidtage ved ikke at rense med petrolium og andre ting.

• #12   5. maj 2005 Petrolium er ganske effektivt, og billgt jo også! Bare lige natten over i sådan en omgang (hvis den er rigtig grum), og så børste den af, og lade den tørre. Derefter på med noget oli - bruger selv Bell Ray, da det som nævnt ikke sviner hele bagtøjet til smiley

Heldigt, at ens mor er personlig leverandør af ALT hvad der hedder olie og lign smiley (sælger for Socko, som bl.a forhandler hele Bell Rays serie :D)

• #13   5. maj 2005 Det lyder da godt Simon N

Er der nogen mulighed for at vi andre kan få gavn af det også? smiley

• #14   5. maj 2005 hehe ja det ville ikke være så dårligt... man får alligevel brugt noget kædespray i løbet af en sæson

• #15   5. maj 2005 Man kunne evt. lave en samlet bestilling hvis vi var nogle stykker;-)

Ikke for at presse på eller noget

• #16   5. maj 2005 Hehe.. Jamen.. ALT kan klares sort! smiley

Nu må vi lige se hvad mutter siger til det! Jo ikke sikkert hun er med på den, når jeg står med en liste til 400 dåser Bell Ray kædespray! smiley

• #17   5. maj 2005 haha jeg kan i hvert fald godt afsætte en 2 -3 stykker da jeg har en kammie der nok osse lige skal have en kande smiley

men se at få hørt hende af..

• #18   5. maj 2005 Hva med kardan!!!!!!!!!!!!!!!

• #19   6. maj 2005 Også et par stykker til mig smiley

Kommentér på:
Rensning af kæde...

Annonce