{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.475 visninger | Oprettet:

Johnny H
Johnny H
Tilmeldt:
28. jan 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Advarsel!. {{forumTopicSubject}}

Jeg har sådan en riskoger. Keeway RK 125, fra 2017. Jeg skulle lige give den en overhaling, med kontrol af samtlige bolte. Det viser sig at den øverste bolt på bremsekaliberen sad lidt løst. Da jeg skulle stramme den, snorere lortet bare rundt, uden noget modstand, udover måske, 0,0001 Newton.
Så gevindet er åbenbart ødelagt på fabrikken, og det er jo ikke så smart!.
Nu vil jeg prøve med en gevindtap, om der er noget at redde. Ellers skal jeg demontere kaliberen, og sætte en foring ind.
Det er lidt træls, det er under 1 år siden jeg købte den.
Malingen skaller også af udstødningen, helt vildt.
Jeg ved ikke rigtig om jeg gider at klage over det!.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Advarsel!.
  • Johnny H
    Johnny H Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   14. sep 2018 Ja, malingen kommer jeg næppe nogen steder med, men det er lidt vildt med den skrue i bremsekaliberen. Den sidder jo kun med to skruer. Bremser er ret vigtig.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   14. sep 2018 Man får hvad man betaler for. Længere er den bare ikke.

  • #4   14. sep 2018 ADVARSEL.:::
    Køb ikke skrammel !!!!!


  • Johnny H
    Johnny H Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   14. sep 2018 Ja, jeg ved godt at det er noget lort. Det er også derfor at jeg neppe, gider klage over det. Jeg gav 5999kr for den. Et restlageret fra thansen.??

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #6   14. sep 2018 Hvis gevindet er gået i kaliperen, så hjælper en snit tap intet på det.

    Enten borer du den igennem og sætter en længere bolt i med en møtrik på bagsiden, eller også finder du en anden kaliper.


  • Johnny H
    Johnny H Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   14. sep 2018 Jeg vil prøve med en gevindtap, med rigeligt Rocol??. Ellers bliver det længere bolt, med låsemøtrik.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #8   14. sep 2018 En gevind tap fjerner kun materiale, som du allerede mangler noget af. Rocol ændrer intet.

    Medmindre du borer ind i frisk materiale, som du så kan skære mere gevind i, tjener det INTET formål...


  • Johnny H
    Johnny H Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   14. sep 2018 Salmonella.
    En gevindtap, samler og komprimere det materiale, som måtte være igen.


  • #10   14. sep 2018 Hva havde du regnet med?? Det er en kineser!

  • #11   14. sep 2018 Klag lige meget hvor billigt det er. Du har jo din reklamation ret. Om den så koster 6000 eller 200.000kr er lige meget. Lortet skal være forsvarligt sikkert. Tænk på hvis du kørte galt. Er det så iorden at det er thansen som slår dig halvt ihjel og ikke en mc forhandler.

    Vil du hellere klage vis det er en mc til mange penge, som slog dig halvt ihjel. Men sige til thansen det er iorden at i slog mig halvt ihjel.

    Klag klag klag!!!


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #12   14. sep 2018 #9 - Jeg hedder ikke Salmonella.

    Nej.

    Bare nej.. Og endnu en gang nej.... Det gør den ikke. Det har den aldrig gjort og kommer den aldrig nogensinde til at gøre...

    Den skærer kun materiale væk. HVIS den stik imod al logik, skulle "skubbe lidt rundt" med noget materiale, er det ikke noget materiale du kan forvente noget som helst styrke af, da det i så fald bare er få 100 dele tykke spåner.
    Og skubber din snittap rundt med noget, så smider du den bare ud med det samme, for så er den enten slebet forkert, eller også er den så sløv at den ikke kan skære noget brugbart gevind i den rigtige dimension.

    Overvej hvorfor det hedder "at skære gevind"...


  • #13   14. sep 2018 - Og når du så er færdig med at overveje det, så skærer du et LIDT større gevind, og bruger en LIDT større bolt, altsammen forudsat at der er materiale nok at skære i.

    Det er for helvede da ikke raketfysik.
    Men brug dog din reklamationsret


  • #14   14. sep 2018 Laver han gevindet stører hjælper en snit tap vel ganske fint.???

  • #15   15. sep 2018 “En gevindtap, samler og komprimere det materiale, som måtte være igen”

    Det er sjældent man møder sådan en gang vrøvl. ......

    Er gevindet væk kan det kun genoprettes ved at skære større gevind, svejse hullet til og skære nyt (frarådes på det kraftigste i en kaliber) eller erstattes af en coil (som kræver at der kan skæres større gevind end det oprindelige)


  • #17   15. sep 2018 Johnny Kan du ikke sende mig sådan en snittap. Jeg bliver uden tvivl månedens medarbejder med sådan en i lommen. smiley

  • #18   15. sep 2018 En gevindtap, der "skubber rundt med materialet" er det man kalder for en formtap, eller rulletap i daglig tale. Men det kræver at der er noget materiale at forme. Det er er der ikke når bolten kan drejes rundt uden modstand. Når man skal lave gevind med en formtap, skal man ganske rigtigt bore et noget større hul, end hvis det er til en snittap. Uden at være sikker på hukommelsen, er det et 9,3 mm hul til et 10mm gevind. Så hvis en 10mm bolt kan drejes rundt uden modstand er der ikke noget tilbage at forme, med mindre man vælger en større dimension på det nye gevind. Du er naturligvis i din gode ret til at klage, men jeg husker en anden bruger, som klagede over den MC han havde købt ved Thansen………...Så hvis du har evnerne laver du selv den reparation og er ude at køre igen, på noget du ved holder, læææænge inden Thansen har taget stilling til din klage.


  • #19   15. sep 2018 En ny kaliber koster 499,- INCL. klodser, leveret til hoveddøren.
    Havde det været mig, havde jeg ikke gidet bøvle et eneste sekund med reklamationsbehandling, skyldsspørgsmål osv. osv.

    Bestil, kontrollér alt er ok i den nye, montér, kør og vær glad.

    Brug evt. den gamle kaliber til reservedele, og glæd dig over at klodser og bremsevæske er nyt og i orden. smiley

    https://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc/motorcykel-og-mx/reservedele/keeway/rk-125/bremser/bremsekaliber-for-med-klodser-rk125/n-242414939/pn-242061368/


  • #21   17. sep 2018 Han kan jo lige så godt få den nye kaliper gratis ved forhandleren, alt andet er da dumt.

  • Rolf L
    Rolf L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 2 Svar: 8
    #22   20. sep 2018 Set ind en helicoil.

  • #23   20. sep 2018 kommer ikke til at side lige.

  • #24   20. sep 2018 Plan A: Reklamer til forhandleren
    Plan B: Indsæt en helicoil (eller tilsvarende)
    Plan C: Køb en ny caliper
    Plan D: Køb en ny motorcykel


  • #25   22. sep 2018 Hvordan er det gået?

  • #27   7. okt 2018 er det ligefrem livsfarligt at rode med bremser smiley

Kommentér på:
Advarsel!.

Annonce