Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lovlige - Motocross hjelme
  • #1   11. maj 2005 En Hjelm er lovlig til gadekørsel - hvis der står et E efterfulgt af et tal eks E3 - Du ser mærkatet på en af hageremmene. tallet henviser til hvilket land hjelmen er godkendt i (godkendelsen dækker også i Danmark)

Jeg går stærkt ud fra at Cross-hjelme også er godkendt - da hjelme som ikke er godkendte ikke må markedsføres i Danmark.

• #2   11. maj 2005 men men, så vidt jeg ved er der forskel på knallert og mc hjelme! så det skal altså være en mc hjelm!

hmm er nu ikke helt sikker! nogen der kan hjælpe lidt til?

• #3   11. maj 2005 Nøp smiley

Her er de kolde facts:

fra bekendtgørelse om styrthjelme - den kan findes på retsinfo - der står også mere om mærkning osv.

§ 1. Styrthjelme må kun markedsføres og anvendes, hvis de er godkendt i henhold til bestemmelserne i:

1) ECE-regulativ nr. 22 om ensartede forskrifter om godkendelse af styrthjelme for førere og passagerer på motorcykler og knallerter. Hjelmen skal være forsynet med følgende godkendelsesmærke: (her skulle være et billede E#)

• #4   11. maj 2005 Tak tak tak, mere behøver jeg nu ikke at vide, har også spurgt et par andre steder, men igen: TAK TAK TAK! ^^

Kommentér på:
Lovlige - Motocross hjelme

Annonce