{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

Hyusong GT650R(nyere modeller) go eller no go? {{forumTopicSubject}}

Hej forum. Jeg er ny ift. motorcykelverden, men jeg skal i gang med at tage kort (A2). Jeg har derfor kigget på nogle mc'er og har fået et godt øje til Hyusong GT650R. Samtidig kan jeg dog se på diverse grupper osv, at de ikke er så populære blandt mc'er grundet motor og mekanik.. Så vidt jeg kan forstå så er det især de ændre modeller fra før 2008, der var ret slemme ift. drift osv.. Jeg ville bare høre om der er nogen, der har erfaring med hyusong af nyere modeller, der oplever samme problemer som de ældre? Har også læst der var problemer med importøren, men at dette dog skulle være løst. For jeg synes at alle folk har et generelt problem med hyusong, uanset model og år..
Ville det derfor være et dårligt/dumt køb og er der evt. nogle alternativer i samme prisleje og udseende? ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hyusong GT650R(nyere modeller) go eller no go?
  • #1   20. aug 2018 Læs lidt i forum. Og køb noget der virker smiley

  • #2   20. aug 2018 Det er det jeg mener?? Folk har en generel holdning til det, men er det personlig erfaring eller fordi andre har haft dårlige oplevelser med de ældre årgange? Og hvad er så "noget der virker", i så fald smiley

  • #3   21. aug 2018 Jeg har haft en GT250R, gik i stykker efter .... 1 år.. og da jeg kom op på en Suzuki, var det en hel anden verden. Kørte langt bedre...udover det, gik der småting i stykker på dem...speederkabel, display osv... hvis du kan få dem MEGET billigt er de det værd, ellers ikke, efter min mening

  • #4   21. aug 2018 Jeg har fulgt den snak i flere år nu og det generelle billede er som du siger hold dig fra de ældre modeller, jeg ville dog til enhver tid foreslå en Suzuki SV, har selv en og det er noget der altid virker, tillige er den ca 20kg lettere til gavn for køreegenskaber. Forleden var jeg til træf i Ry, og der kom en på en Hyosung, og han parkerede helt ovre i et hjørne nærmest inde under buskene, som en selvvalgt skammekrog. Jeg tror kritikken kan være let overdrevet, men mit bud er en SV, og så er du fri for at skulle forsvare dit valg evig og altid.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #5   21. aug 2018 Alt hvad der er solgt af den slags skrammel op til omkring 2016, ER fra 2008 eller tidligere selvom de er markedsført som "nye". Det siges at nogle af problemerne blev fikset efter en eller anden årgang, men det er bare ikke realiteten. Det er et par år siden, for jeg siger nej til dem, men jeg har skruet en del i de der - og det ER lort...

    Du kan sagtens finde folk der er tilfredse med dem - på samme måde som hvis du søger længe nok, så kan du også finde en som har ejet en SV650, som IKKE er tilfreds.
    Det handler bare om at sænke kravene for hvad man gider køre på...

    Lige for at mane et par myter i jorden, så nej - der er ikke EN eneste reservedel til fælles mellem SV650 og GT650. De har ca samme generelle opbygning og man kan derfor godt narres til at tro det er "den samme" cykel - men det er det IKKE.

    "Hyosung har lavet motorer på licens for Suzuki i mange år" - ja det har de, men det er små 2 taktere med variomatic, som blev monteret i små børne ATV'er. smiley

    "Det er et billigere ejerskab når cyklen er billigere fra ny" - ja man kan være heldig at man ikke taber så meget på den, men hvis man deler sine samlede udgifter ud over de kilometer man når at køre, og den tid lortet går i stykker og holder hos en mekaniker eller i skuret mens man venter på reservedele, så ender man oftest med et regnestykke som taler til fordel for at købe en brugt SV650 og passe godt på den, til man skal af med den igen.
    Tag ikke fejl - dem kan man også være uheldig med, men det gør sig gældende for alle brugte MC'er, at jo flere tidligere ejere de har haft, jo flere muligheder for dårlig vedligeholdelse og manglende service, er der til stede.
    SV'eren holder værdien langt bedre over en årrække, og det er der en årsag til.

    Der er masser af forum indlæg om dem her på siden, hvis du søger - og der er en tydelig tendens hen mod ikke at eje en Hyodingdong, hvis ikke man kan få den stort set kastet i nakken, og er parat til at leve med at lortet ikke virker en del af tiden, og at man derfor bare skrotter den eller stort set forærer den væk, når man er færdig med den.


  • #6   21. aug 2018 Min mor har haft en der hele tiden melde F1 fejl og de kunne ikke finde ud af hvad der var galt, så dem med indsprøjtning kan godt have nogle problemer, men hun fik så en ny, der intet fejlede, hun havde så set sig sur på mærkedet og købte sig en Yamaha istedet, som hun er rigtig glad for.

