{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.449 visninger | Oprettet:

Uheld {{forumTopicSubject}}

Hej jeg vil lige høre jeres mening.
I går blev min kone og mig kørt ned på vores MC.
Vi kom kørende med 55 km cirka 50 meter bag bil med en stor trailer, jeg ser han blinker til højre og trækker til højre jeg køre så helt ud til midten af vejen ( som er en bred hovedvej) da jeg kommer næsten op mellem trailer og bil svinger han til venstre lige over i mig, jeg har ikke en chance for at undgå ham. Jeg og min kone bliver smidt af motorcyklen. Men vi har det ok (er gul og blå i dag) det viser sig så at politiet som kom sammen med ambulance opdagede at når han blinkede til venstre med bilen blinkede hans trailer til højre. Så kommer mit spørsmål så kan jeg vel ikke få noget skyld for det. Han sagde også han slet ikke så mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uheld
  • #1   3. sep 2018 Det er jo en af de ting du skal være (ekstra) opmærksom på når du er på MC. Der er rigtigt mange trailere der har enten mangelfuld eller ingen lygteføring!

  • #2   3. sep 2018 Det kommer an på hvilken vej han ville dreje ned på.
    Men som udgangspunkt er det hans ansvar at udføre sit venstresving uden den er til fare for andre trafikanter.
    Dvs han skal orientere sig inden han blinker og igen inden han foretager sin manøvre. Er der noget til hinder for han kan udføre sin manøvre skal han afbryde.
    Har kendskab til 2 sådanne uheld hvor begge de svingende fik 100 % skyld.


  • #3   3. sep 2018 Jeg ved det ikke. Men logisk tænkning dikterer, at fejlen i hans elektriske system har forsaget den forkerte tegngivning. Og så kan jeg virkelig ikke se, hvordan du/i skal kunne få del i skylden. Ovenikøbet trak han til den forkerte side, måske for at kunne tage set stort sving, siden han påstod ikke at have set jer. Så udover defekten, var han velsagtens også placeret forkert til svinget!?
    Ubehagelig oplevelse. Jeg håber at i kommer jer helt og hurtigt. Er mcen helt smadret?
    Jeg har lige læst de andres kommentarer, men det ændrer ikke på min mening.


  • #4   3. sep 2018 Du må ikke overhale ham, mens han svinger. Du skal blive bagved til han er af vejen. Iflg lovgivningen

  • #5   3. sep 2018 jacob: Må man ikke overhale venstre om, når bilen foran er ved at dreje til højre? Så man må kun passere den højresvingende, hvis der er en bane til højresving?

  • #6   3. sep 2018 Hej han er ikke ved at dreje til højre da der ikke er en vej til højre, han trækker til højre og blinker til højre som man gør når man køre ind til siden.

  • #7   3. sep 2018 Jan: Så er du vel endnu mere uskyldig, hvis man kan sige sådan....

  • #8   3. sep 2018 Hvilken type vej ville han køre ned ad, eller var det en indkørsel?

  • #9   3. sep 2018 #4:
    Jeg er ikke enig med dig.
    - Men det er det "sikre valg".

    Til trådstarter:
    Prøv engang at nærlæse færdselsloven. Så tænker jeg, du får mere ro i maven smiley

    Håber I begge kommer hurtigt over jeres knubs og at cyklen bringes på højkant igen.

    https://danskelove.dk/færdselsloven


  • #10   3. sep 2018 Umiddelbart vil jeg sige, at bilisten får skylden 100%, da han ikke må lave et vognbaneskift, når der ikke er frit bagude.
    Men denne grafik siger 2/3 til bilisten og 1/3 til dig.
    https://www.samlino.dk/bilforsikring/artikler/trafikuheld-hvem-har-ansvar


  • #11   3. sep 2018 Søren: Der står også

    Hvis du skal svinge til venstre og markerer denne hensigt i retmæssig tid, men i svinget støder sammen med en overhalende, vil I skulle dele ansvaret for ulykken ligeligt. Har du derimod ikke givet tegn til sving, vil du alene have ansvaret.

    Her har modparten jo givet forkert tegn, det vil jeg tolke som ingen tegngivning.

    Skulle jeg sætte en kasse øl på højkant, ville jeg sige at trådstarter går 100% fri.


