{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Kawasaki ER-5 1998 (ish) erfaring
  • #1   14. aug 2018 http://www.motorcyclesurvey.com/reviews/kawasaki/er-5/

    Der er delte meninger, men den er billig og slidstærk.. Jeg havde min i 2 år, og der skiftede jeg kun olie plus filter.. Jeg havde så også den sidste generation


  • #2   14. aug 2018 slidsyærk motor der nok skal holde, så længe den passes med service.
    500 twin klassens bedste bundtræk, men tilgengæld ikke særlig omdrejningsvillig eller inspirerende.
    Blød affjedring, og svage bremser. Men det er let at opgradere.
    Elendig finish. Hvis du ikke er efter den, så bliver alle bolte røde, maling på motor skaller af, inddækning ved køler irre og skaller, maling falder ad hjul. Og på de tidligere årgange før faceliftet ruster forrørene.

    Men som skrevet, mekanisk stabil og en udemærket hverdags/begynder mc.


  • #3   14. aug 2018 Fin maskine, jeg havde nok kigget efter en cb500 i stedet. Men kawaen er bestemt ikke et dumt valg. Gs500 skal også nævnes som mulighed.

  • #4   14. aug 2018 Har du øje på en som er tilsalg? Så ville jeg undersøge om der er en bagageløsning med til den af en art. F.eks sådan en platform-bagagebærer eller lign. Måske til topboks. Eller et stativ til sidetasker. Eller i allerbedste fald en pakke løsning, hvor det hele er med fra starten. For du får jo nok brug for at have lidt plads, hvis du skal på ferie på den. Og det med bagage er den eneste rigtige anke jeg har mht min. Den kører godt. Og er top-agil. Og selvom det er lidt dyrt at have mc, vil du nok erfare, at i forhold til mange andre mærker, er den fornuftig at holde kørende mht reservedelepris.
    Jeg har hørt nogen omtale er5eren som værende grundigt gennemprøvet da den blev produceret i en række af modeller....Det giver vel meget god mening.
    Jeg læste en beskrivelse af køreegenskaber fra en er5 ejer, som lød: "Kønsløs." Og skulle jeg vælge at beskrive min med et negativt ord(iblandt mange positive) synes jeg at det rammer meget godt. Men er du "ny" med mc, som jeg, tror jeg at det er en fin cykel. Forudsat at du finder ud af en løsning med bagage-tingen.


  • #5   15. aug 2018 Har haft en ER5, men køb hellere en ER6/f eller n - du får rigtig meget mc for små penge - der er mange til salg. Har erfaring med ER6/f, idet min kone kørte med den....den er rigtig fin pendler maskine og meget økonomisk.

  • #6   15. aug 2018 #5: -Og en del dyrere at anskaffe sig. Havde jeg haft 40 istedet for 20 af de lange, da jeg købte min, var det temmeligt sikkert blevet er6 istedet. MEN har man kun 15 at handle for.....Jeg ved ikke hvad trådstarters budget er, så måske skyder jeg helt ved siden af.
    Men jeg er under alle omstændigheder glad for min er5er smiley
    Det ville nok alt andet lige være federe at køre på eventyr i Europa på er6eren, er jeg villig til at erklære mig enig i....


  • #7   20. aug 2018 .. Jeg kan slutte tråden med at sige, at jeg smed et par tusind mere på bordet og købte en noget ældre (man er vel smart ikke?) Honda NTV, i stedet for den noget nyere ER-5, som jeg havde kigget på smiley

  • #8   20. aug 2018 Held og lykke med den. Jeg synes ikke, at jeg kan finde et billede af den. Men den er måske ikke billed-egnet endnu?

  • #9   20. aug 2018 Nej. Jeg har ikke fået den oprettet endnu. Den har en del patina, men ellers ganske pæn. Den bliver oprettet snart smiley

Kommentér på:
Kawasaki ER-5 1998 (ish) erfaring

Annonce