    Jeg har intet i mod mærket, har selv haft en, bare en GT 125 N, kørte uden problemer og holde i stellet, hvilket der er forskellen fra en kineser til en koreaner, koreaner holder i svejsningerne, men de er bare ikke så pænt lavet i forhold til dyre mærkere. smiley


  • #7   21. aug 2018 Har en SV 650 til salg, hvis det var noget og den er droslet til A2 smiley

  • #8   21. aug 2018 Som alternativ kan du tage i THansen og købe en Benelli. Ifølge tråden "Spritny motorcykel-bliver for varm" er sådan noget Benelli bare kram og det rene skære guf.
    Disclaimer: Jeg er en fattigrøv, men er alligevel meget skeptisk overfor motorcykler som er produceret til en pris, som kan sælges for 50000 i Danmark som splinterny.
    Jeg er ikke ekspert udi motorer. Men har en interesse i reklame og kommunikation. Jeg har en teori, som handler om skodprodukter som ophøjes til produkter som rent faktisk er værd at smide penge efter. Det sker via reklame og købt og betalt omtale(reklame) fra forskellige interessanter. Påståede ejere, forhandlere og ganske almindelige tumper som jeg, som skriver og omtaler disse produkter på en troværdig og for alt i verden, ikke, -negativ vis. Men jeg tror altså, at disse discount mærker er lige netop det: Underlødig kvalitet. Men de opnår ikke at få påklistret et så dårlig ry, som de egentlig fortjener. Som sagt pga "falsk" positiv omtale. "Smart" reklame. Og tilsidst ejere af mærkerne, som opfører sig som mennesker tit gør: Kede af at indrømme deres fejltagelse, og lægger kraftige dæmpere på deres dårlige erfaringer med disse mærker for ikke at "tabe ansigt" overfor andre og sigselv.
    Jeg er ked af, hvis unge mennesker som skulle starte et livslangt kærlighedsforhold til motorcykler, starter ud med en mere eller mindre dårlig oplevelse. På en skod-kvalitets-cykel, som de i større eller mindre grad lokkes til at tro, er en ok cykel.
    Nu må jeg se om jeg bliver slagtet for mit inspark her. For der kan være stærke følelser knyttet til den slags her. Men jeg synes at du løber en risiko ved at købe en af disse mærker. Køber man en cykel fra et af de store mærker som er brugt, løber man selvfølgelig også en risiko, det er klart. Men man gør altså sig selv en tjeneste ved at købe en cykel med gode køreegenskaber, hvis man skal køre længere end hen til bageren og hjem igen, synes jeg.
    Uanset hvad du gør, vil mit råd være: Tænk dig RIGTIGT godt om, inden du beslutter dig. Måske tage vinteren med, og skrab nogle flere moneter sammen smiley . For du kan næsten med garanti købe en næsten ny eller ny cykel til 20000 mere, end du skal betale for Hyosung eller Benelli-type cykler. OG så får du istedet en cykel, som du glæder dig til at komme ud og køre på hver dag. Og en cykel som er fremstillet af dele som er af bedre kvalitet end omtalte mærker. Jeg kan mærke på dit indlæg, at du er tændt på at købe en cykel af den slags pga prisen. Men også, at du jo har erhvervet dig en vis mavefornemmelse.....Den skulle du tage at følge, og slå det mærke ud af hovedet smiley
    Held og lykke med kortet og dine efterfølgende valg fra mig.


  • #9   21. aug 2018 Jeg har skruet på en del af dem,,, det er ikke noget jeg ville anbefale...
    Husk du får hvad du betaler for...


  • #10   21. aug 2018 MW: Story of my life: Jeg skriver en roman om emner, som kan afsluttes med 2 linier af andre. Eller rettere 1 linie: Du får hvad du betaler for smiley

  • #11   21. aug 2018 #8: I den pågældende tråd, blev det gjort klart for dig, at den pågældende Benelli havde samme pris som en CB500. Den eneste, og absolut eneste årsag til, at den sælges så billigt i DK, skyldes at T-Hansen er en markant større spiller, så de kan tåle ikke at tjene på deres salg af Benelli. T-Hansen har et resultat der er 45-50 gange større end det Honda importøren har, og en egenkapital der er 20 gange større.
    Den historie du omtaler, handler om manglende kompetance af personalet, der var intet mekanisk i vejen med maskinen.

    Til trådstarter: Hvis du kigger på en Hyosung der er meget billigt, så kan den være et godt køb til prisen, men så skal den dælme også være billig.


  • #12   21. aug 2018 Okay, for første, mange tak for svar alle sammen! Jeg må nok indse, at det nok ikke bliver en Hyusong alligevel og at hvis jeg køber sådan en, så er det en stor risiko at løbe.. Jeg læner mig jo nok lidt mere op af en SV som også bliver nævnt eller SVK.. Det er nok bedre at gå efter de store og kendte mærker, af rigtig mange grunde? Og grunden til jeg faldt for 650gt var bl.a. prisen og så udseendet smiley

  • #13   21. aug 2018 #12: SVK?

  • #14   21. aug 2018 S** ??;)

  • #15   21. aug 2018 #14: Du skriver følgende:
    "Jeg læner mig jo nok lidt mere op af en SV som også bliver nævnt eller SVK."
    Og så er det jeg spørger dig om hvad SVK er for en model.


  • #16   21. aug 2018 Jesper: Ok, jeg har læst din kommentar nr 11.

  • #17   21. aug 2018 Jeg kører sv1000.. Jeg købte den ikke fordi det var den mc jeg brændte for, men fordi min kammerat skulle af med den, og jeg fik den til en god pris.
    Jeg er super glad for den..


Kommentér på:
Hyusong GT650R(nyere modeller) go eller no go?

Annonce