{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.140 visninger | Oprettet:

Søren R
Søren R
Tilmeldt:
8. maj 2005
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Erfaring med afgiftsvurdering? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Erfaring med afgiftsvurdering?

Jeg er temmelig grøn hvad angår MC'ere.
Jeg har en del spørgsmål som jeg vil poste i forskellige indlæg, så bær over med mig med det.

Det undrer mig at der sælges så mange cykler uden afgift.
1. Kan nogen give en forklaring på det?

Jeg har tænkt på at købe MC i tyskland. Jeg har set på told og skat at det er lidt tilfældigt hvordan afgiften sættes.
Her er en lille tabel over Honda CBR 1000 fra 1987.
1. reg. dato Afg. pligtig værdi Reg. afgift
17-02-1987 16000 26731
13-03-1987 14000 23056
14-04-1987 19000 32131
06-05-1987 19000 32131
07-05-1987 19000 32131
22-05-1987 20000 33931
29-05-1987 18000 30331
16-07-1987 20000 33931
31-12-1987 23000 39331
31-12-1987 20000 33931

2. Hvorfor er der så vidt forskellige afgifts pligtige værdier?

3. Hvis jeg fandt en MC i Tyskland, hvordan skulle jeg så bære mig ad med at hitte ud af hvilken af priserne på ToldOgSkat den matchede?

4. Ville det være fornuftigt at pille alt udstyr (kåbe, tasker, etc) af inden den blev afgiftsvurderet hos told og skat?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med afgiftsvurdering?
  • #1   9. maj 2005 1. Nok enten fordi;

    a) Nogen har taget en MC hjem, men har så ombestemt sig (måske fordi de ikke havde råd til afgiften)

    b) Det er en person/firma der arbejder/fritidsarbejder med at tage MC'ere hjem, og sælge dem videre - så privatpersoner ikke skal bøvle med at få den hentet hjem.


    2. Jeg vil tro det bl.a. kommer an på kilometer også.

    3. Du skal bare tage en cirka pris - det ser jo umiddelbart ud til, på ovenstående tabel, at du skal satse på omkring 30-35k.
    Jeg ved ikke om de tabeller udelukkende er forhåndsvurderinger, eller om de også indeholder data fra endelige vurderinger. Hvis de gør, så kan det jo være at den til 26731 var i meget dårlig stand, og at den til 39331 var flottere end gennemsnittet.


    4. Jeg ved ikke om det vil være en ide at pille det af. Vurderingsfolkene er ikke dumme, men du kan jo selvfølgelig have købt den som et "arbejdsprojekt" (det kræver dog at den er synet, før du kan få den vurderet - så kan den ikke synes i den stand du kører den til vurdering med, så har du nok et forklaringsproblem). Vurderingsmændene mente faktisk der skulle være fuldkåbe på min som standard, men der måtte jeg forklare dem at der aldrig har været det, heller ikke på de nye modeller.

    De er grundige nok til at gå den igennem, der er 3 der tjekker. Og man er selvfølgelig velkommen til selv at komme med kommentarer, hvis de har glemt noget f.eks.

    Men den endelige vurdering bør du nok kun tage til, hvis du mener forhåndsvurderingen var for høj. Det mente jeg om min (min er ikke ret pæn, men den har lavt km tal i forhold til alderen), og jeg går derfor og venter på svar om hvor meget jeg får tilbage på afgiften - hvis jeg skal af med mere, så bliver jeg godt nok overrasket...


  • #2   9. maj 2005 En af faktorerne som også kan gøre at priserne ovenfor varierer er at de allesammen er fra samme årgang (1. indregistrerings dato), men de er ikke nødvendigvis indført samme år. Det kunne jo være at den dyre af dem er indført for 10 år siden, og den billige er indført sidste år. For at kunne sammenligne bedst muligt skal du klikke dig ind på cyklerne, og se hvad årstal de er vurderet. Så for du det bedste fingerpeg.

  • #3   9. maj 2005 Jeg tror ikke indkøbsprisen i Tyskland har noget at sige - jeg har hvertfald ikke oplyst overfor T&S eller nogen andre offentlige instanser / synshallen, hvad jeg købte den for i Tyskland.

  • Søren R
    Søren R Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #4   10. maj 2005 Hvor dum jeg var. Jeg troede at hver at linierne i tabellen var forskellige modeller, men det gik op for mig med jeres svar at det var individuelle cykler. Det undrede mig også meget hvordan der kunne være så mange forskellige, men det er nu opklaret.

    Nå men jeg når måske frem til at man kunne købe en gammel nedslidt skadet maskine (som lige kan køre/synes) og få betalt afgift på den og så have en pæn maskine til reservedele.
    Jeg vil kikke på om det giver en fornuftig økonomi.

    Tak for hjælpen.

    I øvrigt: Hvis man har en MC med skadet kåbe, kan man så tage kåben af og få den synet uden kåbe?


  • #5   10. maj 2005 Søren R:
    Som det også er blevet skrevet tidligere, kan du ikke syne en motorcykel der har kåbe på standard, hvis den ikke har kåbe på. Så er cyklen jo ikke hel mere.


  • Søren R
    Søren R Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #6   10. maj 2005 Tak Bob D. Hvor skadet må en kåbe så være for at en MC kan synes med den?

    Angående afgift:
    Faldt over en sag ( http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=168760&vID=0) hvor en gammel slidt bil blev afgiftvurderet alt for højt, så det er åbenbart ikke rigtig muligt at hjemtage noget som helst billigt fra udlandet andet end hvis man ikke har tænkt sig at få plader på. Øv.


  • #7   11. maj 2005 Jeg er ikke helt klar over hvor skadet den må være. Kan forestille mig at den skal sidde ordentligt fast. Dvs. ridser og mindre brud tror jeg ikke er noget problem. Det er mere hvis nogle af delene hænger løst så der er fare for at de ryger af under kørsel. Du må nok hellere ringe til en synshal og spørge hvad de vil gå med til.

Kommentér på:
Erfaring med afgiftsvurdering?

Annonce