  • #12   3. sep 2018 #9 Jeg har da på ingen måde givet udtryk for at der var uro i min mave???? Var der det ville det sgu være alvorligt, det er jo en større historie smiley

  • #13   3. sep 2018 Det var en tyrklejF Tom. Beklager smiley

    - Mente "trådstarter".
    Har rettet det nu...


  • #14   3. sep 2018 jeg har en gang svinget til venstre hvor jeg over ser en som er ved at overhale mig.
    Jeg fik skylde


  • #15   3. sep 2018 #13 Så er vi mere rolige, min mave og jeg smiley

  • #16   3. sep 2018 Manden m traileren har undladt at kontrollere sit lys inden han kørte, det er han skyldig i, og har han kontrolleret det og bare kørt alligevel, så er det grov uagtsomhed tænker jeg.

    Jeg mener han tilkendegiver at ville dreje til højre, både med blink og med sin placering, som han indtager umiddelbart inden svinget, han svinger så til en anden side end hans "kropssprog" indikerer, det kan kun være hans fejl.
    Er folk enige i det?


  • #17   3. sep 2018 Hej igen jeg har lige set politi rapporten der i står der jeg ikke kan se bilens lys for traileren, og han oplyser til politiet at han slet ikke har set mig. Men skylden ville betjenten ikke sige i nu, men jeg skulle få det at vide i morgen. Jeg håber sådan jeg ikke for nogen skyld for jeg har ikke kasko på den da jeg har været meget syg i over et år, og der har den bare været låst inde i varmen. Den er fra 2010 og har kun kørt 13000 km

  • #18   4. sep 2018 Så er der godt nyt. Han fik og modtog selv 100% skyld for det. Så nu har jeg det fint igen. smiley

  • #19   4. sep 2018 Det var dagens gode nyhed. Håber jeres knubs forsvinder hurtigt. (Og at bilisten har lært noget....)
    Hvis du gider, vil jeg gerne høre hvad der bliver lavet på kværnen efter uheldet. Når du engang kommer så langt smiley


  • #20   4. sep 2018 Det er sgu da ligegyldigt hvad der bliver lavet på hans mc, det der er vigtigt er at de begge får klaret sig igennem uden dårligdom!

  • #21   5. sep 2018 #20: Ja, og så er den næste prioritet hvor smadret hans cykel er blevet. Men selv hvis jeg ikke mente det, er det ret beset ikke dit problem at jeg er psykopat.

  • #22   5. sep 2018 I for en meldning når taksator har kikket på den. Mekanikeren var nevøs for om den var skæv i stellet. Men det håber jeg ikke den er, for jeg finder ikke sådan en igen med kun 13000 km efter jeg har haft den i 8 år. Og den er som helt ny at se på. Ja det er den jo så ikke længere

  • #23   5. sep 2018 Det er der heller ikke nogen som har kommenteret på, men det kommer vel.

  • #24   6. sep 2018 #22: Ja, det er godtnok ærgerligt at den efter sådan en tur ikke er "perfekt" længere. Og hvis den bliver kategoriseret som totaltskadet, kan du ikke få en på samme niveau til prisen. Måske så se sig om efter noget andet. Måske en helt anden slags?
    Hvis erstatningen ikke bliver sat efter totalskade, er det så bedre? De sørger vel ikke for, at den bliver sat i samme stand, som inden det fjols i bilen ødelagde den?
    Nåman jeg håber at det stadig går ok med dig og din bedre halvdel. Og som du vel har hørt 1000 gange allerede, ER det trods alt det bedste og vigtigste, at i slap "godt" fra det.


  • #25   6. sep 2018 Allan(Kolding) R: Du vil bare diskutere med mig, hva? Jeg gider bare ikke rigtigt.... Var det ikke nemmere om du bare ignorerede mine tåbelige kommentarer. Når du ikke kan snuppe mig, er det vel osse en bedre strategi ,end at bruge din tid og energi på at påpege hvor åndssvag jeg er. Og forsøge at "picke" diskussioner med mig. Blot for diskussionernes skyld....

  • #26   6. sep 2018 Uanset skyld, så husk at du er den bløde trafikant. Kør som om alle bilister er idioter. Det er ligemeget om du har ret, hvis du er død.

  • #27   6. sep 2018 Du har jo fuldstændig ret i det meste af det du siger, som sædvanligt.

Kommentér på:
Uheld

Annonce